Casio Oceanus T200S - ervaringen?

Over de Casio Oceanus S100 is voldoende op het forum te vinden, echter over de Casio Oceanus T200S niet… Zijn er forumleden die 'm hebben, of real-life hebben gezien? De recensies zijn lovend (er wordt zelfs gequote; afwerking niveau Grand Seiko), maar ben benieuwd naar iemand uit het forum zijn ondervindingen.

Voorkeur voor de T200S boven de S100 vanwege de brushed afwerking, 20mm lug-afstand i.p.v. 21mm en de indices van de T200S lijken te zweven. Schitterend horloge zo op foto’s en in youtube video’s. Maar vooralsnog alleen in Japan te verkrijgen… voorkeur gaat overigens uit naar de bracelet versie / donkerblauw.

Alvast bedankt! Hieronder wat afbeeldingen van de T200S.

17 likes

Een makker van mij uit Denemarken heeft 'm per ongeluk binnen gekregen toen ie bij Seiya de 100 probeerde te bestellen. :slight_smile: De goede man is nu op vakantie, dus ruilen is een puntje. :slight_smile:

Hoe dan ook vind ik 'm inderdaad erg, erg mooi als ik zo naar dat horloge kijk op de foto’s en video’s die m’n makker stuurt, en hij is er blij mee. In mijn optiek heeft hij iets te kleine polsen voor dat ding, eerlijk gezegd. Onder de 17.5cm moet je er niet aan willen beginnen.

Dat gezegd hebbende: Ik ben nooit een fan van zwevende indices. Het is net alsof de maker niet de competentie had om die indices strak op de plaat te krijgen. Ik snap die design keuze dus ook nooit.

Een “pet peeve” zoals men zou zeggen.

Treft het even dat ik een polsmaat heb van 17,7cm :metal: haha

Maar de afmetingen zijn niet gering, maar ook geen supergroot megamonster… Diameter 41,4mm, lug-to-lug 49mm en lug-width 20mm.

Maar de zwevende indices is een smaak dingetje. Zag op een YouTube video dat het een super mooi effect gaf :ok_hand: vooral icm de blauwtinten die in het horloge en zelfs in het saffier glas lijken te zitten. Coating op de kopse kant van het glas misschien.

Overigens is de keuze voor zwevende indices hier gemaakt om meer oppervlakte te creëren waar licht op kan schijnen (solar-charged) aldus diverse reviews… Laten we t op Japans vernuft houden :rofl:

2 likes

Mooi, normale kast ook nu zodat je kunt swappen met je banden.
Maar te groot helaas dus valt weer af deze voor mij.

Ik heb hem. Kom gerust langs om te passen/bekijken. Review volgt binnen enkele dagen :wink::+1:

10 likes

:+1: Ben benieuwd! Ik heb hem ook al even in het vizier.

1 like

Je hebt PM @wander. Bedankt voor t aanbod :ok_hand:

1 like

Voorproefje.

Gr. Wander

21 likes

Wat een prachthorloge dit, heb de s100 wel gehad maar vond ik iets te dressy voor het model maar deze is top…

Graag een NA met heeeeeel veel foto’s :+1:t2:

1 like

Ik zou de pastel blauwe in real life wel willen zien

1 like

Heel heel mooi deze Casio !
Supermooi die zwevende markers.

Ook ik zit al een tijdje te “loeren” naar de Oceanus t100 of s200, mag ik vragen waar je hem gekocht heb en hoe je ervaring was ?

Is zeker een optie :grimacing::see_no_evil: wat een prachthorloge…afwerking ziet er inderdaad erg goed uit :+1:t2:

Morgen komen alle antwoorden. :sunglasses:

2 likes

Topper :ok_hand: zo te zien veel mensen die je keuze snappen. Waaronder ik :grin:

Oké. Staat genoteerd. :sunglasses:

2 likes

Hahaha mooi dit. Digitale afpersing :rofl:

1 like

Dan maak ik een goede kans daarna :grimacing::sweat_smile::see_no_evil::blush:

1 like

Review is gemaakt. Duurde even :wink:
https://www.horlogeforum.nl/t/review-casio-oceanus-t200s/219376

Daar wil ik even iets over kwijt, misschien dat het hier ergens wel staat maar ik probeer het toch hier.
Mijn oog valt ook op de Casio Oceanus T200 maar, is mijn pols wel bestand tegen de lengte van de metalen vlindersluiting…of moet ik apart er een bandje bij kopen?
Mijn pols heeft de omvang van 21 cm, dus tamelijk aan de dikke kant.
Zou ie passen? Dan bestel ik er ook èèn bij sakura watches.
Pracht horloge en precies mijn kleur blauw.