Catalogus gek?

Ook zijn er merken die verschillende catalogi hebben, een kleine en een uitgebreide.
De Duitse catalogus van Sinn is bijv. veel dikker dan de internationale. Zie boven dat je een pb hebt van Junghans.
Ik heb een hc van 160 pagina’s. Of hebben we dezelfde? Gewoon geïnteresseerd.

1 like

Heb er ook enkele, dit is wat ik er mee uitgestoken heb:

Uit de JLC:

Mooi setje vond ik.
En deze uit VC/ALS/GO

Fleurt mijn studentenkamertje toch wat op.

3 likes

helaas helaas, ja de dikke PDF en een dunnetje in het echt… heel raar:)

gaaf gedaan he! leuk :slight_smile:

Zojuist wat brochures aangevraagd! Ben benieuwd!

Zou een Tudor en Rolex brochure ook mogelijk zijn?

1 like

Tudor kan, Rolex wordt moeilijker…

Tuder kan ik niet vinden… Wel de digitale :stuck_out_tongue:

1 like

Ik ben nog aan het zoeken… :smile:
wat is de url van de digitale??

http://www.tudorwatch.com/en/downloads/ e-brochure rechtsonder

1 like

ah ja thnks ok, maar das niet een hele catalogus… :slight_smile:

Dit boek kost toch een goeie 200 Euro?

De eerste catalogus (Sinn) is binnen!

1 like

Oeff he das gelijk een schone!! veel plezier ermee!!

Tweede ook binnen (Baume & Mercier)

1 like

Tag Heuer donderdag besteld, maandag in huis!

2 likes

kewl!!

Vandaag een leuk dagje IWC, Meistersinger en A Lange & Sohne binnen. :smiley:

1 like

Allemaal besteld?

Ik heb nagedacht of ik dit wil posten of niet.
In mijn ogen is dit forum een veilige omgeving waarbij veel verschillende mensen, van Seiko liefhebbers tot Rolex fanaten, kunnen zeggen wat ze willen en dat waardeer ik!

Dit is geen (persoonlijke) aanval, maar iets wat ik mijzelf afvraag.

Ik heb namelijk niet een erg prettig gevoel bij catalogus bestellen zonder dat ik van plan ben om een horloge ervan te kopen of mij te oriënteren.
Een catalogus, met name bij de grotere bedrijven, is een prachtig boekwerk welke als service gratis verstrekt wordt.

Dat deze service gratis is, is in mijn ogen geen reden dat ieder een kan bestellen.

Tuurlijk neem ik bij de supermarkt ook wel eens een stukje kaas om te proeven, zonder dat ik van plan ben om kaas te kopen, maar ik ga niet meerdere rondjes lopen een hele stukken kaas naar binnen werken.

De anonimiteit op internet kan ervoor zorgen dat de drempel lager wordt om een catalogus aan te vragen dan bij een juwelier naar binnen te lopen en vragen of je een catalogus of 20 mee mag nemen.

In hoeverre is het misbruik maken van een service die bedrijven aanbieden?

Vandaar dat ik een dubbel gevoel heb bij deze post.
Dit is mijn persoonlijke mening, geen algemene waarheid.

1 like

En hoeveel autofolders zullen er op bijv. op de rai meegenomen worden door mensen (kinderen) die ook nooit de auto in kwestie kopen?

Mijn broer heeft meer dan 6000 folders (soms ook boekwerken) over landbouwwerktuigen (ieder zijn hobby :slight_smile: ) en zal ook (bijna) nooit daarvan iets aanschaffen.

Ik heb ook een kastje vol met horloge “folders” : puur om er van te genieten. Ze verdwijnen pas bij het oud papier als ik als as verstrooid ben.

Daarbij: hoeveel mensen zullen er zijn die een “folder” aanvragen bij een horlogefabrikant? En daarbij nogmaals, als je ziet hoeveel budget dat horlogemerken besteden aan reclame, zie ik het probleem niet van een “foldertje” meer of minder.

Mijn mening.

Groet
Herman