Casio Only. (Non G-Shock)

Waren vannacht kennelijk beschikbaar, Casio flikt weer het zelfde grapje als met de Dw-5000 :unamused:
En inderdaad de website is echt bagger.

Hier in Polen is ie gisteren uitgekomen zo lijkt het, uiteraard overal al uitverkocht.

7 likes

Ik sta al op de wachtlijst bij de lokale juwelier hier…
Lijkt echt wel limited te zijn :thinking:
FF afwachten hoe limited hij uiteindelijk is…

Yep idd…
Maar die heb ik uiteindelijk ook te pakken gekregen :stuck_out_tongue_closed_eyes:
Hoop deze echt ook!
Leuk voor bij mijn lego-versie van de DeLorean!

1 like

Casio EU

Dus we krijgen nog een kans lijkt het :+1:

1 like

Wat een fijn klokje is dit toch!

Grappige is ook dat ik hier eigenlijk altijd wel een compliment over krijg :ok_hand:t3::pray:t4:

6 likes

Mijn collega heeft zo’n horloge. Echt een leuk horloge. En zoals vele Casios unisex.

Hoe is het eigenlijk gesteld met de nauwkeurigheid van niet-G-shock digitale modellen?

Ik heb enkele low budget versies op het oog maar ±30 per maand lijkt me toch vrij veel voor een quartz. Tenzij dit in realiteit beter is?

Wat zijn jullie ervaringen met de budget modellen van Casio? Ik heb het dan over de digitale uurwerken, maar vermoed dat de analoge of analoog/digitale wel gelijkaardig zijn?

Mijn Casio Duro loopt ca. +5 seconde per maand voor. Voor een horloge van €50 kan ik daar wel mee leven.

Analoog of digitaal maakt niets uit. Het gaat om de afregeling af fabriek en de temperatuur gevoeligheid van het kwarts kristal.

Overigens doet mijn G-Shock Casioak het niet veel beter.

Mijn nauwkeurigste budget klasse kwarts komt toch van Tissot en Rhonda.

3 likes

Ik heb er een aantal van. De MRW, de Tough Solar Pilot, de Big Face, twee Royale’s en een Tough Solar Sport midsize. Lopen allemaal binnen de ± 5 sec per maand of beter.

Deze Tough Solar mid size die ik het laatst kocht loopt na een maand +1 sec op de atoomklok.

3 likes

Ja, vooral het laatste, de temperatuur dus. Als het heet is in de zomer gaan ze iets trager lopen. Als je ze in de winter in een onverwarmde ruimte laat liggen lopen ze iets sneller. Maar erg veel scheelt het niet, bij mijn Casio’s slechts enkele secondes per maand. Er bestaat natuurlijk wel thermo-regulated quartz maar dan kom je ook meteen in een veel hogere prijsklasse.

Dus 1 keer per maand syncen met de atoomklok is ruim voldoende als er geen RC aan boord is. Dan heb je vrijwel spot on de juiste tijd aan de pols. Hier kan veel mechanisch spul gewoonweg niet aan tippen.

1 like

Deze is vandaag aangekomen, na een paar Citizens ook maar weer eens een Casio.

Lekkere retro uitstraling. :smiley:

3 likes