Casio Royale (sterile and leather mod)

ik zou die afgeknipte zichtbare hoekjes bruin kleuren,

2 likes

Die grijze was wel de coolste erop

1 like

Top

1 like

Ik ga dit schaamteloos overnemen als ik terug ben van stage. Ziet er geweldig uit!

(we hebben geen nagellakremover aan boord helaas.)

3 likes

Dat is maar goed ook met (waarschijnlijk) alleen maar mannen :joy:

2 likes

Leuk! Ben benieuwd naar je resultaat :+1:t2::+1:t2:

En áls er dan nagellakremover is en je vraagt het te leen, dan is het wel alsof je expres naar een zeepje vraagt om te laten vallen :joy:

4 likes

Ik kijk nergens meer van op hoor :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Helaas ook hier de mod schaamteloos mis gegaan ;-( Eerste de Illuminator tekst weggehaald wat eigenlijk prima ging (hoewel bij bepaalde lichtval de tekst nog duidelijk is maar de inkt is wel weg), maar bij de bovenste tekst World Time ging het alsnog mis.
Ook bij mij de zilveren coating die eraf kwam en nu nare vlek geeft.

Ook geen aceton in de remover maar in mijn beleving is nagellak remover geen goede optie, mits wellicht een specifiek merk (dit was van de Hema geloof ik ben gelukkig geen expert).
Had in al mijn voorzichtigheid eerst aansteker benzine geprobeerd en isopropyl alcohol (91%) (wel tussen beide ruim met water gereinigd omdat ik eigenlijk niet met de nagellak remover aan de gang wilde.

Zoals in het topic genoemd word op het US forum Goo-Gone gebruikt en ik heb de ingrediënten bekeken

  • PPG-3 METHYL ETHER
  • KEROSENE (PETROLEUM), HYDROTREATED
  • CITRUS SPECIES LEAF EXTRACT
  • CITRUS AURANTIUM DULCIS (ORANGE) FRUIT WATER

vandaar de eerste poging met Aansteker benzine.
Nu maar even denken wat ik met de kast aan wil, wellicht helemaal strippen van de coating en zwart spuiten oid.

Nahja it’s all in the game of modding dus er mag ook wel iets mis gaan :wink:
Oordeelt u zelf :


En hier nog duidelijk de waas van de tekst, op foto niet goed zichtbaar te krijgen in het echt wel erg duidelijk leesbaar, dus niet echt mooi.

Jammer! Moeilijk in te schatten waardoor het komt. Hoeveelheid vloeistof, tijd, toegepaste druk kan er bijv allemaal nog mee te maken hebben.

Gelukkig was het geen Rolex.

1 like

Hier schaamteloos de mod van @Dao nagemaakt om het eens te proberen, het stappenplan gevolgd en ben zeer blij met het resultaat…

Heb nagellakverwijderaar zonder aceton gebruikt van de Kruidvat eigen merk.
Echt binnen de minuut was de tekst eraf.

:+1:t2:

5 likes

Ai, zonde man. Bij mij ging het ook fout en heb de kast met een cheap ass spuitbus van de Action zilver gespoten. Alleen het kleurverschil met de originele band vind ik nu te groot.


Met deze strap zag het er nog wel strak uit maar die sneed ik doormidden toen ik nog een klein stukje wilde wegsnijden :confounded:

Ik heb het project maar als verloren beschouwd en ben aan de slag gegaan met emanel verf. Nu is het een echt kermishorloge :grin:

3 likes

Die heb ik ook gebruikt met :point_up:️ als resultaat.
Had het nog verdund met water zelfs.

1 like

Top dank voor het delen van welke spul wel lijkt te werken, maar wat heb je gedaan op de binnenkant want noem mij een kniesoor maar daar lijkt het niet helemaal goed gegaan te zijn.
De 60 en 01 lijken vervaagd, en alsof je met een soort van zwarte stift de 5 alarms tekst heb weggehaald.
En daar waar WR100m stond lijkt wel een breuk te zitten.

Neemt niet weg dat ik niet behoorlijk jaloers ben op jouw resultaat hoor maar mijn binnenkant is nog helemaal origioneel dus wellicht kun je me wat tips geven over do’s en dont’s.
Gezien de case nu toch mislukt is ga ik een poging doen om hem te spuiten, uitdaging zit hem echter wel in het juist afplakken van de knoppen en het display / zwarte rand.

1 like

Heb je nog een idee hoever je verdund hebt ? 1:1 ofzo ?

Wow, jij hebt hem al gespoten !
Ik heb redelijk wat ervaring met het spuiten van 3d print werk in alu kleur en ik wil hem toch alleen op leer dragen dus kleur verschil maakt me niet zoveel uit.

Kun je mij alleen vertellen hoe je hem zo prachtig het kunnen afplakken en hoe je de drukknoppen hebt kunnen verwijderen ?

Ik heb namelijk nog geen idee hoe ik dit moet gaan doen.

Never mind heb het inmiddels gevonden (google was mijn vriend zie de link :smile: .
De term " jesus clips" snap ik inmiddels de eerste vloog bij mij ook ongecontroleerd mijn rommelige bureau op, maar wonder boven wonder heb ik hem terug kunnen vinden.

Zie de foto voor referentie / klein die clips zijn :slight_smile:

:sweat_smile: klopt idd, dat breukje zat er in bij binnenkomst in en ondanks afplakken sloeg het zwart toch wit uit, toen maar met een zwarte markeerstift bijgeplekt :grimacing:

2 likes

Heel goed resultaat @Pat486!

Maar @sj44k en @GiveMeYourDough, jullie hadden verdund en juist bij jullie is het misgegaan. Klopt dat?

Bumperzwart / turtle wax! :+1:t2: Maar zelfs dan zie je nog een beetje verschil hoor.

3 likes

Ik heb niet verdund, maar ben wel echt lang bezig geweest (zoals je ook aangaf in jouw commentaar) dus niet " effe snel" .

1 like

Ah verkeerd begrepen :+1:t2:

1 like

Zijn er nog andere middelen die te gebruiken zijn? Ik heb namelijk geen beschikking over nagellakremover maar het begint toch erg te kriebelen om aan de slag te gaan. Middelen als remmenreiniger ofzo zijn denk ik te zwaar/niet geschikt?

1 like