Catawiki: deze Tag Heuer bestaat niet ( WEL ) , geen adequate reactie

Ik hoop gewoon te voorkomen dat TS het er bij laat zitten en de neppend in ontvangst neemt. Ja, voorkomen is beter, maar die Spanjaard kan zich maar beter uit de markt terugtrekken als hij hiermee denkt weg te komen.

1 like

Het is natuurlijk jammer dat deze situatie ontstaan is, maar als koper doorzet komen we er hopelijk achter hoe het precies zit en is de kans minimaal dat de eventuele oplichting succes heeft

zijn andere TH en Tudor zien er toch oke uit, deze veilingen lopen nog
experts gezocht over de Tudor
gr roel

kun je even checken op de veiling zelf

Tsjonge jonge, dit is echt super eenvoudig:

1. Gewoon betalen
  2. Wachten tot het horloge is ontvangen
  3. Ga bij een Tag Heuer dealer langs en vraag om een toetsing op echtheid
  4. Als het horloge niet echt blijkt te zijn meld je een dispuut bij Catawiki, met opmerking dat het horloge niet echt is (men kan om bewijs vragen, dus laat de juwelier iets op een papiertje schrijven)
  5. Uitbetaling (van alle kavels van de verkoper) wordt direct geblokkeerd.
  6. Catawiki vraagt aan de verkoper om het op te lossen, deze moet of tot een passende regeling komen met jou, dat is in dit geval alleen terugname
  7. Jij stuurt het horloge terug, verzekerd en aangetekend (niet vergeten)
  8. Jij krijgt het bedrag inclusief jouw 9% veilingopslag gewoon terug, alleen de verzendkosten ben je kwijt
  9. Jij meldt het dispuut af, en verkoper krijgt weer uitbetaald.
  10. Iedereen gaat door met zijn leven.

Dit is precies zoals het gaat, maar je moet wel even meewerken.

8 likes

Deze TH bestaat gewoon niet met dit type nr, waarom betalen en eerst testen
nogthans zijn er wel een paar te vinden op internet
waarom zegt men bij Th zelf dat ze niet bestaan
wie misleid wie???

1 like

Omdat Catawiki altijd zijn provisie opeist, en ze sturen rustig een deurwaarder op je af. Daarom moet je altijd betalen. Het duurt even maar je krijgt echt je geld wel terug.

Op welke bron baseer jij je? Misschien een tikfoutje of een ander misverstand?

Als dat de normale gang van zaken is dan is dat prima!

Ik heb wel eens wat op Ebay gekocht waarbij ik al vermoedde dat het niet in orde was maar ik kon het nergens anders kopen. Na betaling en levering had de verkoper z´n ebay account snel opgezegd.
Maar geen nood: na mijn claim bij Ebay (dat feitelijk als bemiddelaar optreedt) had ik binnen 24 uur m’n geld terug. Ebay doet er alles aan om de kopers te ondersteunen.

Hier bestaat ze weer wel, maar in TH archive is er niks over

twijfel over de authenticiteit dus? Vergt nader onderzoek dunkt me.

Een FIAT Croma heet in de VS ook anders dan hier geloof ik. En in andere delen van de wereld heet Opel Vauxhal

1 like

Deurwaarder?
Niet betalen, we zien elkaar bij de kantonrechter! :grinning:

Ik denk dat u uw excuses zal moeten aanbieden
DEZE tag heuer bestaat dus wel
Info bekomen door Tah Heuer forumlid
Ik heb er lang over gedaan, maar voelde dat er iets niet klopte
Dus Betalen aan Catawiki en misschien volgende keer toch beter informeren en niet de eerste de beste geloven.

http://www.calibre11.com/catalogues/tag-heuer-annual-catalogues/1999-dealer-catalogue/#1999-dealer-0099 dit is link naar cataloog

8 likes

ps Ik heb het woord “WEL” in uw topic tekst geplaatst
Dan kan er hierover geen verwarring zijn.

1 like

Goede research. Een storm in een glas water dus.

1 like

Inderdaad en ik was er ook even mee weg. Gelukkig rechtgezet en hopelijk is de koper er nu gerust erin.
Ik verwacht wel een kleine reactie van ons nieuw Lid en hopelijk betaald hij op tijd ( 20 juli )

1 like

@Pascalfa het zou wel zo beleefd zijn moest u zich even terug laten horen hoe u deze zaak nu opnieuw benaderd.

8 likes

Jij vind dit supereenvoudig ?..

3 likes

De zaak is alleen nog niet afgehandeld. De kans dat TS een authentiek product geleverd krijgt is met de nieuwe informatie vergroot. Er is in de Topictitel nog niets rechtgezet over de adequaatheid van de reactie van de bemiddelaar in deze transactie.

Wel een grappig topic dit.

Nou, ik ageerde meer op al het gedoe over juridische stappen en dergelijke. Catawiki heeft gewoon een werkwijze en als je die volgt komt het vanzelf weer goed.

4 likes