Catawiki

Eerste aangeboden horloge zonder problemen verkocht via Catawiki.
Bij het tweede horloges wat gemekker met de kopende partij die beweerde dat het horloge te klein was.
Hij heeft het stuk bijna een maand in bezit gehad voordat ik het horloge terugkreeg.

Vervolgens krijg ik 'm terug, met een beschadiging aan de achterdeksel…
Reactie Catawiki hierop:

Leuk gebaar, maar het dekt de schade niet. Mijn reactie vervolgens:

Hun reactie weer. Leuk dit, als je bijv. een Patek Philippe beschadigd retour krijgt :thumbsdown:

3 likes

valt me mee dat je überhaupt reactie krijgt… !!

Ik heb ook al eens een (telefonische) reactie van Catawiki gehad. Op dit topic.

Als ik het topic niet zou verwijderen :zipper_mouth: dan zou er wat zwaaien :muscle:
Ik denk een :wave: want ik heb er na mijn weigering :thumbsdown: nooit meer wat van gehoord…

9 likes

Ik wacht ook al tijden op betaling. Incassotraject schijnt opgestart te zijn. Ik zou het object nu na zes weken wachten opnieuw willen aanbieden, maar dat mag niet… En dat bij mijn eerste ervaring met catawiki.

Laatst een IWC verkocht via Catawiki… Dat ging dan weer gewoon vlot en goed.
Maar de keer daarvoor was het ook een drama ( al hierover geschreven in dit topic ergens meer bovenaan… )

Ondanks de laatste keer goed was en het horloge nu zo heel duur was ( <1000) zou ik het bij een duurder horloge niet zo snel aandurven denk ik.

Best riskant om als partner of vriend te bieden. Als er niemand overheen bied kun je dus aan 2 kanten commissie gaan afdragen.

Ik begon dit topic ooit met een slechte refurbished Certina:

En jawel hoor, er staat er weer een: van dezelfde aanbieder, een exemplaar dat te lachwekkend is voor woorden. Wat voor mensen biedt hier in vredesnaam op? En welke veilingmeesters schatten dit soort erbarmelijke rotzooi op 200-300 euro? Ik zou mijn schoolgeld maar eens terughalen.

1 like

Ik vind dit ook mooi. Monsterwatches heeft hem brand nieuw voor 75 euro… Heb mijn SNK809 ook op catawiki gezet, ben benieuwd of die ook voor zo’n bedrag zal gaan.

Ja en dat is precies wat Catawiki ondanks alles zo aantrekkelijk maakt, de toch vaak verrassend hoge opbrengsten.

Ze besteden 1,5 miljoen euro per maand aan reclame, er komen dus nog veel meer onwetende kopers bij.

Ik heb Catawiki uitgeprobeerd, maar voor mij hoeft het niet meer.
Op deze manier wil ik geen geld verdienen aan de horloge hobby.
Ik wil een eerlijke deal en dat zowel koper als verkoper een goed gevoel overhouden aan de transactie.

6 likes

Dat kan toch nog steeds. Er zijn ook Internationale bieders. Wellicht is het horloge waar ze naar zoeken in hun land veel duurder dan hier bij ons.

De verkoper biedt aan, de koper doet een voor hem acceptabel bod. Wat is daar niet eerlijk aan? En waarom zou je daar geen goed gevoel aan overhouden?

Deze veilingmeesters hebben onvoldoende kennis van zaken ,maar weten wel een goede prijs te realiseren dit ten koste van de koper en als je er over een klacht indient wordt je door de klantenservice op een onbehoorlijke manier geholpen.

Als koper ben je toch verantwoordelijk voor je bod? Als jij biedt wat voor jou acceptabel is, maakt het toch niet uit wat die veilingmeesters schatten wat die waard is?

Correct.

Een correcte waardebepaling van de veilingmeester is echter wel makkelijk als indicatie wat iets ongeveer zou moeten opbrengen. Zeker als je als leek biedt.

Als de veilingmeesters er dan regelmatig naast zitten, vraag ik me een beetje af wat het nut van veilingmeesters is, naast het wellicht expres opdrijven van de prijs zodat catawiki een hogere commissie krijgt.

1 like

Mee eens.

Maar als je een bod plaatst, het horloge binnen krijgt en gaat googlen, dan erachter komt dat het maar de helft waard is en dan gaan klagen bij de klantenservice vind ik toch kwalijk. Je had ook kunnen googlen voor je een bod plaatste.

Het is op zn minst misleidend. Net als op watch2day bijvoorbeeld. Je moet toch gewoon als veilingmeester een reeele waardebepaling moeten kunnen maken.

Zeker weten. Dat moet je inderdaad van te voren uitzoeken en niet achteraf.

Ik heb alleen een beetje de indruk dat catawiki misbruikt maakt van de wat minder zelfstandige mensen dmv veilingmeesters.

Probleem is alleen dat catawiki niet objectief is. Ze hebben zelf voordeel bij een hoge waardebepaling. En daardoor vallen mensen ze aan als ze een foutive bepaling geven.

1 like

Da’s zeker fout :laughing:

En er vanuit gaan dat zo’n veilingmeester objectief is, is naïef.

2 likes