Ik dacht, laat ik eens kijken wat er te veilen is op Catawiki. Over het eerste kavel heb ik gelijk al mijn twijfels, monopusher?? Ik zie toch 2 drukknoppen, of ik ken het begrip monopusher niet goed?
Rich loenst een beetje en heeft wel zijn lenzen al in maar zijn bril nog niet op dus dan krijg je dat…
Lijkt wel een mono-pusher uurwerk (waar een en ander aan mist?) in een chrono-kast met twee, dan dus nutteloze, pushers. Lelijk ding verder. Wijzers kloppen ook niet echt met de stijl van de wijzerplaat.
Ja, dat dacht ik ook te zien. Verder lijkt het wel een wijzerplaat voor in een Valjoux 7733. Past in ieder geval niet echt in het tijdsbeeld van het uurwerk.
Overigens kan ik de laatste er geen pijl meer op trekken waar de opbrengst heen gaat. Ik zie voor mooie en goede horloges soms weinig geboden worden en op inferieure horloges soms de hoofdprijs. Het lijkt erop dat veel Catawiki bieders nog zoekende zijn bij het bieden op de juiste horloges.
Ik snap wat je bedoelt. Sommige horloges gaan voor het dubbele van de nieuwprijs weg, en een Wittnauer 7004A waarvan je verwacht dat hij voor relatief veel geld weggaat levert “maar” € 800,- op…
Gisteren was ik aan het rondneuzen naar Tudor op Catawiki. Het viel me op dat de schattingen van de veilingmeesters steeds te hoog zijn (of dat de horloges voor veel minder verkocht wordt. Schattingen van € 700 + die verkocht worden voor rond de € 300,-.
Waar is deze schatting dan op gebaseerd?
Als ik mijn, in mijn optiek en gebaseerd op mijn ervaring, een eerlijke schatting van de opbrengst opgeef dan zetten ze er gewoon €200 bovenop en dan brengt het horloge natuurlijk het geschatte bedrag nooit op. Misschien dat ze op die manier de kopers willen laten denken dat ze een koopje hebben of zo?
Maar is dat niet in veel gevallen de essentie van een dergelijke veiling. Je bent in veel gevallen afhankelijk van het publiek wat in die paar dagen van de veiling kijkt. Is er op dat moment weinig publiek voor bijvoorbeeld een uitstekende Tudor, dan zal deze onder de prijs blijven. Lopen er op het zelfde moment 4 man te zoeken naar een SKX007 dan zal die boven de prijs weg gaan, zeker als er een sentiment naar boven komt bij het bieden in de laatste minuten. Doordat de tijd weer naar 1 of 2 minuten spring en de ander de mogelijkheid krijgt te bieden en zich financieel niet onbetuigd wil laten wordt er tegen elkaar opgeboden. Op zo’n moment gaat elke vorm van ratio het raam uit en krijg je uiteindelijk exessieve prijzen.
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Wow…daar krijg je de kriebels van. Wat een verschrikkelijk apparaat. Stond er niets vermeld in de beschrijving?
Valt mij ook al op, van “hoe kan het zoveel” naar “hoe kan het zo weinig”
Is het ook echt leer?
Inderdaad een vreselijk slechte marriage watch. Het lijkt alsof de wijzerplaat zelf gedrukt is met een Epson o.i.d.
Terwijl er wel hele mooie van dit soort exemplaren worden verkocht (als het jouw ding is tenminste).
Eén troost: niemand anders heeft er zo een…
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Kan die vriend van jou geen klacht indienen bij CW? Zoiets verkopen is toch strafbaar?
hier zit de veilingmeester er met zijn schatting wel heel erg naast volgens mij…200-260 euro voor een verguld poljot wekkertje???
WTF! Ik ga gauw die twee die ik heb erop zetten .
Au serieux: no way dat dit ding 200 eypo oplevert