Iemand de uitzending van Radar TV gezien, vandaag 12 april over Catawiki?
Mocht je overwegen om op die website je slag te slaan, kijk dan eerst naar de uitzending!
Iemand de uitzending van Radar TV gezien, vandaag 12 april over Catawiki?
Mocht je overwegen om op die website je slag te slaan, kijk dan eerst naar de uitzending!
Nee je bent de enige
Maar kan me haast niet voorstellen dat ze iets te vertellen hebben wat je niet al kon weten.
Is vaak geen goed nieuws als je met je bedrijf bij Radar op tv komt.
Hetzelfde geldt toch ook voor ebay? Geloof niet alles wat je leest, doe je eigen research, etc, etc. Alleen zij hebben “experts” in dienst die je de prijs vertellen die je er zeker niet voor moet betalen.
Zou fijn zijn voor degene die het niet hebben gezien dat er wordt verteld wat er is gezegd lol
precies… lekker vaag dit
Geldt dit niet ook voor die idiote naheffingen die je van ebay krijgt als je iets uit het VK koopt? Zelfs voor brexit?
Nee bij Ebay staat niet overal ItEmS GeSelEcTeERd DoOr OnZe EXpeRts
Snap je het nou echt niet? Bij een bestelling van catawiki kunnen ook douane kosten komen als het buiten de EU vandaan komt. Er is trouwens een verkoper op catawiki die gewoon openbaar uitkomt voor fraude door te zeggen dat je geen importhoeft te betalen omdat hij een te lage waarde op geeft. Het kan allemaal daar
Ja ik
Wat snapte je niet aan het deel “voor brexit”?
Aandacht is aandacht!
Het ging mij er alleen om personen alert te maken en éérst deze uitzending te bekijken voor ze blind af gaan op de gepubliceerde beloften van Catawiki op de website. Volgens Radar TV wordt er 2x geld verdiend aan een transactie: zowel de koper als de verkoper betalen aan Catawiki.
Ik spreek overigens niet uit eigen ervaring. Heb nooit wat gekocht op die website, heb geen account en wil er ook nooit iets mee te maken hebben.
Op zich is de aflevering mogelijk interessant voor mensen die wat bij Catawiki hebben gekocht. Die kunnen dus mogelijk hun 9% aan kosten terug krijgen. Dit omdat Catawiki ook 12% aan de verkoper vraagt.
De aflevering ging trouwens over persoon die 2 horloges had gekocht. Een Breitling en een Rolex. Daarvan waren de uurwerken niet meer goed o.a. corosie. Dit waren trouwens 2 verschillende aankopen bij 2 verkopers. Gekke vind ik toch dat die man een tweede aankoop doet, terwijl hij niet tevreden is over de eerste…
Dan werd het blijkbaar niet vanuit de UK verscheept
hahahah is dat het enige??? Denk dat Catawiki wel grotere problemen heeft dan foutje met de commisie als gebruiker. De welbekende zogenaamde experts die bijna elke 100% neppe Seiko Pogue op een waarde schatten alsof het origineel is.
Zeker wel.
Er worden zelfs replica seikos aangeboden.
Ik ben ook een keer flink genaaid door een Catawiki verkoper, gelukkig allemaal goed gekomen maar niet na wat fijne bedreigingen van de kant van de Turkse verkoper, voor mij geen Turkije en Catawiki meer…
Als je verkoopt of koopt op Catawiki weet je de kosten. Die staan namelijk gewoon in de voorwaarden vermeld. Hoog ja, dat klopt.
En ben je het daar niet mee eens, blijf dan ver weg.
Ik heb zowel ge- als verkocht. Ik houd er rekening mee. En accepteer het.
Ik heb soms dingen niet aan de straatstenen kunnen slijten omdat niemand in Nederland ook maar enigszins wil betalen voor een product, maar ik verkocht ze op Cata voor een goeie prijs. En als ik zelf op iets bied heb ik de kosten al in m’n achterhoofd. Dus die bereken ik in de eindprijs mee. En ik bied derhalve zo hoog als ik zelf wil.