Casio Only. (Non G-Shock)

8 likes

Vers uit Japan. Binnen 5 dagen na bestelling.
De douane heeft hem gemist.

14 likes

Cool. Welke is het?

Had ik er ff bij moeten zetten: Casio Oceanus OCW-S100-1AJF.

2 likes

Lijkt op een enorme opvolger van mijn oude oceanus, heel mooi!

Ik ben benieuwd of de casio waveceptor functie ook werkt hier in Europa. Ik hoor daar tegengestelde berichten over. Daarom overweeg ik de S200 serie omdat die een Bluetooth verbinding kan maken met je smartphone.

Bij mij werkt ie prima. De bluetooth werkt ook, maar niet echt lekker. Probleem met die waveceptor is dat het radio signaal niet overal goed doorkomt. Ik heb een plek in huis waar ik mijn horloges 's avond neerleg. De volgende ochtend zijn ze altijd bijgewerkt.

1 like

De waveceptors zullen hun radiosignaal ontvangen vanuit Duitsland via de tijdzender DCF77.

De super lange golven zullen niet makkelijk door dik beton komen dus het hangt af van welk materiaal je huis is gebouwd.

Ik heb inderdaad een huis dat traditioneel gebouwd is, met kalkzandsteen dus. Daar komt het signaal goed binnen.

Het voordeel van het gebruik van de tijdzenders is dat het onafhankelijk werkt van bluetooth, smartphones en internet tijdservers wat altijd een kleine vertraging introduceert,.
De tijd van de tijdzenders ontvang je real time direct van de bron. De radiozender staat dan wel in Duitsland maar radiogolven planten zich voort met 300000 km/seconde :wink:

Tijdzenders hebben als nadeel dat je niet wereldwijde dekking hebt. In de rimboe heb je niet altijd signaal… DCF77 komt wel heel Europa door.

1 like

De waveceptor werkt super in Nederland.

2 likes

Mijn zoon van 19 wilde een nieuw horloge en wel specifiek deze. Enkel nog te vinden op de Casio site in de juiste maat (38mm). Gegeven als cadeautje onder de kerstboom.

Horloge van 50 euro en dat voel je ook wel een beetje. Scherpe randjes aan het glas, kleine knopjes ed maar het ziet er leuk uit! En hij was er blij mee :slight_smile:

11 likes

Heel mooi. Is het de AQ-707?

Het is de AQ-230A

Over 2 dagen komt deze binnen

de EFV-590D-1AVUEF.

Ik was niet echt op zoek maar kwam hem tegen op bol.com en met nog een aantal euros aan bonnen kon ik hem niet laten schieten. Bijzonder dingetje denk ik wel, apart en daar hou ik wel van. Hopelijk bevalt ie in het echt ook :grinning_face_with_smiling_eyes:

7 likes

Goede keuze! Leuke horloges voor een schappelijke prijs. Kwaliteit is mij nog nooit tegengevallen bij Casio de afgelopen 30 jaar…

1 like

Precies dat ook. En overdag tijdens het werk draag ik alleen GShock en in het weekend gaan de andere merken om dus zoveel zal deze niet gedragen worden maar goed, ik kon hem niet laten liggen :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Laatste dagen aan het strand en dan kan ik de wintermaanden weer aan :sunglasses:

15 likes

Vanmiddag binnen gekomen en hij mag blijven :grin: Dat rosékleurtje, het kleine beetje blauw en die onderste subdial maakt hem top​:ok_hand:t2::ok_hand:t2:
Alleen moeten er ongeveer 3 schakels tussenuit. Iemand misschien een tip wat betreft een goede tool ?

10 likes

De Navitimer/flightmaster van Casio Edifice: de EF-527D-2AVUEF. Wijzerplaat is overweldigend, zoveel cijfertjes. In de schemer zie ik er geen bal van.

Ik vind het een mooi horloge. De indices en de wijzers zijn mooi gedaan. De stalen band is brushed en zit goed. Al met al een prima deal.

10 likes