Catawiki says NO !

About time dat ze bvb. die Krug-Baumen en dergelijke weren, maar hun weigering naar andere (vintage) merken toe is zeer discutabel. Rare beslissing. Ik begrijp dat ze geld moeten verdienen maar het topsegment in de horloge-veiling wereld is toch al lang ingenomen door gerenommeerde spelers?

2 likes

Verkopen lukt dus wel.
Wel eens zien want ik heb binnenkort ook 2 klokjes die weg mogen.
Voor een aankoop opteer ik toch andere bronnen dan catawiki , maar ooit eens een fles whiskey gekocht daar :smile: en dit was toch een goede ervaring.

Moet zeggen dat het wel een jaartje geleden is dus durf niet te zeggen hoe het nu gaat. Voor aankopen ga ik inderdaad ook liever niet naar Catawiki.

Ja, dat begrijp ik ook, maar ik denk dat ze eerder meer gaan verdienen als ze die zogenaamde “taxateurs” een extra cursus taxeren laten volgen.

Het rare is dat een kavel van mij afgewezen wordt omdat het het minimum bedrag niet zou opbrengen. Maar ik weet zeker dat dit het wel zou doen. Dus soms taxeren ze het ook op te weinig :wink: Alles wat ik op catawiki gezet heb tot nu gaat in ieder geval voor dik meer dan hier op HF.

2 likes

De uitzondering bevestigd de regel :wink:

1 like

Gelukkig mag Bagel nog wel

Na Seiko en Citizen, nr. 3 van Japan. Is wat kleiner idd :grin:

En Casio? :wink: Orient is volgens mij wel echt significant kleiner.

Maar wel Meyers blijven verhandelen. Waarde is gebaseerd op lucht.

Puur naar horloges gekeken, ik weet niet hoe groot Casio is op dat gebied omdat ze natuurlijk ook heel groot zijn qua rekentuig enzo…

Maar goed, een klein merk is Orient zeker niet

Chris Benz duikers staan tussen de premium merken. Ze accepteren het merk niet meer, maar Vostok staat hier ook nog tussen:

Dit soort acties illustreert de totale willekeur die bij dit soort sites heerst toch maar weer mooi.

2 likes

Je bedoelt onkunde…

3 likes

Ongelooflijk dat ze die rotzooi van Meyers wel blijven verkopen terwijl dit merk nergens verkrijgbaar is en de bruto prijzen recht uit de dikke duim van de eigenaars is gezogen.
ook durven ze hier soms ook nog rustig bij een quartz chrono een advies winkel prijs van 4950 euro te zetten en een verwachte opbrengst van 1750 tot 2500 euro aan toe te kennen.
En dan die zgn experts :joy::joy::joy:

2 likes

I say NO to Catawiki.

Verkoop gewoon hier dat geeft veel meer plezier.

3 likes

ahum !
bijna 25% is het
:face_with_raised_eyebrow:

3 likes

Ach ja, zo bood ik vorig jaar een Alain Silberstein aan die prormpt werd afgekeurd omdat de expert niet de verwachting had dat het horloge meer dan 75 euro zo opbrengen…:roll_eyes:

5 likes

Moet dus haast maken…

4 likes

Ja dat is wel bagger :frowning: [sarcast-mode-off]