Maar het ging eigenlijk over condensvorming. Interessant om te lezen dat het komt door de luchtvochtigheid op de plaats van fabricage.
.
Vind het best prettig de tijd bij me hebben als ik snorkel. Ik ga best ver de zee/meer in.
En dan praat ik over een paar uur zwemmen. En ach, het is ook wel leuk om te testen
Ik snap ‘m toch nog niet helemaal. Is zo’n horloge dan naast waterdicht ook luchtdicht afgesloten? Anders zou ik verwachten dat de luchtvochtigheid in het horloge zich aanpast aan z’n omgeving, toch?
Als er lucht in kan dan kan er ook water in. Maar er zit sowieso lucht in een horloge anders zou het een vacuüm zijn. Als lucht snel afkoelt dan condenseert het. Heb wel een keer iemand gezien die zijn duikhorloge op een warme zomerdag in een emmer met ijs deed met als resultaat condens en dus vocht achter het horlogeglas.
Dat is volgens mij niet helemaal correct. Waterdicht ≠ luchtdicht maar luchtdicht = waterdicht.
Why?
Om te laten zien dat zijn horloge waterdicht was tot heul veul meter en dat zelfs een bak met ijs het horloge niet klein zou krijgen.