Catawiki

Dat was wel jammer ja. Was n leuk horloge voor niet te veel geld. Na veel geleur mn geld terug ontvangen. Was niet zo’n goede ervaring…

Precies.

Helaas voor mij 1 keer een vintage quartz die ik opgeknapt had die bleef hangen op 25 euro, daarmee had de koper toch echt wel een koopje.
Al 2 x keer gehad dat ik hier een opgeknapt vintage horloge aanbood voor een zacht prijsje en zelfs na prijsverlaging totaal geen interesse, vervolgens op Catawiki ruim het dubbele opgebracht dan dat ik hier vroeg.

2 likes

Tauchmeister handwinder verkocht voor 100euro. Dat is ook ongeveer de nieuwprijs. Zelf ooit voor 25euro vgekocht. Snap soms niet waarom mensen zo’n klokje dan niet gewoon nieuw aanschaffen. Je bent net zoveel kwijt met alle kosten en je hebt nog de garantie ook.

Wat is wijsheid in deze.

2 keer eenzelfde horloge verkocht op Catawiki, enige maanden geleden,
Horloge 1 voor 65,00 euro gekocht en voor 345,00 verkocht
Horloge 2 voor 95,00 euro gekocht en voor 113,00 verkocht

Alles is mogelijk dus.

dus inkoop 160 , verkoop 485 … mooier kan het toch niet ?

Het golft enorm, de ene keer gaat je kavel als een raket en de volgende week wil het totaal niet. Ik merk wel dat doordat er nu erg veel veilingen tegelijk lopen dat de opbrengsten toch wat zijn teruggevallen.

1 like

Pobeda op MP gekocht voor 35 euro…opeens een bied oorlog en verkocht voor 405 euro, schiet mij dan echt maar lek
Maar ja, bieden vanaf 1 euro en je bepaalt zelf wat je er voor wilt betalen

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Geen 1 !!!

Allemaal hobby :smiling_imp:

Dat is waar, maar vergeet de veilingkosten niet.

Wat zijn nu precies de veilingkosten bij een verkoop

Hahaha serieus? Ongelooflijk.
Zat er nog een schatting aan vast door de veilingmeester?

Dankje :+1:

2 likes

Je vergeet de btw, totaal wat je kwijt bent aan kosten is 15.1%.

Het gaat een keer stoppen en dan keert het tij. In het begin was het allemaal nieuw en spannend en waren er 2 horlogeveilingen per week als mijn geheugen me niet in de steek laat. Met 8 a 9 veilingen per week kan je al merken dat de opbrengsten minder worden. Dat kan ook niet anders want iedereen struikelt over elkaar om aan te bieden. Het aanbod is enorm en men ziet door de bomen het bos niet meer.
Als het zo doorgaat, zal het niet meer zo erg lang duren voordat het weer loont om rechtstreeks te verkopen aan een liefhebber/verzamelaar. Het is constant afwegen of het wachten op je kavel, wachten op je geld en de 15,1% commissie wel loont.
Ik heb het al eerder zien staan, maar het zijn vooral de horloges in het lagere segment en de horloges in het exclusieve segment die het goed doen. Middensegment (Omega, Tissot, Longines enz.) kan je net zo goed direct verkopen via het forum of iets dergelijks want dat komt puntje bij paaltje op hetzelfde neer.

3 likes

Ik werk gewoon wat harder. Verdien ik meer mee :sunglasses: