Die overweging zou ik natuurlijk ook kunnen maken, maar constateer anderzijds dat ik mijn andere horloges al waardeer, er in die soort nog steeds nieuwe aanschaf, maar de Casio echt nooit draag. Vandaar toch maar handhaven in het blauwe deel.
Er staat een hoop foute info op het net, dus volgens Casio zelf: harsglas en een kast + band van hars.

Dank “koning”. Mijn schakelband was wel van metaal, maar de klok is inmiddels verkocht.
De eerste keer dat ik lees dat er meerdere versies zijn van dit horloge qua gebruikte materialen. Goed opletten dus…
Klopt, ik heb bij nazoeken ook verschillende specificaties gezien. Verwarrend, want gaat onder zelfde serienummer. Lekker makkelijk.
Inmiddels al bijna drie weken deze kanjer om de pols. Heb de afgelopen 16 jaar alleen maar automaat duikers van TAG, Omega, Oris en Longines gehad maar beleef van deze €20 Casio net zoveel plezier (en stiekem zelfs iets meer omdat ie zo praktisch is). What is going on??
Wellicht omdat ie lekker licht en comfortabel draagt? Als je langere tijd met duikers om loopt valt het op hoe comfortabel dressers en andere lichte horloges dragen.
Ligt niet zozeer aan het merk want mijn Casio Duro is ook een flink horloge.
Ik denk het. Daarbij vind ik de band ook zeer praktisch omdat mijn polsmaat per kwartaal verschilt (vraag me niet waarom).
Behold
De Casio W-219-8B
Besteld voor de vakantie zodat ik m’n GShocks niet hoef te gebruiken moet alleen nog 1,5 week wachten tot ie binnen is. Als ie bevalt dan bestel ik de W-219H-1A ook nog. Gevalletjes veel voor weinig
Ziet er echt vet uit! En het voelt waarschijnlijk een stuk lekkerder om je pols…
Is ie dan nog steeds 100m WR?
Thanks, hij is een stuk zwaarder iig.
Het lijkt me ook dat de WR gelijk is, zit ook gewoon een rubbber in en je gebruikt de oude achterdeksel.
Heb zo snel niet kunnen vinden dat het niet zo is iig.
Ging me meer om de knoppen… maar die zitten al geïnstalleerd neem ik aan. Is het ombouwen makkelijk?
Ombouw is super makkelijk, vier schroefjes, deksel er af, module eruit en in de andere kast.
Dik
Potverdikkie, en zo komt deze ook nog even binnen deze week
Ik ben gecharmeerd van de vorm en de kleurstelling, de W-219H-1A2VEF. Net iets mooier dan de W-219H-1AVEF
En nu ist mooi geweest voor deze week
Wat een bijzondere en mooie Casio! Nooit eerder gezien…
Deze is er in 5 kleuren, wit, rood, blauw, turkoois en zwart. Mijn zoon wilde graag een moon phase en heeft hem ook in het zwart aangeschaft. Als die uit het doosje is, zal ik een fotootje plaatsen.