Ik heb geen verdere "shit"
Ik heb met Catawiki een meer dan goede band en wil dit zo houden.
Dit geldt alleen voor de hogere prijsklasse waar een RP voor geldt
Maar ik ging er van uit dat dit gegeven wel bekend was bij de elite
Nu val je wel erg hard door de mand, want dit is pure oplichting, en je âziet het probleem nietâ.
slijmen gaat echt niet meer helpen, ben ik bangâŠ
OF er is een autobod geplaatst die blijft staan, of de reserve is nog niet gehaald en dezelfde bieder probeert het een aantal keer te halen.
Als je niet weet waar je het over hebt moet je niet iemand gaan beschuldigen.
Ik weet ook inderdaad ( zoals een vorige schrijver meldt) dat op veel veilingsites zelf bieden is toegestaan
En wat te denken op MP?
Het komt allemaal op hetzelfde neer
Daar is een reserveprijs toch voor? Gaan trekken met (feitelijk) meebieden om de gang erin te houden en zo mensen over de streep (reserve) te trekken is gewoon laakbaar. Dan denk je als veilinghuis alleen aan je provisie.
Vergelijking met MP gaat krom. Zij vangen geen (riant) percentage van de verkoopsom.
Helemaal mee eens, vind het ook verwerpelijk, maar het gebeurt wel. Alles voor de omzet⊠Betwijfel ook of dit een misdrijf is. Overigens zijn er ook veilinghuizen die dit sterk afkeuren en zelfs aanmoedigen om deze praktijken te melden en daardoor uit te kunnen bannen.
Let op
Iemand die het kan weten heeft mij dit ooit verteld maar harde bewijzen ontbreken uiteraard
Maar hoe dan ook, het is gebeurt ook op andere veilingsites op misschien een andere manier
( ik koop veel horloges op veilingen - niet bij Catawiki) en heb ook het idee dat veel âgebeurtâ in de laatste 5 minuten en niet alleen auto-bod
Ik weet wellicht niet waarover ik het heb, maar dhr. Montres heeft blijkbaar graag dat ik hier een mening over heb, dus die krijgt hij.
Ik had elite tussen aanhalingstekens moeten plaatsen, sorry
Trek je nu je keutel in?
ik bij âdhrâ.â Montres
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Snap ik, maar laat je niet uitlokken
Probleem is dat het niet te verifieren valt. Heeft de tegenpartij gewoon een hoger autobod of âfoefeltâ catawiki? Wij kunnen t niet weten.
Mocht het waar zijn, dan wordt in de hand gewerkt dat mensen meer uitgeven dan ze eigenlijk willen - we kennen allemaal the heat of the moment bij veilingen. Volgens mij strafbaar, maar sowieso verwerpelijk.
Oh, heb niets liever⊠anders waren we niet op dit saignant weetje uitgekomenâŠ
Dat valt inderdaad niet te verifiëren alleen geloof in dit geval toch eerder Catawiki dan Montres die zo iets beweert.
Er staat nergens in het verhaal van Catawiki dat het nĂet gebeurt. Er staat enkel dat medewerkers niet mogen aanbieden en veilingmeesters niet mogen bieden. Juist onder de reserveprijs is natuurlijk een beetje âgrijs gebiedâ en een âcomputersysteemâ is geen medewerker.
Notaris toezicht is leuk, maar die controleert alleen op basis van de vastgelegde procedures. Wordt betaald door Catawiki en rapporteert daar ook misstanden aan. Weinig onafhankelijks aan (waarmee ik niet zeg dat het geen goed initiatief is van Catawiki).
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Uit de regeltjes van Catawiki (over eerlijk zakendoen):
2 Het is verboden voor aanbieders om mee te bieden op eigen kavels
Het is niet toegestaan dat aanbieders meebieden op hun eigen kavels. Ons systeem zorgt er dan ook voor dat een aanbieder met zijn account niet kan meebieden op zijn eigen kavels.
4 Medewerkers mogen niet aanbieden
Het is voor het personeel (en inwonende gezinsleden) van Catawiki niet toegestaan om zelf objecten voor de veilingen aan te bieden. Dit om de neutraliteit van onze medewerkers bij de veilingen nog eens extra te waarborgen. Catawiki ziet streng toe op deze regel.
Het is veilingmeesters ook niet toegestaan mee te bieden.
Regel 2 is niet te controleren maar wat regeltje 4 betreft heb ik in het verleden regelmatig gezien dat items door de veilingmeesters zelf werden aangeboden. Ik heb zelfs via Catawiki wel eens iets gekocht van een veilingmeesterâŠ
Als dit soort (naar mijn smaak verwerpelijke) praktijken op Catawiki niet voorkomt denk ik dat ze er goed aan doen om dit publiekelijk te bevestigen en er afstand van nemen. Ik ben benieuwd.