Catawiki

Ik heb inmiddels zo’n 300 horloges geveild via Catawiki. Slechts 1 negatieve feedback. Het is een mooi platform met meestal goeie winst. Bij mij is het zo dat 5% niet betaald wordt en uiteindelijk geannuleerd. 10% geeft (kleine) problemen door gebrekkige tracking of langzaam proces van PostNL of DHL. En ik heb nu een keer of 3 (dus 1%) lastige kopers gehad. Die bied ik vaak meteen aan het horloge terug te sturen en het geveilde bedrag als refund.
Het merendeel van de kopers bestaat uit Italianen en Fransen.

Dus eigenlijk een heel positief platform voor mij. (Zeker als ik het vergelijk met marktplaats e.d.)

1 like

Zat vandaag ff te neuzen bij catawiki en kwam dit tegen. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Heb beide exemplaren en denk/weet dat de schattingen te hoog liggen.

en

de Sandoz die ik heb is trouwens niet identiek, maar wel ongeveer uit dezelfde periode. De hydroconquest is wel identiek. Misschien heeft iemand al eerder iets dergelijks gepost, maar ik zie mezelf niet 441 posts lezen hoeveel ik ook van horloges hou :wink:

Heb nu voor het eerst wat op catawiki staan. Ben benieuwd…

Tweede keer :wink:

Vorige keer niet verkocht zo te zien.

Is dat zo?
Heb ooit een kavel aangemaakt maar die was niet goedgekeurd ipv de foto’s.
Eerste keer dus.

Bied jij niet die Zephyr aan?

schatting vd veilingmeester 250-350 euro??? Het kan natuurlijk zijn dat ik iets mis, maar volgens mij wordt je als koper toch op het verkeerde been gezet met deze schatting.

Daar gaat iemand het schip mee in

En hier zit een uurwerk in wat er niet in thuis hoort. 2414a is met datum, wijzerplaat is zonder datum aanduiding.
Gevalletje van creatieve huisvlijt.

180E voor een Hanhart. Well sold…

Feedback op CW blijft ook hilarisch:

Mijn Kleinzoon had gedacht dat het dikkere Kralen zouden zijn, maar verder goede verzorging wat de bestelling betreft.
Reactie verkoper:
In omschrijving is toch duidelijk vermeld wat de diameter van de kralen zijn.
Bedankt

Kreeg vandaag deze feedback, het zal wel goed zijn want het was een positieve maar geen idee waar het over gaat :grinning:

ontving uw shows Ik reken op uw snelheid cijfer 20 van 20 binnenkort van harte voor uw volgende aankoop

Klopt, maar ik vind het vooral kwalijk van de veilingmeester dat hij de kopers op het verkeerde been zet met een imo bizare schatting.

Aan de andere kant, iedereen kan toch even op ebay kijken…

Zal wel een automatische vertaling zijn? Die slaan bij mij namelijk meestal ook nergens op hehe :stuck_out_tongue_winking_eye:

Heeft er iemand hier ervaring met kavels die niet betaald zijn?
Vorige week 2 kavels geveild en beide zijn tot op heden nog niet betaald :angry:

Dan volgt er een ‘incassotraject’. Komt hier geen betaling uit dan wordt het uiteindelijk geannuleerd en kan je de kavels opnieuw aanbieden.

Dan mag je ze over anderhalve maand ongeveer nogmaals gaan verkopen, tot die tijd loopt er een zogenaamd incassotraject maar daar komt zelden wat uit. Ze sturen een paar brieven en proberen een keer te bellen en dan krijg je melding dat incasso niet gelukt is.
Duurt vreselijk lang wat ik erg storend vind zeker bij dure items want je kan er in de tussentijd niets mee maar het is niet anders.

2 likes

Ik heb het ook wel eens gehad, werd uiteindelijk wel betaald maar het duurt inderdaad vreselijk lang

Dat is balen, gaat toch om zo’n 500e.
Waarom bieden mensen dan überhaupt als ze niet van plan zijn daadwerkelijk te betalen.

Ik heb er ooit eentje gehad die betaalde pas na maanden, zal dus ook wel een incasso bureau aan te pas gekomen zijn. Uiteindelijk kwam het geld binnen en heb ik het horloge opgestuurd. Pakket dienst is 2x aan de deur geweest en vervolgens heeft het pakje een paar weken op het lokale postkantoor gelegen en is nooit opgehaald. Uiteindelijk kreeg ik het horloge weer ter terug. Nog een paar mailtjes achteraan gestuurd maar geen enkele reactie op gehad. Geen idee wat zo iemand dan eigenlijk wil maar ik heb hier nu dus een horloge wat juridisch niet meer van mij is.