Ik ben enorme liefhebber, maar niet echt een verzamelaar. Toch vond ik dat er nog wel ruimte was voor een extra horloge voor dagelijks gebruik. Dat moet voor mij bij voorkeur een chronograaf zijn *1). Uit principe laat ik graag al het mogelijke op duurzame energie draaien, dus een horloge moet solar zijn (een automaat draag ik niet vaak genoeg om ‘m aan de praat te houden). Vanuit praktisch oogpunt liefst 10 atm waterdicht, niet omdat ik er veel mee zwem, maar mijn ervaring is dat 5 atm horloges ook op andere punten kwetsbaarder bleken. Een formaat van 42 mm vind ik nog OK in
verhouding tot mijn pols; een volledig stalen exemplaar max. 40 mm om het gewicht prettig te houden. Ik val op horloges met een sierlijke detaillering. En toen kwam ik de LIW-M100D 1AJF tegen op marktplaats. Dit klokje heeft
werkelijk alles. In praktische zin: solar, saffier glas, radio controlled, 10 atm, chrono, timer, alarm en een fijne afmeting (39,5 mm). De styling met grotendeels geborsteld RVS kast,
titaniumgrijze wijzerplaat met verhoogde buitenring, bescheiden chromen omranding van subdials en bovenal die deels zwevende uurmarkeringen. Heerlijk! ’t Was geen liefde op het eerste gezicht, want de verkoper verzuimde goede foto’s bij te voegen. Aan de hand van de type aanduiding Youtube geconsulteerd en wow, wat een gaaf ding; moest ik dus hebben!
*1) Mijn sterke voorliefde voor chronografen lichte ik al eens toe in mijn voorstelitem Even voorstellen: EddieC
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Had deze nog niet eerder gezien.
Voor zo ver ik weet is deze alleen in Japan verkocht, dus komt hier weinig voor.
Mooie Casio Veel plezier ermee !
Mooi horloge! Gefeliciteerd!
Mijn beste,
Gefeliciteerd!!
Een leuke aanwinst.
Hier zal je veel plezier mee hebben.
Ik wens je er dan ook een veelbelovende tijd mee.
Orologio Signaturis Temporis
Gefeliciteerd
Toffe alleskunner!
Veel draagplezier.
Gefeliciteerd en veel draagplezier!
Gefeliciteerd met deze toffe Casio
Proficiat met deze mooie Casio.
Keurige Casio.
Veel draagplezier gewenst!!!
Veel plezier van dit horloge.
Hele toffe Casio. Mooie kastvorm. Alles erop en eraan. Geniet ervan!
Gaaf, heel veel plezier ermee!
En een secondenwijzer die precies de indices raakt, dit lukt menig Quartz van grote Zwitserse merken niet…
Gefeliciteerd met je chrono als NA
Mooie aanwinst. Veel plezier ermee.
Ken deze niet. Kan het nooit laten de volle etalage van een juwelier die Casio verkoopt voorbij te lopen maar deze dus nog niet tegengekomen. Geniet van je mooie aanwinst!
Prachtige aanwinst, veel draagplezier!