Tijdje geleden gehad. Horloge verkocht, maar de betaling bleef uit. Er was door Catawiki getracht contact te leggen met de koper, maar na 4 pogingen is vorige week de incasso gestart. Opvallend is dat een uur na de start van de incasso er ineens betaald is. Ik heb 'm inmiddels (verzekerd) opgestuurd naar Zwitserland. Ik hoop dat het hierbij blijft. Is trouwens de eerste keer, want de voorgaande keren is er netjes op tijd betaald.
Ik denk dat de koper zich later realiseerde dat over goederen vanuit de EU naar Zwitserland belasting moet worden betaald. Had ik zelf ook niet bij stilgestaan. Dan wordt een horloge, met daarbij ook nog eens de verzendkosten ineens een kostbare aangelegenheid.
Succes.
cal. 562 is een niet-chronometer uurwerk. Het horloge is dus samengesteld uit niet originele onderdelen, maar belangrijker nog, het betreft geen chronometer zoals de advertentie aangeeft.
Ref. 168.017 is geen zogenaamd ādog legged lugsā model, maar een C-shape kast. Achterdeksel komt dus van een ander horloge.
Wijzerplaat is absoluut niet origineel (als hij al echt is).
Kast klopt ook niet. Geen dog legged lugs heeft zoān vorm kastpoten
Veilingmeester bedankt vriendelijk. Hij zal de verkoper om uitleg vragen. Veiling blijft vervolgens gewoon doorlopen.
Dit is niet de eerste keer. Volgens mij interesseert het ze geen hol, of ze hebben echt geen idee waar ze mee bezig zijn.
Ik vind het op zich wel kwalijk dat dit soort dubieuze horloges met enige regelmaat over het hoofd gezien worden door veilingmeesters en dat leden het moeten melden.
Het hele punt van veilingmeesters hebben, is juist het voorkomen van dit soort zaken lijkt me.
Na enkele uren gespendeerd te hebben in het lezen van de reacties, zal ook ik even mijn mening geven over " het een en ander"ā¦
Ik ben " Montres" en veil horloges op Catawiki. Ik herken veel van de reacties die haar geuit worden; met name de hoge prijzen die worden betaald.
Laat ik mij aansluiten bij enkele eerdere āsprekersā en concluderen dat de bieders diegenen zijn die de prijs bepalen. Meestal kijkt men niet van te voren naar vergelijkbare horloges maar achteraf en wat blijkt, men komt erachter dat men teveel heeft betaald. Ik merk ook dat er voor 80% jaloezie heerst bij diegenen die voor veel geld een horloge veilen. Neem nu de horlogeman; ik ken hem verder niet maar ik weet wel dat hij anderen 10 stappen vooruit is met betrekking tot goede tekst, mooie fotoās, en het vinden van āmooieā horlogesā¦menigeen denkt: wat kan die ( horloge)man wat ik niet kan!?
Een oud spreekwoord zegt:" succes is wat iedereen je toewenst, maar niemand je gunt"ā¦
Er zijn mensen die veilen een horloge en tot hun verbazing genereert Catawiki een bedrag dat ze nooit voor mogelijk gehouden hadden. Wat gebeurt er dan, men gaat op zoek ( op MP ) om nog meer horloges te vinden, die vervolgens aangeboden worden in de hoop weer eenzelfde winst te genereren.
Inderdaad was er in het begin maar 1 veiling en later de exclusieve. Nu, na 1 jaar, zijn er al zeker 10 veilingen per week.
Op dit moment timmert Catawiki aan de weg en is het einde nog niet in zicht. Vergeet niet, mijn ervaring is dat 90% 0,0 verstand heeft van horloges en willen een horloge dat er āduurā uitziet. Zo biedt men meer op een redial dan op een ongerestaureerd horloge.
Zelf heb ik zeer veel (horloge)bronnen en zou er zeker 100 per week kunnen aanbieden, maar dan heeft het niets meer met liefhebberij te makenā¦
Jij bent echt wel een muggenzifter SuperC
waarom is mijn omega niet serieus aan deze prijs Vr Prijs 700
Het kan goed zijn als ik de omega terug aanbied op catawiki dat ze voor 850 verkoopt
Heb je iets tegen Omegas, ???
De de ville is dit zeker waard
Je hebt al vaker op mijn nek gezeten, heb je iets tegen mij? PB me dan even en zeg me waarom
gr roel