Catawiki

Ja dat denk ik dus ook. De verzendkosten waren namelijk duurder dan de kavel zelf hahahah.

Volgens mij moet de verkoper dan nog steeds 15% afdragen aan Catawiki…

Klokje kostte 120euro incl shipping&veilingfee, excl retourverzending

Klopt plus de 9 procent die jij als koper moet betalen en de verzendkosten dus als je een kavel terugkrijgt als verkoper kost je dat al met al 25% van de hamerprijs…

1 like

Gewoonweg Catawiki uit je favorieten verwijderen Jack… wat een hoopje amateurs samen daar…

Prijs lijkt me niet relevant.

Als het horloge maar liefst 10mm kleiner is dan beschreven, lijkt me dit een zeer legitieme reden om het horloge te retourneren.
Dat de verkoper dan de verzendkosten en veilingkosten moet betalen, is vervelend maar de fout ligt bij hem zelf.

Een refund vragen van 70 procent en dan het horloge houden lijkt me overigens onredelijk.

Om welk kavel gaat het? Ik ben wel benieuwd hoe de advertentie eruit zag.

Ik laat de keuze aan de verkoper wat betreft 70% refund of horloge retour en alle kosten vergoed.
70% klinkt stevig inderdaad, maar ik zal het klokje niet dragen en niemand zal het hier kopen.
Inderdaad @septentrio , dit was de eerste keer en de laatste keer…

Haha even je patek op catawiki zetten :upside_down:

2 likes

Ik vind het overigens nou niet echt een mooie patek, wel erg mooie doos dat wel… :grin:

1 like

Deze is wel erg slecht, iemand gaat zich hard genaaid voelen.

En 18K volgoud aldus de verkoper, nou volgens mij staat er duidelijk 10K gold-filled.

1 like

Correct, ik heb in het begin eens uit coulance een horloge terug genomen omdat ik als hobbyist geen gezeur wilde hebben. Deze klantvriendelijkheid koste mij 24% van het aankoopbedrag, vreemde gang van zaken. Voor deze 24% mogen ze best wat meer doen dan een mail sturen met de strekking “je moet er maar met de koper uit zien te komen”.

1 like

Ik had ze geschreven, dat bij dit horloge de beschrijving voor geen meter klopte.
https://veiling.catawiki.nl/kavels/9408607-pontiac-nagur-zwitsers-uit-de-jaren-60-achterkan
Ze zouden het met de verkoper opnemen.
Daarna is alleen Stainless steel in Goldfilled veranderd.
Het hele verhaal over chronograaf staat er nog steeds.
En van dezelfde verkoper is er teminste nog één ander horloge waarvan de beschrijving niet klopt.

Waardeloos.

2 likes

Exact. Als je niet je huiswerk doet voordat je op een horloge biedt, kom je van een koude kermis thuis. Neemt niet weg dat ik het schandalig vind dat a) de veilingmeester zo’n ergerlijke fout laat passeren en er b) ook nog zo’n absurd prijskaartje aan hangt. Ronduit beschamend. :triumph:

1 like

Ik vind dit een heel leuk onderwerp.

Ik heb onlangs een topic geopend waarbij ik de herkomst van een horloge vroeg, met verzoek wat historische info over te maken.

Al snel draaide de discussie om in een debat over hoeveel ik voor het horloge had betaald (waarbij zoals gebruikelijk werd vermeld dat ik veel te veel had betaald) en werd na vluchtig Google werk van de collega-leden ontdekt dat mijn horloge via een tweedehands site te koop stond aangeboden voor een nog hoger bedrag (fictief trouwens, maar de perceptie van het moment blijft).

Op gegeven ogenblik voelde ik mij echt een misdadiger omdat ik het lef had een horloge te exposeren op een online platform.

Nu is mijn mening dat het inderdaad de kopers zijn die de prijs betalen voor het aangeboden stuk.

The price is what a fool will pay for it.

Als ik zelf een aankoop doe (mijn Seiko, Citizen en Louis Erard), dan doe ik dat op gevoel. Ik zie een horloge, vind het mooi en ik geef het bedrag dat mij redelijk lijkt. Als ik het heb ben ik tevreden.

Zo ga ik vanavond een Jaragar Tourbillon halen waarvoor ik 150 euro betaal.

Op internet vond ik het horloge aan 50 euro, volledig nieuw. Toch zal ik vanavond met een grote glimlach mijn centjes op tafel leggen, want mijn god wat een mooi uurwerk is dat toch…

Enkel bedrog kan wat mij betreft echt niet. De staat van het toestel moet minstens goed zijn. Als dat het geval is: laat die centen maar rollen!

Is dat niet wat liefhebberij definieert?

Seems right :slight_smile:

Gr, HJR

1 like

If money is no issue, you just have to look for what you want :blush:.

We gunnen elkaar toch een pleziertje. Zonder de aanbieder had ik dit model nooit gevonden. Dat is voor hem ook iets waard.

:slight_smile:

1 like

Je valt in herhaling :slight_smile:️. Ik heb het ongeveer wel door dat ik ietwat abnormaal ben.

Wat mij opvalt aan Catawiki is dat je zelf een schatting van je aangeboden object moet doorgeven, naast een reserve en een verwachte verkoopprijs.

Dat zijn dus 3 waarden die je als verkoper moet aangeven om één object te verkopen.

Vanzelfsprekend swingen de prijzen uit de pan :blush:

Really???