CasiOak / GA-(B)2100 / GM-2100 only

Dat was ook de bedoeling, had ik misschien even moeten vermelden :sweat_smile:

1 like

Jawel hoor, ooit hier geveild voor het goede doel bij het begin van de oorlog :yum:
De originele had een witte band, vandaar de ‘stealth’ versie hierboven.
https://www.horlogeforum.nl/t/386437/1

2 likes

Deze is onderweg.
Iemand tips voor een bandje. Betreft de GM-2100 versie. Weet niet of er verschillen zijn in bandjes met de Ga serie. Zag enkele voor paar euries en ook wat duurdere op Ali. Ervaringen?

3 likes

Was deze hier al voorbij gekomen? 40th Anniversary uitvoering.

5 likes

Moet zeggen staat niet slecht nee

3 likes

Zie mijn post hierboven, dit voordelige FKM bandje van AliExpress is heel comfortabel en het past perfect.

AliExpress link werkt inmiddels niet meer maar als je zoekt op GM2100 FKM strap vind je 'm wel.

Mooie kleuren combinatie trouwens! Weet niet of het je eerste Casioak is? Zo ja, daar krijg je geen spijt van! Ik vind het echt een mooi en heel degelijk horloge.

2 likes

Dank je, ja mijn eerste Casioak. Ben benieuwd.
Link verwijs niet meer naar de bandjes lijkt het.

Maar denk dat het deze is?

Twijfelgeval, mijn bandje is deze:

Mooie. Stuk voordeliger ook.
Zie staan G2110. Hij past dan ook op de GM2100?

Jazeker, ik heb zelf ook een GM2100

1 like

Ik draag 'm erg vaak nu het AliExpress bandje erop zit. Horloge is echt mooi, knoppen voelen heel degelijk en veren stevig maar heel soepel. Bediening heb je snel door en is heel makkelijk. Leuk is de truc als je b.v. de stopwatch of timer wilt gebruiken dan kun je rechtsboven en linksonder tegelijkertijd indrukken waardoor de wijzers wegdraaien van het LCD display. Zodra je de functie verlaat draaien ze weer terug naar de gewone tijd.

2 likes

Witte bandje mooi straks in de zomer maar voor nu denk ff blauwe of een grijze, of misschien groene scoren. Of alle 3 :upside_down_face:

Mooi zijn ze wel maar ook redelijk stug. Het AliExpress FKM bandje is stukken comfortabeler.

1 like

Topic weer even leven inblazen, draag mijn Casioak GM2100MF regelmatig, heerlijk horloge.

4 likes

Had mijn ‘Casioak’ alweer een tijdje niet gedragen en de batterij was leeg. Helaas leek de zwakke Nederlandse winterzon hem niet meer tot leven te kunnen brengen.

Een paar uurtjes op de vensterbank in mijn hotel op Bonaire was genoeg. Lekker die Caribische zon!

7 likes

Pas algemeen op voor diep ontladen, niet zo goed voor de batterij als je dat te vaak doet.

1 like

Inderdaad niet ideaal… dus maar wat vaker zonvakantie! Geloof dat je oplaadbaar batterij sowieso vrij makkelijk kan vervangen.

1 like

Geen gekke vraag!

Koop een “Mod” voor het juiste model op https://www.skxmod.com/ en bouw de horloge module over. Op AliExpress zijn ze ook te koop maar of de kwaliteit en pasvorm net zo goed is weet ik niet. Bovengenoemde site geeft veel info over voor welke modellen de mod geschikt is.

Ombouw instructies vind je in ruime mate op YouTube. Je moet goed opletten want ze hebben verschillende maten, De GA, GM serie etc.

Het is ook een prima werk beater :wink:

1 like