Casio Mudmaster: Wat zijn de verschillen.

Môgge allemaal.

Al een tijdje ben ik van plan zo’n moddermonster aan te schaffen,
gewoon omdat ik dol ben op veel knopjes en features maar ook omdat ik een buitenmodel soort kolenschoppen heb waar zo’n beest prima tot zijn recht komt.

Maar ik zit te twijfelen over welke,
Een triple sensor, dat zeker en de selectie schiet al lekker op.

Maar wat zijn nou de veschillen tussen de GWG-1000-1A en de 1A3
echt, ik ben al uren aan het vergelijken geweest en kom er niet uit.

Sorry, maar als je uren hebt zitten vergelijken en geen verschillen ziet, dan wordt het tijd voor een brilletje. :wink:
Hier kan je duidelijk de verschillen zien.
De 1A is dus zwart en de 1A3 is zwart/groen, en de wijzerplaten hebben ook een andere kleur.

Alleen vraag ik dus om de 1A en de 1A3 en niet de 1AER

Hoezo beide modellen?
Er is van dit typenummer 1 model, en het cijfertje achter ‘1A’ bepaalt de kleurstelling.
Het prijsverschil zou kunnen komen door de letters die achteraan staan, zoals ‘ER’.

Er is de G - Shock GWG 1000 1AER en de G - Shock GWG 1000 1A3ER… beide adviesprijs € 699,00 en het verschil zit hem in de kleur…

Als je de G - Shock GG 1000 1A3ER neemt is hij € 299,00 is ook groen… ligt aan dat cijfer 3. Dit model wijkt wel af kwa kunnen omdat die bv geen barometer functie heeft!

Er staan altijd letters achter omdat deze bepalen voor welke markt de horloges bedoelt zijn.
‘ER’ is voor Europa, en bijvoorbeeld ‘JF’ is voor Japan.

Dat al wat duidelijker.

het gaat mij om die triple sensor maar ik kon de prijsverschillen niet thuisbrengen.
Oh… ik zit op Creationwatches te kijken trouwens.
De 1A kost daar €409,- en de 1A3 €446,-
Zelfs met de BTW erbij zijn ze nog flink goedkoper dan die lui hier met hun horizontale prijzen.

1 like

Op de site van creation watches vindt ik de 1A… maar dat is echt gelijk aan de 1AER

Ik had die site ook gevonden… maar die zijn identiek op de kleur na!

Heb er zelf meerdere gehad… het prijsverschil is daar niet te verklaren! Zelf heb ik ooit een Seiko 5 besteld daar… kwam nog wel een 45 euro bij… zal denk ik bij dit bedrag wat hoger kunnen zijn!

Misschien is dit een leuk artikel…

https://www.horlogeforum.nl/t/mudmaster-vs-g-steel/215136

ja 21% btw mag je aftikken aan de koerier = 89 euro plus wellicht nog de inklaringskosten, laten we het voor het gemak afronden op 100 euro

Dan zit je dus op een totaal van 509 ivp 699 hiero

Maar in de praktijk geeft CW te laag op dus kom je nog lager uit

Succes met je keuze :sunglasses: Fijne stoere onverwoestbare horloges… welke je ook kiest!

Het zal zowiezo de zwarte dan worden, dus de 1A.

het prijsverschil blijft wazig

1 like

Zou dan een moddermeester zijn.

Baggerbaas :rofl:

3 likes

Dank
Ik heb 'm besteld.

Pffff dat wordt dus klokkijken trappelend van ongeduld wachten

2 likes

Nog leuker ! :slight_smile:

Plaatjes bij binnenkomst is +1 :sunglasses:

Goeie :rofl:

ga ik doen

1 like

Gisteren Singapore…
Nu Amsterdam…

trappeltrappel