Casio Royale (sterile and leather mod)

Haha. Gebeurde bij mij ook. Vond hem 2 dagen later per toeval terug :sweat_smile:

Heb de kast afgeplakt met schilderstape en met een horlogeschroevendraaier strak langs de randjes gekregen. Heb vroeger in een plaatwerkerij gewerkt en daar heb ik wat handigheid gekregen in afplakken.
En spuiten heb ik in 5 of 6 dunne laagjes gedaan. Zonder te schuren. Gewoon van een cm of 50 heel fijn nevelen. Eerste 3 lagen zijn dan niet dekkend maar zorgen ervoor dat de volgende lagen blijven hechten.

Die nagellakremover had ik eerst 50/50 verdund met water en daarna steeds een beetje nagellakremover erbij. Tot het fout gingšŸ˜

2 likes

Yes, ik had het verdund. Maar Sjaak weer niet, dus dat kan het niet zijn.

1 like

Goed zoeken, ergens op die boot moet een flesje rondslingeren :sweat_smile:
Remmenreiniger zou ik niet doen. Als ik iets zou moeten gebruiken wat je waarschijnlijk wel hebt is het WD 40 op een wattenstaafje. Maar dat is op eigen risico.

2 likes

Als ik nog een poging ga wagen ( en ik denk het wel) ga ik gewoon de Goo-Gone aanschaffen gezien dat als ik Google mag geloven de hoogste succes factor heeft.
RemmenReiniger is top spul om te ontvetten, of een motor te laten starten die jaren heeft stil gestaan maar zou ik hier niet voor gebruiken.

Ik was in de veronderstelling dat de Casio kast metaal was dus wat kon er nou misgaan :slight_smile:
De kast is dus gespoten kunststof en ik vermoed de bedrukking een soort van zeefdruk. Kortom je wilt alleen de zeefdruk (tekst) verwijderen en niet de zilveren coating, maar dat is nog geen sinecure en lukt je (als ik de ervaringen zo lees hier) alleen met de juiste middelen.

1 like

Daarover zijn onze collegaā€™s op WUS het meest positief inderdaad :+1:t2:

Toch vind ik het gek, als het mij lukt zou het met dezelfde producten toch succesvol te herhalen moeten zijn :thinking:

Of het moeten mijn amazing skills zijnā€¦

image

3 likes

Haha nou ja zou zo maar kunnen hoor :joy:

Ah ja dat dacht ik al, wd40 hebben we zat hier haha, ik ga nog eens in de kasten kijken of we nog wat anders hebben en anders in de volgende haven maar f naar de supermarkt, zullen ze leuk vinden als ik nagellakremover koop :grin:

Thanks!

2 likes

Ben benieuwd. Ik was er niet bij, maar als ik nog eens naar de fotoā€™s kijk vrees ik toch dat @sj44k bijvoorbeeld te lang door is gegaan ofzo.

Wat ik bedoel: ik zou zeker stoppen met nagellakremover wanneer de zwarte verf (of wat het ook is) eraf is. Dat je dan nog residu (lijmrest?) ziet of kleurverschil kun je op andere manieren iets mee, maar nagellakremover echt alleen om het zwart te verwijderen. Misschien heeeeeel voorzichtig daarna nog even over de hele breedte om het zoveel mogelijk gelijk te trekken en niet op 1 punt veel harder te boenen en meer nagellakremover te gebruiken dan op een andere plek. De rest opboenen met tandpasta, en dan word het steeds meer egaal.

Althans misschien ligt het ergens anders aan, maar just my 2 cents.

Ik denk dat je overwachte nieuwe vrienden gaat maken knul :wink::wink::wink:

1 like

Weet ik mā€™n carnavalspakje voor volgend jaar weer, een soort verwijfde versie van popeye :ok_hand:

1 like

Ohja nog een tip. Gebruik geen gum!

1 like

Sorry nagellak remover grootmeester DAO, had je er maar bij geweest dan had je deze opmerking niet gemaakt.
De letters waren niet eens weg toen de lak op de plekken die je ziet verdween, dus van ā€œte langā€ doorgaan was absoluut geen sprake. Behalve dat was de eerste poging (eerste tekst) gewoon gelukt (ook duidelijk zichtbaar op de foto) met exact hetzelfde product en werkwijze.

Als ik een educated guess mag doen licht het aan de dikte van de zilveren laklaag die bij sommige kasten op bepaalde plekken dunner is dan bij andere. Meer of minder kan ik er niet van maken.

Maar van te lang doorgaan, echt niet want anders zou ik dat hier ook gewoon delen want van fouten kun je immers leren.
Ondertussen rustig aan de 2de laag dun spuitwerk bezig kan een nachtje uitharden morgen de 3de.

Zou kunnen of gewoon geluk :slight_smile: We zullen het nooit weten, maar Goo-Gone is verkrijgbaar op Ebay voor +- 14 euro vanuit de UK.

1 like

:sunglasses:

Het was geen aanval he @sj44k, ik zoek oprecht mee naar een verklaring en oplossing voor mensen die het willen proberen.

Laten we het daar op houden.

2 likes

Ik voel een nieuwe badge aan komen.

2 likes

Geen nagellak(remover) aan boord?
Wat doen jullie dan in de vrije uurtjes?

Lectra clean of contactspray werkt vast ook wel. Iets minder agressief als remmenreiniger.
Ik geef alleen geen garanties :joy:

1 like

Mijn excuses zo voelde het ook zeker niet hoor zette hem iets te krachtig aan geloof ik.
We hebben beiden dezelfde zoektocht vandaar dat ik het wilde ontkrachten, want al voor de letters compleet verdwenen (bovenkant duurde bij beide pogingen altijd het langste) verdween het zilver dus al.
Bij de eerste poging ben ik direct gestopt toen het zwart weg was en heb ik niet gepoogd de ā€œghostingā€ letters weg te halen.
En stoppen deed ik door meteen met een ander wattenstaafje water over de plek te deppen om zo de nagellak remover meteen weg te spoelen / te verdunnen om het proces te stoppen.

Goh wat kunnen we toch heerlijk veel tikken over dit
Proces misschien toch maar die fles googone en een nieuwe AE1200 bestellen en er een filmpje van maken ā€¦ mmmmmm

1 like

karaoke, film kijken en slapenšŸ˜Ž

hey dat hebben we wel maar ik doe het alleen als ik @Batossai zegen heb, ik wil niet dat ik een gratis gekregen horloge verkloot :joy:

Fijn dat je het zegt, ik dacht even dat ik je onprettig bejegend had :+1:

Dan is het inderdaad niet dat het er te lang op zat ofzo / je te lang door ging. A) de vloeistof was te sterk of B) de zilveren laag is niet overal gelijk zoals je zei. Beide lijken plausibel.

Goo gone had ik niet geprobeerd, ik dacht dat ik het niet kon vinden, ben erg benieuwd naar de resultaten daarmee!

1 like

Haha, het is nu jouw horloge. Je mag ermee doen wat je wilt. :grin:

2 likes

Filipijntjes die gevoelige rockballads en lovesongs gaan zingen op slechte keyboardmuziek :grimacing:

Wij houden het wel bij elkaars teennagels lakken, film kijken en slapen :sunglasses:
:nail_care:

1 like

Hahah ja heerlijk is dat, gooi Dr wat drank in en ze gaan helemaal losšŸ˜‚

Zeg, ik zoek voor hier na nog een baan, nemen jullie nog mensen aan? Kan ik toch nog een mā€™n nagellak remover komenšŸ˜

1 like