Mooie klassieke Casio 6 band solar.
Yep…
Denk dat ik hem enkel op leder ga zetten…
De stalen band is “raar”…
Heeft dezelfde “schuifsluiting” als de standaard casio’s… Maar dan dikker, dus is een raar beeld om de pols…
Ook redelijk dik…
Hmm inderdaad, vreemd…
Te dik. Kun je 'm niet modificeren naar een gewone sluiting? Staal staat wel mooi. Leder ook natuurlijk.
Leuk om te zien wat casio allemaal deed/doet afgelopen decennia.
Zijn 3 lagen staal op elkaar…
Onderste is overlengte van de band
Midden is de vouwsluiting
Boven de normale buitenzijde van de stalen band…
Misschien dat ik hem idd op een ander stalen bandje gooi…
Anders op leder…
We zien wel, is het leuke aan de hobby lol…
Heeft geen haast, is om bij de rest van de collectie te plaatsen
Heb je naast deze Lineage nog een ander horloge nodig? Loopt altijd goed, gaat minimaal 10 jaar mee zonder gezeur en vaak veel langer. Ziet er goed uit en kan bij elke gelegenheid gedragen worden (behalve zwemmen, en vaak gaat ook dat nog goed) zowel casual als dressy. Zeer comfortabel, kortom eigenlijk gewoon het perfecte horloge.
Pas twee dagen in huis en helemaal gek op deze alleskunner. Meer info, zie m’n NA topic NA Casio Lineage chronograaf LIW-M100D 1AJF
Boven het kozijn was er nog wat licht, dus laden maar.
Het is wel lastig om de lijnen van de bovenkant van de kast en de hele fijne lijnen van de zonnecel rondom het display een beetje op de foto te krijgen.
deze prachtige Casio te pakken
Dat viel bij deze allemaal mee eigenlijk. Ik zag 'm in Nieuwegein in de etalage staan bij een juwelier ergens midden vorig jaar, een week later stond die er nog en toen heb ik besloten tot een koop.
De stalen band is alleen niet mijn favoriet, na wat experimenteren is het een Dimodell Chronissimo geworden die er al een aantal maanden op zit.
Oh bijzonder, ik meen dat er maar een heel beperkt aantal van zijn gemaakt. Tijdens de lancering was het horloge online binnen enkele minuten uitverkocht. Tenzij dit een andere versie is.
Dit is nummer 1600nogwat van de 1e serie van 4000 die gemaakt zijn.
Voor zover ik weet zijn er nog 2 andere series gemaakt, een zwart gecoat en een met een goud/blauwe bezel.
Deze vond ik de meest klassieke uitstraling hebben (en ik wou een full metal digitaaltje hebben die er een beetje leuk uitzag en een aantal leuke functies had).
toch zonde van die ‘10 year battery’ op de kast. anders heel mooi horloge inderdaad.
Mooi horloge, is de kast ook van metaal?
Zeker een grab and go fijn horloge!
Dat had ik niet verwacht, het leek kunststof. Ik ga eens op zoek waar deze te koop is en wat ie kost.
Dat moet dan toch een mod zijn, want de standaard AE-1200 heeft een resin kast.