Dat zou ik de volgende keer dan toch maar aannemen,want een juwelier hoeft niet persé een horlogekenner te zijn.
Een horloge liefhebber kijkt naar een paar dingen en dat zijn nu juist niet de zaken die jij voorop stelt bij de omega.
Dat het goud op deze Omega ‘‘18k volgoud’’ is maakt het nog niet dat hij daarom 700 euro waard is.
Ook het feit dat het ‘‘maar’’ een quartz is doet het voor de vraagprijs ook al niet goed.(was het een hw dan was hij al verkocht)
Dit soort Omega’s zijn helaas niet de horloges die met de tijd meer waard worden…
ik heb ook een horloge verkocht via catawiki , ging allemaal goed , vlot betaald . vlot opgestuurd , en vlot reactie ‘its better than in the pictures !!’
helaas na 2 dagen een berichtje van de koper , "the watch looks great but it stops everytime after 30 minutes or 3 hours’
reactie van mijn kant ‘please send it back , and I will either refund you for the purchase price or get it serviced, your choice’
koper ’ Oh thank you , please get it fixed because I really like the watch !!’
vandaag is het horloge bij mij retour binnengekomen en is onderweg om een service beurt te krijgen
kosten vd service beurt (en retour zending) zijn uiteraard voor mijn kosten omdat ik een horloge verkocht heb dat goed zou moeten werken , maar helaas doet het dat niet
Citaat uit reactie SuperC "Ik heb helemaal niets tegen jou hoor maar ik vind je omega gewoon een heel veel beetje te duur voor een bicolor jaren 90 horloge in de maat van een kinderhorloge "
hier even de maat, het horloge is erfstuk van mijn vader die had dunne pols, hij heeft hem misschien 3 keer gedragen tijdens feest gelegenheid, hij droeg altijd zijn omega seamaster winder, die hij als eerste horloge ( in zwitserland ) heeft gekocht van zijn zuur verdiende centen.
Hierbij foto’s mijn pols is 20 cm ( daar is het idd wat te klein ) en vrouwke haar pols is 16 cm, valt best mee toch voor een kinderhorloge:) ik lees hier vaak mannen met pols maat 16/17 cm dus doenbaar toch? en zeker voor de dames.
Voor alle lezers een fijn weekend en tot ziens op andere ( interessantere topics )
Hallo Goldfinger9er
heb je mijn polsen al gezien? ik heb geen binding met materie, sla alles op in mijn hart.
Ik heb nog fijne dingen die mij aan mijn ouders doen herinneren
Bedankt voor de positieve reactie en idd ik ben oud genoeg om anders te reageren, daar heb je volkomen gelijk in
gr roel
Jongens wat een opwinding over een horloge.
Maar wat is nu de meerwaarde van al deze meningsverschillen.
En is de Omega nu verkocht of nog in het bezit.?
Niet om stof doen opwaaien, maar heb je in de vraagprijs ook rekening gehouden met de 15 % die je zelf kwijt zou zijn geweest? Die lijkt gemakshalve even vergeten. Als hij voor 636 was verkocht had je 540 euro overgehouden want die 9% zijn voor Catawiki.
Ik zou hem nog een keer aanbieden op Catawiki, maar dan zonder reserve prijs. Doorgaans worden ze namelijk verkocht voor max 500 euro.
Ok, dan zal ik ook mijn mening geven over 'het een en ander". Ik ken de horlogeman ook verder niet, maar hij heeft me zo’n 2 jaar geleden een Omega verkocht die niet overeen kwam met de beschrijving. Hij deed zich voor als een verzamelaar die nu langzaam zijn verzameling aan het verkopen was. Hij is nog steeds druk aan het verkopen en veilen dus of hij heeft/had een ontzettende verzameling of het is een handelaar. Ook prima voor de rest, maar zeg dat dan gewoon.
Daarnaast komt het regelmatig voor dat kronen niet bij het horloge horen of wijzers niet, verdachte wijzerplaten, spanningringen van glazen die worden doorgeknipt om het maar passend te maken. Deze informatie vergeet hij gemakshalve in dat geweldige stukje proza te vermelden. Als hij evenveel tijd zou spenderen aan het informatie inwinnen over originaliteit en dergelijke als aan het schrijven van verhaaltjes en het maken van foto’s, zou het in mijn ogen een veel prettiger verkoper zijn.
OK, dat wist ik niet. Maar zo over het algemeen is het een van de meest succesvolle verkopers ( haalt bijna steeds zijn RP en kopers geven 99,9 % feedback ). Dat zegt ook iets over zijn handelwijze.
Ik ken meer mensen die “hun verzameling aan het afbouwen zijn” , maar dat moet je met een korreltje zout nemen…
Ow hij is zeker succesvol. En zoals je aangeeft, heeft 99% van de kopers geen verstand van horloges. Alleen liefhebbers zoals wij op dit forum hebben dat in de gaten als er iets niet klopt. Als je niet weet dat je iets verkeerds koopt, geef je gewoon een goede feedback.
Ja dat is zonder meer waar inderdaad…maar zijn antwoord zou kunnen zijn: ik verplicht niemand om te bieden…
Ik erger me meer aan de Favre Leuba’s en Rado’s uit India die je voor 10 euro kunt kopen bij eBay en die soms op Catawiki voor het 10 voudige worden verkocht; om maar te zwijgen over de 10 ( zoniet 100-) tallen nep Omega’s op Marktplaats welke aangeprezen worden als zijnde “echt”