G-Shock only III

Gr, Vigorelli

19 likes

11 likes

Heb vroeger enkele G-Shocks gehad. Heel leuke en prima horloges maar die kunststof bandjes, daar was ik toch niet zo tevreden mee omdat ik ze absoluut niet comfortabel vond en soms zelfs irriterend.

Ik denk er nu aan om weer een G-Shock toe te voegen aan mijn collectie. De meeste modellen worden echter nog steeds standaard geleverd met die kunststof bandjes.
Enkele voorbeelden die bij mij in de smaak vallen :

Er zijn enkele modellen met een textiel bandje die me ook wel bevallen en daar ben ik zeker van dat ze wél comfortabel zullen zitten.

De metalen modellen zijn ook een optie maar die zijn nogal prijzig voor een G-Shock, denk ik dan (oeverloze discussie, ik weet het).

Ik lees en zie hier ook nogal veel over het modden/aanpassen van G-Shock horloges, andere bandjes via adapters, bezels vervangen, enz.

Ik ken er zelf weinig van dus vandaar mijn vraag : kan je alle bandjes doen passen op elk G-Shock horloge, mits gebruik van de bovenvermelde adapters ?

Deze bijvoorbeeld…

Iemand een goed adresje waar ze G-Shock accessoires verkopen (wél origineel van Casio, geen AliExpress toestanden).
Alvast bedankt !

3 likes

Nice! Hier nog 'in uitvoering '. Hopelijk alles in orde :crossed_fingers:t3:

1 like

Ik snap dat je de ‘ali toestanden’ niet wilt hebben. Ik heb ze gehad en ik haal ze nog steeds. Het werkt prima :slight_smile: Ik haal vooral stalen banden uit China. De kwaliteit is nagenoeg gelijk aan originele banden, alleen staat hier geen logo op en is het een fractie van de prijs.

Een nette manier om een horloge voor een nette prijs netjes te maken voor gebruik.

Wanneer je wel een vermogen uit wilt geven door het bij een dealer te halen, snap ik dat ook zeker.

En anders staat er nog een zwart stalen in het blauw. Erg mooi! ( niet van mij )

6 likes

Dan zou ik gewoon voor een paar euro adapters kopen.

Zie deze post:
https://www.horlogeforum.nl/t/casioak-ga-b-2100-gm-2100-only/347245/639?u=pixel

Dan kan je alle kanten uit, ook de verkeerde:
https://www.horlogeforum.nl/t/casioak-ga-b-2100-gm-2100-only/347245/643?u=pixel

1 like

Nee, absoluut zijn prijs meer dan waard.
Koop een stapeltje Siebel kortingsbonnen, schrijf je in voor Siebel lidmaatschap (10% korting) en dan is het een koopje.

11 likes

Yessss, daar is 'ie dan! Wat een leuk ding zeg. Perfect voor de zomer.

20 likes

Ok, ik heb ondertussen begrepen dat, hoewel die ‘kunstof’ bandjes er allemaal vrijwel hetzelfde uitzien, er toch wel een verschil is tussen de goedkopere modellen met ‘resin’ bandje en de iets duurdere met rubber/silicone bandje, veel soepeler en comfortabeler dus. :blush:

Ik ga er dus vanuit dat mijn vroegere G-Shocks zo’n resin bandje hadden. Brrr…

2 likes

Check :white_check_mark:!
Echt toffe horloges (en dito uitpak ervaring)!

17 likes

Lekker in de file genieten van dit zomerse stukje vrolijkheid… vanavond hopelijk op het terras :wink:

12 likes

Toch nog binnen gekomen :+1:
welke vind je nou het mooist?

Leuk hoor!

Staat leuk idd!

1 like

Ze zien dr op het eerste gezicht hetzelfde uit, inderdaad, maar die van de GW-5000 is echt wel een stuk beter. Veel soepeler en ook een beetje matter qua textuur. De gw-5000 is sowieso een aanrader.

1 like

5610 op Erika’s Original strap.

11 likes

Wit :sunglasses:!

19 likes

Deze is net binnen gekomen :innocent:

:crocodile: DW-6900CR-3 :crocodile:

9 likes

Nieuwe ‘beach’ G-Shocks zijn best gaaf. Zeker de witte ‘CasiOak’.

4 likes

Wat vinden we hier van dan?
Casio’s 50th anniversary editie.

• Shut up and take my money!
  • Leuk maar twijfel nog
  • Leuk maar te duur
  • Meh
0 stemmers
3 likes