Casio Royale (sterile and leather mod)

Ik heb zojuist de trekker overgehaald en maarliefst 236ml GooGone aangeschaft en hoop dit komende week te ontvangen.
Ik kan dan meteen gaan experimenteren op de inlay van het horloge want daar heb ik nog niets mee gedaan.

Ik houd u allen natuurlijk nauwlettend op de hoogte, en mocht er iemand interesse hebben kan ik mij wel als HF hof leverancier GooGone voor de Casio Royale mod aanmelden, even kijken hoe ik het een beetje handig kan versturen maar volgens mij is er maar een kleine hoeveelheid nodig dus moet ik in een envelop in een sealed zakje wel genoeg kunnen versturen voor de modders hier op het forum.

Maar goed laten we niet op de zaken vooruit lopen, eerst maar dat spul binnen zien te krijgen en proberen op de inlay.

Wat spuiten betreft ook een update, dat valt nog niet mee, al 2 keer een haar in de lak gehad dus ben zojuist met thinner aan de gang geweest om alle nieuwe lak eraf te halen ga opnieuw beginnen.

2 likes

Al bij de Medic langsgeweest die hebben vaak ook best wel leuke spulletjes staan.

1 like

Cool. Maar als je toch alles eraf haalt en opnieuw spuit… waarom niet een brons / goud metallic kleurtje bijvoorbeeld? :sunglasses:

Als je toch bezig bent… :muscle:t2:

2 likes

Goud . brons vind ik niet perse mooi als het gespoten is.
En zilver heb ik staan en heb ik al eens gespoten op een 3D print dus weet ik nu al wat het resultaat ongeveer gaat worden.
Zeker omdat er nog een paar lagen blanke lak ter bescherming overheen gaan en dit wel effect heeft op de kleur van de lak houd ik me even op bekend terein.

Uiteindelijk hoop ik toch die andere 30 euro in mijn zak te kunnen houden door nu een goed resultaat te behalen aldoende geen nieuwe AE1200 aan te hoeven schaffen.

1 like

Kom je nu mee… …

3 likes

:joy:

Ja als je toch moest spuiten… omg zou wel echt cool zijn. Nog uniekere mod :scream:

1 like

Ik was al gelijk aan het denken over een passende band. Maar goud met de standaard stalen band staat niet.

1 like

Ik vind een (leren) cheapestnato band op maat maken toch leuker dan de bracelet… :stuck_out_tongue:

Ja da’s waar. Maar wat past nou bij een gouden AE1200? Alleen staal/zilver en blauw of zwart. Eigenlijk zou je die originele band 2 tone moeten maken op één of andere manier.

1 like

Dat is waar, maar hoeveel variatie heb je nog nodig als je een freaking gouden Casio Royale hebt :wink:

Dat zou wat zijn :sunglasses: lijkt me lastig maar… valt vast wel iets op te verzinnen

Die band is er ook in het goud. Goud en zilver zou dus wel kunnen. Of het zilver “blauwen” op de één of andere manier.
Maar ik heb inmiddels al zoveel geld in een verneukte AE1200 zitten dat ik beter iets anders had kunnen kopen :confounded::confounded::confounded:

Krijg je beetje zo iets.

2 likes

:joy: ja shit happens

Meh, dat het er al is (al is het van SKMEI :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:) maakt het al minder leuk

AE-1200WH-G1_300x300
Casio heeft hem zelf ook al. Kan ik net zo goed die kopen. De lol is er al weer af🤨

1 like

Eens :frowning:

2 likes

Update :
Goo Gone vanmiddag binnengekregen vanuit de UK 14 euro armer maar damn dit had ik dus meteen in huis moeten halen.
Het is top spul (zie foto’s) ik heb zojuist de binnenkant onderhanden genomen en met een minimale hoeveelheid (5 puntjes van een wattenstaafje) en +- 5 minuten wrijven per tekst is het resultaat gewoon perfect te noemen.
Het reageert niet met het zwarte plastic, je moet gewoon wrijven en na een minuut of 2 denk je he er gebeurd iets en na nog eens 3 a 4 minuutjes is de tekst gewoon weg en het plastic on aangetast.

Heb voor de zekerheid de hele binnenkant afgespoeld en nog even laten weken in gedemineraliseerd water om een eventuele trage reactie ook uit te sluiten en demi water omdat dus geen vlekken achterlaat op het zwarte plastic.

Het spuitwerk valt vies tegen, na de 2de poging die bijna perfect was bleek de blanke lak niet goed op de onderste lugs zijn gekomen en de zilveren lak moet ik fixeren anders veeg je hem zo weg. Kortom moet WEER opnieuw beginnen, twijfel nu is of ik uit principe dit nog eens doe of er gewoon nog eens 3 tientjes tegenaan gooi en nu met Goo Gone het perfecte resultaat kan boeken.

Maar de binnenkant ben ik zeer tevreden over en mijn conclusie is NIET met nagellak remover klooien want dat is lastig, kans op falen en slaat sowieso wit uit op de zwarte binnenkant. Gewoon het juiste spul (Goo Gone) gebruiken.

Hier zijn de foto’s en oordeelt u zelf.

Het Wondermiddel

Before

Na 2 minuutjes misschien iets te voorzichtig

Na 7 minuutjes is de onderste tekst Gone

Na 5 minuutjes is de middelste tekst Gone

Het Gereedschap :slight_smile:

En het eind resultaat !

5 likes

Top! :+1:

Maar dat is dus gewone stickerverwijderaar. Deze heb ik in de kast staan. Kan je eens kijken wat de samenstelling van dat Goo Gone is?

1 like

Geweldig!! Inderdaad zeg :ok_hand:t2:
Goede tip! Jammer van de prijs en verkrijgbaarheid, dus

Hier ben k dan ook wel erg benieuwd naar.

Ingrediënten staan niet op de fles (is Amerikaans he hoeft daar allemaal niet :slight_smile: ) maar had ik al uitgezocht en gepost in dit topic maar met alle liefde nog een keer :

• PPG-3 METHYL ETHER
  • KEROSENE (PETROLEUM), HYDROTREATED
  • CITRUS SPECIES LEAF EXTRACT
  • CITRUS AURANTIUM DULCIS (ORANGE) FRUIT WATER

En of dat gewone stikker remover is, nou ik ken die “meuk” van HG en die ruikt veel agressiever / naar oplosmiddel etc. etc. dan de Goo Gone dus met deze ervaring zou ik NEE roepen.

Ik ben nog geen soortgelijk product tegen gekomen.
Het is totaal niet agressief heb gewoon zonder handschoenen gewerkt en droogt de huid niet uit o.i.d. dat wat een oplosmiddel normaal wel doet. Dus wat het trucje nu precies wel is geen idee maar ik blijf bij mijn pleidooi als je dit zonder risico wilt doen Goo-Gone gebruiken.

Mocht iemand iets bedenken waarmee ik dit makkelijk zou kunnen distribueren zou ik best tegen een kleine vergoeding en de verzendkosten wat naar u toe kunnen sturen wellicht in kleine ziplock zakjes oid want je hebt echt maar HEEL weinig nodig.

3 likes

Lekker bezig @sj44k Ziet er goed uit.

1 like