Catawiki

Zouden de veilingmeesters bij Catawiki werken op provisiebasis? Wie weet dat?

Denk het niet. Vandaag bericht bij een horloge dat ik op Catawiki wil aanbieden:

"Het horloge wordt ook aangeboden op Chrono, dit zelfs tegen een lagere prijs. Graag deze advertentie verwijderen, en opnieuw aanbieden met een lagere Rp "

Nee, die ontvangen gewoon een salaris.

Foutje in omschrijving van dit Horloge:


(Exclusieve Horlogeveiling Zaterdag 19 Nov.)

Dit is natuurlijk geen horloge van Frederique Constant, maar van Fred Paris .
Slordig.
Gr

https://veiling.catawiki.nl/kavels/8576685-certina-heren-polshorlogeā€™

Is dit geen redial? En dan die schatting vd veilingmeestersā€¦

Al mijn (voor-)oordelen over Catawiki lijken te worden bevestigdā€¦

Toch gezwicht omdat ik toevallig een leuke vintage voor een aantrekkelijke prijs zag.
Lang verhaal kort; ik krijg het horloge thuis en het is 10mm kleiner dan in de kavelomschrijving stond, een ā€˜ondraagbareā€™ kleinere versie van het bestaande origineel wat ik dacht te kopen. Na een korte mailwisseling met Catawiki waarin overigens alle verantwoordelijkheid wordt afgewezen, zal als ā€˜serviceā€™ het bedrag voor de verkoper voorlopig worden ingehouden. Na enig mailverkeer met de aanbieder wil deze nu 45% korting geven op mijn totale aankoopbedrag (horloge/shipping/commissie). Lijkt leuk en voor hem al best een flinke hap, maar dit is geen horloge wat ik wilde. Ik kan het eventueel als kadootje gebruiken, maar wil dan een refund van minimaal 70% en anders horloge terug/ geld terug inclusief returnshippingcosts wat hem duidelijk meer gaat kosten dan zijn verkoopbedrag via Catawiki.

Sta ik mijn recht en/of ben ik onredelijk?

Item niet zoals omschreven is imo genoeg reden voor terugsturen. Op ebay zou je volledig refund krijgen incl verzendkosten :thumbsup:

Zoals je zelf aangeeft kan het verschil in grootte een groot verschil in prijs maken. Weet niet om wat voor bedrag het gaat, tientje, honderd etc. Maar ik zou als verkoper wel blij zijn met zoā€™n schikking,

Had geboden op een Seiko en uiteindelijk de kavel gewonnen. De prijs was erg aantrekkelijk en ik was er super blij mee. Na het betalen ontving ik een dag later een mailtje van de verkoper. Daarin stond kort omschreven dat het horloge niet meer geleverd kan worden en dat ik zelf maar even een procedure moest starten om mā€™n geld terug te krijgenā€¦ :expressionless:

De verkoper vond de prijs denk ik iets te aantrekkelijk dan :joy:

Heb onlangs iets verkocht via catawiki, dat ging eigenlijk allemaal wel prima behalve dat het heel erg lang duurde.

Ja dat denk ik dus ook. De verzendkosten waren namelijk duurder dan de kavel zelf hahahah.

Volgens mij moet de verkoper dan nog steeds 15% afdragen aan Catawikiā€¦

Klokje kostte 120euro incl shipping&veilingfee, excl retourverzending

Klopt plus de 9 procent die jij als koper moet betalen en de verzendkosten dus als je een kavel terugkrijgt als verkoper kost je dat al met al 25% van de hamerprijsā€¦

1 like

Gewoonweg Catawiki uit je favorieten verwijderen Jackā€¦ wat een hoopje amateurs samen daarā€¦

Prijs lijkt me niet relevant.

Als het horloge maar liefst 10mm kleiner is dan beschreven, lijkt me dit een zeer legitieme reden om het horloge te retourneren.
Dat de verkoper dan de verzendkosten en veilingkosten moet betalen, is vervelend maar de fout ligt bij hem zelf.

Een refund vragen van 70 procent en dan het horloge houden lijkt me overigens onredelijk.

Om welk kavel gaat het? Ik ben wel benieuwd hoe de advertentie eruit zag.

Ik laat de keuze aan de verkoper wat betreft 70% refund of horloge retour en alle kosten vergoed.
70% klinkt stevig inderdaad, maar ik zal het klokje niet dragen en niemand zal het hier kopen.
Inderdaad @septentrio , dit was de eerste keer en de laatste keerā€¦

Haha even je patek op catawiki zetten :upside_down:

2 likes

Ik vind het overigens nou niet echt een mooie patek, wel erg mooie doos dat welā€¦ :grin:

1 like

Deze is wel erg slecht, iemand gaat zich hard genaaid voelen.

En 18K volgoud aldus de verkoper, nou volgens mij staat er duidelijk 10K gold-filled.

1 like