Catawiki says NO !

Cw houdt € 75,- als minimum aan, dus dit wordt nix :slight_smile:

1 like

Elitair gedoe dit. De taxaties zijn trouwens meestal natte vinger werk. Wat wel erg goed is is de service. Daar ben ik zeer over te spreken. Maar merken weigeren is discriminatie, simple and plain. Remova, Roamer, Timex en ga zo maar even door, wat een onzin om die te gaan weigeren. Degene waar ik het meeste van schrok is Orient.

unfortunately peanut butter

Het minimum voor horloges is opgetrokken naar 150 euro…

1 like

En je kunt erop rekenen dat wanneer je geen (volgens hun) ‘‘high end’’ merk aanbiedt, je kavel te laag wordt ingeschat zodat het net geen 150 euro op zou brengen

Tja, toch heb ik wel begrip voor de lijstjes hoeveel vragen ze ook oproepen. Ze hebben gewoon ruwweg een indeling gemaakt lijkt het om op die manier een hoop ‘crap’ buiten de deur te houden. Het laatste jaar keek ik al gewoon niet meer wat er werd geveild vanwege de ongelooflijke hoeveelheid bagger die ertussen stond. Hopelijk komt er bij Catawiki weer wat leven in de brouwerij.

4 likes

Misschien moeten ze ff met Sparks bellen, die heeft nog wel een lijstje…

Nou ik vind het een belachelijk onlogische lijst.

Wat zijn eigenlijk de te nemen drempels om als particulier een enkel horloge op Chrono24 aan te bieden? Het is geen veiling, ok maar heeft iemand ervaring?

Echte drempels zijn er niet naar mijn mening. Je moet wel de advertentiekosten op voorhand betalen, deze krijg je terug als het horloge na 6 maanden nog niet verkocht is.

En als particulier verkoop je je horloges bijna niet.

Mooi. Dan komt al die rotzooi vast op dit forum te koop. Zijn we klaar mee.

1 like

Veel van die eigenaren zullen geen verkooprechten hebben en twijfel of ze die ooit zullen bereiken :slight_smile: Zal wel loslopen, maar MP zal wel overspoeld gaan worden met bagger.

Catawiki is geen clubje liefhebbers: ze willen gewoon maximaal rendement en niet verzuipen in merken met een lagere waarde en commissie.

Dus samengevat een logische keuze.

De horloges met een lagere waarde kunnen terug naar Marktplaats! :see_no_evil:

Catawiki is sowieso suspect. Ik heb er best wat leuke dingetjes gekocht (categorie waar je geen buil aan valt als het niets bleek te zijn), maar hun taxaties slaan als een lul op een drumstel, en meldingen doen ze niets mee. Ook niet van zaken die gewoon aantoonbaar niet kunnen, en die een taxateur met 2 tellen googelen ook zou weten, even nog daargelaten dat een taxateur op een bepaald gebied dat sowieso zou moeten weten…

1 like

Dus waarom zouden we ons druk maken over zo’n site ?
Gewoon wegblijven als het om duurdere technische spullen gaat.
Taxatie op basis van foto is idd een lachertje.

Ze schrappen maar een eind weg, was toch al geen fan van deze club.
En dan ook de fakes en frankens niet vergeten te wissen duh!!

1 like

Heb geen cijfers maar ik denk dat Casio de grootste Japanse horlogemaker is. Niet op liefhebbers-forums, wel op de wereldwijde verkoop van de gigantische collectie die ze voeren.

Casio:
12.000 medewerkers, 2,4 miljard omzet per jaar.

Seiko:
13.000 medewerkers, 1,9 miljard omzet per jaar.

Citizen:
18.000 medewerkers, 1.8 miljard per jaar.

Qua medewerkers is Citizen de grootste, qua omzet is het Casio.

Juist. Gewoon skippen dus, Catawiki. Typisch rent-seeking gedrag (wat eigen is aan veilinghuizen) zonder dat ze veel waarde toevoegen (in mijn beleving).

De bovenstaande cijfers heb ik van Wikipedia. Die doen weer een funding rondje. Ik heb ze maar weer eens gesponsord. Liever Wikipedia dan Catawiki, zeg maar. :slight_smile:

4 likes

Casio maakt natuurlijk ook nog wel een hoop producten naast horloges (rekenmachines, projectoren, kassasystemen, ect.).

1 like

Eens met het feit dat zij plakmerken willen weren, maar laat er dan door een fatsoenlijk iemand naar laten kijken…

Een forumtopic hier met plakmerken benoemen was ook wel geinig geweest.