Catawiki

Die van mij is weliswaar niet verguld, maar ik dacht er ook al aan om hem voor dat bedrag te gaan verkopen :grin: En dan voor eentiende van het bedrag een nieuwe uit de oekraine laten komen oid.

1 like

Uiteindelijk eur. 100,- opgeleverd, heb de staat van het horloge niet goed bekeken maar da’s niet overpriced

Mijn ervaring is dat Catawiki altijd een incassotraject start, ook voor bedragen ruim onder de honderd euro. Ze móeten wel anders zijn ze niet meer geloofwaardig. En helaas weet ik ook uit ervaring dat dit bijna nooit een betaling oplevert. Ik heb het een stuk of zeven keer bij de hand gehad en één keer kreeg ik mijn verkoop betaald. Voor de andere kavels waarvoor de winnaar weigert te betalen ben je alleen maar drie maanden verder voordat je ze weer mag aanbieden.

Blijkbaar is de “veilingmeester” van de speciale “Chronograaf horlogeveiling” niet helemaal zeker wat een chronograaf is, aangezien er toch 2 niet chrono’s bij zitten :smile:.

twee niet betalers één is betaald na twee weken en één woonde in taiwan , begin maar te zoeken, horloge na twee maanden vrij gegeven
Dus pluim voor Catawiki

Ik heb weer even een voorbeeldje van een forumlid, waarom ik persoonlijk geen meerwaarde zie in catawiki.

Er stond een horloge hier te koop voor 950 euro:

Op catawiki heeft hij blijkbaar 850 opgeleverd.

Maar zoals ik het begrijp:
Koper betaalt 926 euro (850 + 9%)
Verkoper krijgt 722,5 euro (850 - 15%)

Dat is toch meer dan 200 euro minder dan waarvoor hij hier te koop stond. Voor 750 was er hier wellicht veel meer animo geweest.

Is dit gewoon de gok bij catawiki nemen en hopen op geluk?
Persoonlijk bied je het toch liever hier iets goedkoper aan op het forum, of is dit een uitzonderinge en levert het op catawiki normaal gesproken veel meer op?

1 like

Over het algemeen worden succes verhalen vaker gedeeld. Ik verwacht wel wat mooie anekdotes.
Al heeft CW de schijn te hebben dat de rek er wel wat uit is.

Ja normaal levert het op Catawiki meer op en soms stukken meer. In 2015 werd elke Pontiac van mij geveild voor tussen de 120 en 150 euro nadat ik ze helemaal opgeknapt had. De gemiddelde Horlogeforummer zou een paar tientjes waarde schatten.
Het is ook waar dat de prijzen langzaam zijn gezakt en blijven zakken door het enorme aanbod. Daarnaast is het niet slim om een horloge aan te bieden in de vakantieperiode, dat kost je enorm veel bieders.

Ik dacht dat David niks meer zou aanbieden na zijn ervaring met de Zephyr.

Na 0 (nul) reacties /voorstellen/ ruils / opmerkingen of wat dan vanuit HF maar op Catawiki geknalt.

Dit keer ging het wel goed…

Maar uiteindelijk levert het toch “maar” 722,50 op?
Als je er blij mee bent is het uiteraard prima, maar tijdens de upjes hier zag ik geen prijsdalingen.

Niets persoonlijks overige, maar ik zie hierdoor geen meerwaarde in catawiki.

Ik weet niet hoe David dat beleeft, maar ik heb er een grondige hekel aan om te uppen en met mijn horloges te leuren. Ik bepaal een nette vraagprijs en daar wil ik misschien nog wel wat over onderhandelen, maar dan houdt het heel snel op. Catawiki is geen gezever en gegarandeerd verkocht als je geen reserve price hanteert.

Ik heb verkocht wat ik wilde verkopen.
Als iemand me hier een goed voorstel gedaan had had ik hem ook verkocht.

Hou niet zo om met prijzen te gaan leuren. Als je ergens interesse in hebt ben ik open en bereikbaar. Ik bijt niet en dan kan erover gesproken worden.

Maar niemand reageert. Dus > catawiki

2 likes

Dat is de meerwaarde van CW: een veel groter potentieel koperspubliek.

Herkenbaar, op de laatste paar horloges die ik hier aanbood ook geen of nauwelijks reactie gehad en elders (voor betere prijs) verkocht. Ook ik verkoop liever binnen forum maar dan moet er wel interesse zijn natuurlijk.

Onder de honderd euro, ik heb momenteel een incassotraject lopen voor een kavel met een hamerprijs van vier euro… :slight_smile:

2 likes

…valt ook niet mee om zo’n bedrag op te hoesten.

1 like

Maar evengoed behoorlijk irritant omdat de afhandeling zo vertraagd wordt.

Inderdaad, en ik heb momenteel nog 7 kavels die nog niet zijn betaald, en dat gaat in totaal toch om een fors bedrag…

Tja, erg vervelend allemaal.
Jij als verkoper kunt niets doen dan op je vingers zitten en geduld oefenen.