Casual horloge met blauwe dial

Hoi,
ik ben al even op zoek naar een deftig horloge, wel wat casual, zodat ik het zowat altijd kan dragen. Zelf ben ik wel fan van blauwe wijzerplaten. Nu zag ik een aanbieding voorbij komen voor de Alpina Startimer Pilot Automatic AL-525N4S6B. Dat vind ik best een mooi horloge, alleen de grote kroon gooit wat twijfel op.

Mag ik even jullie mening vragen? Het hoeft geen automatisch horloge te zijn, maar voor alledaags gebruik vind ik dit zeker geen nadeel.

Zijn er alternatieven die ik best even bekijk (geen duikers!)? Zelf dacht ik aan een Tissot Gentleman, een eco-drive van Citizen, Seiko, Orient, … in een prijsklasse onder de 1.000 euro. Ik ben geen grote fan van veel uur- of minuutcijfers (en zeker niet Romeinse) op de dial, toch niet voor het soort horloge dat ik in gedachten had. Een chrono hoeft ook niet.

Kan er eigenlijk niemand eens een site bouwen waar je het modelnummer van een horloge kan ingeven en de site je de lookalikes geeft :-)?

Thx!

5 likes

Op de meeste sites, zoals brandfield oid, kan je filteren op kleur wijzerplaat dacht ik, misschien helpt dat een beetje.

Verder indd kijken bij de merken die je zojuist benoemde, daar valt toch wel een hoop te vinden

Dat hoort wel bij een Flieger aka

Als je dat niet wil kun je beter naar een Seiko SARX kijken.

1 like

Sinn 104 St Sa I B, die zie ik af en toe jong gebruikt voor onder de 1000 langskomen, 't is officieel een pilot, geen duiker

4 likes

Hoi Carl,

Mooi horloge, als je het mij vraagt.

Zelf heb ik een Seiko Presage, met blauwe plaat, die ook kwalificeert (die ik wat meer dresser vind dan die Alpina).
Daarnaast heeft Tissot inderdaad de Gentleman, die ook kwalificeert.
Dan zit je allemaal een beetje in hetzelfde prijssegment denk ik.

Er zijn natuurlijk legio mogelijkheden, voor iedere beurs wat.

Een sarb033 kan je nooit wat mee misdoen (wel een zwarte plaat) :sunglasses:

2 likes


Ik vind deze heel tof, de SRPE53K1. Automaat, 39mm en volgens mij wel iets wat overal bij past. Ver onder budget, maar dan doe je er wat anders leuks bij!

5 likes

Dan zou je beelden moeten analyseren op kleur en eigenschappen om zo met een soort van content clustering vergelijkbare beelden te kunnen groeperen. Da’s best een ingewikkeld stukje Analytics als je dat wilt automatiseren.

Het alternatief is dat er mensen een voltijd baan hebben aan het bekijken en handmatig classificeren van eindeloze stromen foto’s van horloges.

Zo’n site even opzetten kost dus veel mankracht of vergt redelijk dure software licenties en implementaties.

Dat gezegd: Tissot gentleman!

Uhm, deze natuurlijk!

14 likes

Heb jij er inmiddels een @JappieH ? :grin:

2 likes

Een Sinn? Nee nog niet, helaas… :sob: Ik wil er eentje kopen voor mijn afstuderen, ik moet dus nog minstens anderhalf jaar geduld hebben. :see_no_evil:

3 likes

En zoiets?

4 likes

Ah shit man, voor mij nog twee en een half jaar knallen maar giga studievertraging door corona…

2 likes

Allen bedankt al!

Sinn is idd ook een kanshebber, alleen zie ik niet zo graag bedrukking op de bezel. De 556 is wel een optie, maar meestal iets buiten budget.

Seiko heb ik al verschillende keren bekeken, het is mij alleen niet duidelijk hoe ik aan een Sarx of Sarb kan geraken? De SRPE is mooi, maar de ‘uurbollen’ vind ik persoonlijk wat tegenvallen. Presage komt me wat te dressy over.

Mijn insteek voor die website was eerder wat dollen, hoor :-).

Mooi horloge, maar die heb ik min of meer in het zwart.

Ik gooi er nog eentje in. Wat vind je hiervan?

@Fate_Amenable_To_Change ! Is er echt niets anders dan de gentleman? Deze wint namelijk al vrij snel in deze zoektocht maar is dat terrecht.

3 likes

Ik dacht, amper 16 berichten, misschien ben ik nog op tijd, maar je bent me alweer voor.

2 likes

Stop met zoeken! :slight_smile:

1 like

Ai, dat is balen! Door het niet kunnen lopen van een stage of door het missen van bepaalde toetsen? Bij mij was het onderwijs gewoon erg slecht, ik heb de meeste toetsen gelukkig wel kunnen halen.

2 likes

Ik heb mijn meldingen aangezet. Op het moment dat iemand iets post met het woord ‘‘Sinn’’, dan krijg ik een notificatie op mijn telefoon. :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes