Casio Only. (Non G-Shock)

9 likes

X-post

11 likes

Tom Cruise!

2 likes

Jammer dat die forged carbon plaat zo moeilijk te fotograferen is. Hij is in het echt zoveel mooier.

12 likes

Dat lijkt me sterk dat de plaat van forged carbon is. Waar lees je dat?

1 like

Op de site van Casio :grin:. “The dial features the state-of-the-art forged carbon used in high-end sports cars, capturing the exhilaration of a sports car speeding toward higher performance in a distinctly EDIFICE style”

2 likes

Op de NL site hebben ze het over elektrovorming dat lijkt op forged carbon.

Klopt, ik ga er vanuit dat t slecht vertaald is, op de Franse site noemen ze het ook forged carbon. Le cadran et le boĂźtier, qui sont rĂ©alisĂ©s en carbone forgĂ©, un matĂ©riau de pointe utilisĂ© dans les voitures de sport haut de gamme, viennent capturer l’exaltation d’une voiture de sport cherchant Ă  battre des records de vitesse tout en reflĂ©tant le style propre Ă  une montre EDIFICE

De zwarte is forged carbon, en iets prijziger, dan de blauw, groen of witte. Dat lijkt er optisch op, maar is namaak.

Hij laat zich inderdaad erg moeilijk fotograferen, maar het grootste minpunt van het horloge vind ik dat de antireflectie zo slecht is, dat ik ook met het blote oog maar onder heel ideale omstandigheden de dial in al z’n pracht kan zien.
Ik heb overigens de blauwe, en vind ‘m verder een heerlijk horloge.

2 likes

6 likes

Geen macrostand op de camera van de telefoon ?

Jammer genoeg niet. Wel eens naar zo’n macro lens die je op je telefoon kunt zetten gekeken. Betwijfel echter de kwaliteit daarvan. Misschien toch maar eens investeren in een mooie camera met macro lens

1 like

Erg in m’n nopjes met deze LCW-M100DSE die ik kon overnemen van @Sean010. ZGAN en niet duur!

Naast de bekende features zoals saffier, tough solar en 6-band radio, heeft deze ook de party trick dat hij in energie spaar modus gaat in het donker en als je wakker wordt dan springt het scherm weer aan en draaien de wijzers naar de goede tijd. Wat een techniek jonges!

Ik heb wel moeten stoeien met de band. De meegeleverde schakels moesten er tussen want grote pols. Dus kennis gemaakt met het ‘pin and bush’ systeem. Dat wens je je ergste vrienden niet toe.

Er zat ook een dik boek bij. De handleiding! Ga ik nog wel een keertje lezen als ik op een lange vakantie ga. Eerst nadenken wat ik nu nog wil. Een duiker? Een chrono? G-shock? Er is zoveel lekkers.

9 likes

Hier ook weer de Casio Lineage om de pols, wat een leuk horloge met ongelooflijk veel mogelijkheden en wat draagt ie comfortabel.

10 likes

Casioak is leuk, een analoog/digitale G-Shock

1 like

Ik zie kleine verschillen in de dial. Weet je jouw typenummer?

1 like

LCW-M100TSE-1AER

1 like

Betrouwbaar adres.

Bekend probleem bij Casio, de mijne heeft gelukkig een ander en beter systeem.

Begrijp niet waarom ze dat niet overal gebruiken.

Online zijn er verkorte handleidingen, dan weet je binnen 1 uur alle functies en dat zijn er veel!

3 likes

Aha. Behalve dat de case dan van titanium is, doe maar luxe, zijn dus ook de dial en de wijzers iets anders. Rare jongens die Japanners.

Er zijn veel combinaties in omloop, sommige zijn alleen in Japan te koop (JDM).

Het prijsverschil tussen RVS en titanium is hooguit €50 bij Bol en als je bedenkt dat een Casio makkelijk 10 jaar meegaat is het te verwaarlozen.

2 likes