Een savonet of hunter heeft een deksel over de wijzerplaat en de kroon bij drie uur. Je houdt het horloge in de rechterhand bij de kroon vast en opent het deksel en dan heb je 12 bovenaan.
Een half hunter heeft een gat in het deksel.
De voorbeelden hierboven aangegeven hebben geen deksels. Daarom wel degelijk knutselwerk volgens mij. Kwaliteit van de uurwerken is veel te goed voor deze goedkope kastjes. Uurwerken uit gesloopte gouden savonet kasten in andere kastjes gestopt.
Helemaal goed. Deze werden vaak gesloopt voor het goud. Meestal bewaarde men de kwaliteits uurwerken. En deze uurwerken worden later weer in goedkope kastjes gedrukt waarvan het originele uurwerk kapot is. De eerste van de catawiki voorbeelden is een goedkope nikkelen kast uit de jaren 40 met een goede kwaliteit ankergang uurwerk van rond 1900. Het tweede voorbeeld is een zilveren kast waar normaal gesproken een simpel cylinder uurwerk in zit. Maar zeker geen goede kwaliteit ankergang met geschroefde chatons zoals het voorbeeld. Dus @dins1 heeft helemaal gelijk volgens mij.
Wie het kan mag mij uitleggen hoe de veilingmeester aan deze schattingen komt⦠Lijkt mij de omgekeerde wereld. Of is een veilingmeester op Catawiki vooral iemand met een dikke duim c.q. een natte vinger?
Ik zag een mooie Seiko polshorloge op Catawiki van de week. Ben toen de omschrijving gaan lezen. Tot mijn verbazing ging de omschrijving over een Rolex daytona, en jawel om een replica nog ook. Dat heeft dus de veiling behaald zonder te controleren wat er in de omschrijving stond. Heb toen een berichtje verstuurd naar de veilingmeester en die had keurig de advertentie verwijderd. Vind het wel heel merkwaardig dat het de veiling had behaald.
Ah inderdaad, reserve is nog niet bereikt. Thanks, dat zal het zijn. Maar dan is het toch nog steeds redelijk zinloos om dit nu al te doen (veiling duurt nog 3 dagen of zo)? Ik zou zeggen: max bod bepalen, in laatste 10 seconden of zo invullen, en dan zien wat er gebeurt. Het ābrekenā van de reserve price vooraf nodigt toch alleen maar meer bieders uit?
Kan zijn dat er een autobod is ingesteld, en als die nog steeds de hoogste bieder is als iemand anders een bod uitbrengt dan lijkt het of die tegen zichzelf aan het bieden is.
Je kunt niet op je eigen kavels bieden en ik heb ook geen tweede account.
2.Het is zeer frappant dat mensen die mij niet in de verste verte kennen, toch weten te melden dat ik " wel vaker op mijn eigen kavels biedt"
Mijn horloges hebben het niet nodig gemanipuleerd te worden.
Het is echter niet vreemd dat jaloezie weer de kop op steekt; er is niet voor niets een wijs citaat van een bekende wijsgeer: " de graadmeter voor succes is louter de jaloezie van de ontevredenen"
Denk hier maar eens over na, NB: dit geldt ook voor het commentaar op de horlogeman; die krijgt louter negatieve kritiek maar is wel een van de meest succesvolle verkopersā¦