Ik heb ook dit type op mijn GA 2100. Terwijl 1 kant er vlot in ging heb ik best wel moeten wringen om de 2de erin te krijgen. Lijkt alsof de positie van de spring bars tov de lug holes niet helemaal goed is.
Eenmaal op zijn plaats zijn ze wel ok. Bij mijn resin case vallen de zwarte adapters niet echt op, maar voor de metalen vind ik de optie van @fdpg1963 wel veel mooier.
Ik laat jullie weten hoe het past en bevalt. Op dit moment zet ik het horloge in de nacht op een horloge kussentje zodat de resin band 24/7 ingedragen wordt. Wie weet helpt dat ook.
De kleur van de originele band past erg goed, zo jammer dat ie stug is. Het horloge zelf is echt fantastisch!
Bij mij werd het wel wat soepeler na een weekje regelmatig dragen. Maar de vraag is natuurlijk wat jij zelf te stug vindt. Zo soepel als een nylon of rubber gaat het denk ik niet worden.
Klopt, die vierkante puntjes aan de binnenzijde zijn wat vervelend na een dag dragen. Maar nu na 2 dagen begint het bandje zich al wat te vormen naar mijn pols.
Ben benieuwd hoe mooi het AliExpress bandje gaat passen, reviews waren positief.
Deze vandaag ook nog maar eens aangedaan. Op de foto zie je het kleurverschil tussen kast en bezel. En de adapters. Maar in werkelijkheid is het veel minder opvallend.
Ik ook, bandje gaat binnenkort op de post in China. Las op SKXMOD dat mijn Midnight Fog GM2100MF model niet compatibel met hun GM2100 modkit is terwijl de andere metal covered (blauw, groen etc.) dat wel zijn. Hoop maar dat een eenvoudig bandje wisselen goed gaat.
Hmm, nee dus, alles lelijk inderdaad. Staal op een resin horloge vind ik sowieso niks. Maar zelfs bij het originele bandje / adapter van Casio vind ik de aansluiting al op het randje…
In alle andere opzichten vind ik 'm wel heel mooi en de kleurencombinatie geslaagd.
Ik heb deze vorig jaar in Utah aangeschaft. Ik was al een tijdje de juiste aan het zoeken en toen ik deze met blauwe markers en wijzers vond was ik meteen verkocht
De meeste mods vind ik erg stoer uitzien maar ik twijfel altijd of de kwaliteit wel goed is. En iets weerhoudt me ook om meer geld aan de mod uit te geven dan dat me het horloge heeft gekost…
Ik was in de veronderstelling dat het horloge toch, in meer of in mindere mate, beschadigd zou raken en dat terug naar stock niet meer tot de opties behoorde.
De eenvoudige mods zijn gewoon het over zetten van de complete (waterdichte) module in een andere kast. Dat zou toch omkeerbaar moeten zijn. Persoonlijk zou ik de module nooit openen om het horloge waterdicht te houden.
Na één week is het bandje al wat soepeler inderdaad. Irriteert al bijna niet meer aan het einde van de dag. Als ik m niet draag zit ie op een kussentje om m in vorm te houden.
Maar eerlijk is eerlijk, het horloge is zo leuk dat ie veel draagtijd krijgt! Na bijna 1 week loopt ie ook bijna 1 seconde voor en ik vind +1s/week heel acceptabel voor een quartz uit deze prijsklasse.