[persbericht][1]
[1]: http://www.catawiki.nl/press/23-catawiki-snelst-groeiende-bedrijf-van-europa
Ik zeg niet dat Montres gelijk heeft, maar reken er maar op dat omzet toch wat meer prioriteit heeft dan kwaliteit.
SuperC schreef
ļ
Kan iemand die gek hier nou van het forum gooien? Wat een debiel zegā¦
Beetje jammer weer superC
Wat een taalgebruik.
Is dit nu een collega handelaar in de taai drukken?
Bij de meest gerenommeerde veilinghuizen wordt er mee geboden tot de bodem prijs is bereikt.
Ik was al een tijd opzoek naar een mooie nep Breitling. Ik weet in ieder geval bij wie ik moet zijn nu, bedankt.
Nou morgen maar even een afspraak met de huisarts maken om preventief bloeddruk te meten. Al die chips en cola die ik ophebā¦
Twee kilo aangekomen.
Volgens mij kloppen al deze feiten, waarbij het mij met name gaat om feit 1 en 2. Als hij na de eerste melding op dit forum (die heel genuanceerd was) meteen had gezegd: āHier schrik ik van en ik ga het meteen uitzoeken.ā, was er niets aan de hand geweest. Maar nee, hij koos voor negeren + zijn teleurstelling uiten in mensen die nb hem in een pb nog een hart onder de riem staken toen hij zijn mislukte Breitlings had weggegeven + lekker om zich heen slaan + een doorzichtige afleidingstacktiek lanceren. Niet alleen een beetje jammer dit, maar ook dom.
Overigens, als een verkoper berichten negeert over een nep horloge wat hij aanbied, zou het me niet verbazen als deze verkoper dit op voorhand al wist.
Ook lijkt het me sterk dat deze 2 nep breitlings, waar hij naar eigen zeggen 500 euro voor heeft betaald, weggegeven zijn. Het lijkt me plausibel dat deze via een ander kanaal alsnog een keer verkocht gaan worden.
Ik heb geen enkel vertrouwen in Montres en zijn bedoelingen. Hij begon te Catawikiƫn zonder reputatie & zijn reputatie is nu slechter dan slecht. Stop er toch mee, montres. En kom niet terug, want je stijl van schrijven en redeneren laat ons je toch herkennen.
Samengevat; dit topic lijkt het enige positieve aan CW.
Er zit wel een systeem in dat je autobod automatisch verhoogt als er sprake is van een reserve-prijs. Dit staat er onder het knopje āHoe werkt automatisch biedenā :
Hoe zit het met de reserve price?
Indien een autobod wordt geplaatst op een kavel dat voorzien is van een reserve price dan kan het volgende gebeuren:
Indien uw autobod boven de reserve price ligt, dan zal namens u als eerst bod de reserve price wordt uitgebracht. Uw autobod is dan nog steeds actief.
Indien uw autobod exact de reserve price is, dan zal namens u direct de reserve prijs worden geboden. Daarmee is dan ook direct het maximum van uw autobod bereikt, en is uw autobod niet meer actief.
Indien uw autobod lager is dan de reserve price, dan zal namens u direct het autobod worden geboden. Daarmee is dan ook direct het maximum van uw autobod bereikt, en is uw autobod niet meer actief.
In al deze situaties krijgt u een duidelijk melding, en ook een bevestiging per e-mail.
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Na enig intern beraad is de conclusie als volgtā¦
āVan horen zeggenā telt niet in de maatschappij; derhalve is mijn statement " Catawiki heeft een computer die biedingen genereert" geuit zonder bewijs en moet als niet geschreven worden beschouwd.
Catawiki staat onder notarieel toezicht en houdt zich aan de regels van de wet. De bewering dat Catawiki dus een computer heeft die biedingen genereert is onjuIst.
Paradoxaal eigenlijk.
Sommige spuwen op Catawiki maar kopen/verkopen erzelf.
Maar voor zover ik deze discussie heb gevolgd is het niet dat ze CW met de vinger wijzen maar wel jou Montres.
Je daden stellen je gewoonweg niet in een goed daglicht. Je gooit olie op het vuur door deze discussie op gang te houden.
Net omdat CW zo internationaal is zal jij je klanten houden en hoef je geen lynchmob aan je deur te verwachten. Het is wel frappant dat de verkopen van ānepā horloges zo uitgesproken uitgevoerd kan worden tegen walgelijke prijzen.
Dat klopt, maar het kan er wel wat vreemd uit zien als je dat niet weet.
Dat is (ook) een aanname. De notaris beoordeelt (steeksproefgewijs) of aan de door Catawiki zelf opgestelde voorwaarden wordt voldaan.
Zo het automatisch opbieden door Catawiki t.b.v. behalen van de reserve-prijs gebeurt, is het nog maar de vraag of dat wettelijk niet mag. Feit is wel dat velen het niet zullen waarderen, dus dat Catawiki er niet mee te koop zal lopen, zoals jij dat wel doet.
Ik vroeg je eerder of je je keutel introk. Ik begrijp dat dit nu is gebeurd?
Beste mensen, ik heb lang getwijfelt of ik me in deze ādiscussieā moest gaan mengen want het is meer een ordinaire modeergooierij geworden maar na overleg met Jeroen heb ik het meeste mbt het Breitlingverhaal even doorgenomen.
Ik zie hier ontzettend veel klanten van Catawiki allerlei ongefundeerde en door emotie ingegeven uitspraken doen.
Op voorhand kan ik het volgende zeggen wat al eerder door Jeroen en enkele aanbieders is aangegeven:
Catawiki heeft geen computer die biedingen uitgeeft. Elke bieding of autobod is en wordt uitgebracht door een fysiek persoon. Dit zou ook niet kunnen daar de veilingen allemaal onder controle van een notaris staan.
Mbt de twee Breitlings, Henk is een verzamelaar en is net als ik en een collega er bij deze 2 horloges ingetrapt. Ook Jeroen, ik en meerdere collegaās weten niet alles en wees ervan overtuigd dat wij al het mogelijke doen om zaken uit te zoeken, vandaar dat wij de hulp van oa Frans en Rene zeer hoog achten en bijzonder waarderen. We zijn inmiddels met 8 veilingmeesters en we maken allemaal dagelijks fouten maar we doen onze uiterste best om ieder kavel te controleren en indien nodig te verwijderen zoals bij deze 2 Breitlings. Niemand is gebaat bij het verkopen van een fake, een koper uiteraard niet maar zeker ook de verkoper niet daar zijn/haar naam in diskrediet wordt gebracht. Dit kan hem/haar het account kosten mocht er bewijs zijn dat iemand bewust een fake heeft aangeboden. Ik ken Montres inmiddels een beetje en ben er van overtuigd dat hij in dit geval hiervan niet op de hoogte was.
Onderbouwde kritiek is prima en daar kunnen wij hier op het forum en bij catawiki alleen maar van leren maar
beschuldigen als " oplichter" ect. kunnen naar mijn mening niet, hier dien je echt bewijs voor te hebben. Dit wordt gewoon moddergooien waar niemand bij is gebaat.