Catalogus gek?

Ik dus… zie hier de aanwinsten na een maandje aanvragen doen :smile:

En er komen er nog … :smile:

Jij ook catalogus gek? En welke vindt je de mooiste? Die van A. Lange & Söhne vind ik de mooiste!

2 likes

Je vraagt dan gewoon een catalogus aan bij het merk? Hoe kom je bijv. aan het catalogus van Patek?

HC = hardcover?

1 like

Yups, soms hebben ze bij het “contact- formulier” de keuzemogelijkheid om een catalogus aan te vragen, meestal gewoon netjes vragen :smile:

Jah… hc is hardcover, pb is paberback en bijlage zijn meestal speciale uitgaven van een serie of speciaal model :slight_smile:

Mocht je die van NOMOS nog niet besteld hebben / echt de moeite. Gewoon via de website

1 like

Voor Patek:

Voeg wel je adresgegevens in het mailtje toe… :smile:

Succes :slight_smile:

ha ja, is besteld, nog onderweg (hoop ik! :slight_smile: )

Leuk, welk horloge ben je van plan om aan te schaffen?

1 like

Hoe heb je JlC voor elkaar gekregen? Ik heb hem 2x online besteld en 1x gebeld, niets ontvangen :confused:

1 like

en bijlage is een horloge van het betreffende merk?? :smile:

1 like

Gewoon via hun contactformulier… raar dat jij nooit wat ontvangen hebt dan, snapiknie

haha i and you wish! lol

1 like

Als ik ook geld heb koop ik een Breguet Classique !

Is ook leuk om die catalogi te verzamelen.:wink:

Er zitten af en toe echt hele mooie tussen.
Vraag mij alleen af hoe lang het duurt voordat ze ook hier weer mee stoppen omdat (ook) dat weer simpelweg te duur word , en je ze alleen nog kunt downloaden…

1 like

Ja klopt!! Ennu de meeste “goedkopere” of kleine merken hebben geen papieren catalogus om te versturen, alleen die op de site! Zou wel jammer zijn, maar ook begrijpelijk, toch? …
btw die IWC is geen catalogus of wel?

Euh.,. Nee. Een ‘reis door het museum’

Ik heb ze in kistjes staan…
Soms doe ik er ook weer wat weg…
Spaar ze al jaren eigenlijk…
En dan daar zelfs weer te voorzichtig mee… Hahaha!!:wink::slight_smile:️:joy: Alsof het heel wat is!’

Staan ze allemaal netjes te wezen.,pleurde er bakkie koffie van de bank… Allemaal koffiespetters erop!! Bijna net zo erg als een kras!!:upside_down_face:

1 like

Ge-wel-dig!
Ik moet ook nog een schrijntje oprichten voor ze! :smile:
Voor mij zijn ze ook veel waard, gek he? :smile:

Vlekken nog wel weggekregen of?..

Hahaha!! Ja… Het viel mee…
Maar baalde er goed van!!

De mooiere stonden ‘beschermd’ tussen de mindere… Ook gedacht alleen hardcovers te verzamelen… Maar dan krijg ik weer een mooie ‘slappe’… :open_mouth::wink::flushed:

Tip: een rondje Bijenkorf leverd een aardige vangst op…, zonder weer door sluizen te hoeven en weer ‘te biecht’ moet voor een catalogusje…:joy:

1 like

ah goeie tip thnks!
maar bedelen kank ook goed hoor haha :slight_smile:

‘Vroeger’ ( even off-topic ) maakte ik ook een sport van Porsche Catalogussen…

Er liggen er vaak op tafels en balie’s…

Vliegensvlug door die dealers heen ( je kon niet blijven vragen )… En maken dat je wegkwam… Hele kast vol had ik…

Tot ik in Amsterdam door een soort van uit de kluiten gewassen Dries Roelvink werd tegengehouden , en afgescheept met een algemeen foldertje met alle modellen…,:stuck_out_tongue_winking_eye::open_mouth:
Pff…

Maar goed. Als je dan weer ziet wat mensen er dan weer voor vragen als ze ze willen verkopen. Wat je in principe zo kan halen…

Nu heb ik alleen nog maar mijn horloge & autowensen in Catalogusvorm., wat in dit leven hoogstwaarschijnlijk zo zal blijven…:wink::slight_smile:

1 like

Haha lol spannende tijden dus :slight_smile: