The world ain’t nothing but bitches and money…
Haha, je zal maar een B-Uhr aanbieden “nee sorry we accepteren geen Laco”
Ja meneer, dat soort nep merken verkopen we niet, en hij is zo groot, volgens mij is het een wekker aan een bandje…
Inderdaad: allemaal mooie merken om te hebben en te verzamelen. Onbegrijpelijk dat ze die gaan weigeren…
Dan weet jij niet wat bepaalde refs van die merken dezer dagen opbrengen
Ik had al geen hoge pet op van Cata, maar nu is het helemaal een lachwekkend en niet serieus te nemen bedrijf geworden.
Wat is nou mis met bijvoorbeeld een mooie Mortima of Timex duiker uit de jaren zeventig?
Eigen uurwerk, eigen gezicht, gewoon puur en betaalbaar.
Juist dat bedoel ik!
Timex en Mortima zijn vaak voorzien van penanker uurwerken, dus kan ik op zich nog wel volgen. Van Timex bestaan geloof ik nog wat issued horloges, maar daar zou ik me in moeten verdiepen.
De onkunde is gewoon te pijnlijk voor woorden. Ze smijten ook hun ruiten in want ik zie momenteel ondergewaardeerde merken nog fel in waarde stijgen, iets wat met deze strategie verloren gaat.
5 jaar geleden hadden ze Titus vast op de lijst gezet, maar nu brengt elke vroege calypsomatic 3 tot 4k op.
Maar een Tag Heuer met een quartz uurwerkje kan wel?..
Dat Catawiki, als commerciële organisatie het imago wat wil oppoetsen, begrijp ik. En er zat nogal wat troep tussen. Maar dat ze ook de vintage van Dugena en Olma op deze lijst gezet hebben, is voor mijn een raadsel. Niet slim van Catawiki.
Yeps @CharlesUnderwood vaak Catin uurwerkjes. Grote Mortima Super Date-O-Matics in mooie staat leveren zeker in Frankrijk al gauw een paar honderd euro op.
Dat, dus valt er geen ruk voor ze te verdienen…
Wat ik me afvraag is of de gemiddelde CW koper een horloge kenner is of gewoon iemand die een beetje meebiedt omdat het toevallig een omega is.
Zelfde gaat misschien op voor wat er aangeboden wordt. Kan me voorstellen dat ze overspoeld worden met horloges uit het lagere segment en op deze manier dat een beetje proberen te voorkomen. Dat ze dan een puike Oriënt mislopen weegt niet op tegen de voordelen.
End of de day kan ik me er niet echt druk om maken.
Die Rodania… …de inspiratie voor Omega voor de… Juist, die.
De pest is, dat Catawiki het vooral op de Chinese plakmerk-varianten van deze merken gemunt heeft.
Off-topic voorbeeld - ik reed in 2012 in Shanghai in een Buick-taxi naar mijn klus in Kunshan! Was wel een Chinese Buick. Ze hadden gewoon de naam gekocht. Het USA-Buick is al een tijdje ter ziele…
Maar nu kijk ik ook vaan op Catawiki, en vraag me toch altijd af is dit betrouwbaar ? En ook is catawiki niet een beetje overpriced ?
Jullie al ervaringen mee ?
WAY overpriced, vaak. En heel vaak enorme rotzooi. Ik heb een goede “klant” die regelmatig vertwijfeld met de zoveelste Catawiki-aankoop langskomt. Blijkt vaak (hij koopt meestal Omega’s) een orgie van lijmresten, roest en missende onderdelen.
Ondoorzichtige, overprijsde, vreemde kutsite is het toch wel. Met of zonder deze merken.
Overpriced slaat nergens op, of je moet de soms wel erg hoge reserve bedoelen.
Betrouwebaar, tja het is een veiling. Gewoon goed kijken en beetje zelf onderzoek doen. Je hoeft niet te bieden he.
Ik heb als verkoper wel een paar prima deals gemaakt op Catawiki. Een keer problemen gehad met de koper en toen ben ik zeer goed geholpen. Altijd binnen een uur antwoord op de mail en kon altijd bellen met de persoon die mijn geschil behandelde.