Wat is dit voor een betrekkelijke leek ( die niet eens foto s kan maken ) toch een geweldige bron van informatie!
Heren ga zo door
En dan te denken dat een kavel van mij werd afgekeurd omdat Quartz in de titel stond en dat blijkbaar in de subtitel moest. Bandlengte zou er niet bijstaan in de omschrijving (wat wel het geval was).
Zuchtā¦
I know the feeling. Advertenties afgekeurd omdat de achtergrond niet neutraal wit was. Moet je nu eens kijken hoe sommige kavels aangeboden worden.
Degene uit mijn veiling zijn er nu uit. De typenummers blijken überhaupt niet door Seiko te zijn uitgegeven.
We hebben inmiddels 10 horlogeveilingmeesters. De een is wat makkelijker dan de ander. Zelf pas ik vrijwel altijd de titel en subtitel zelf gewoon aan, maar anderen zetten hem dan terug. Is een kwestie van de regels volgen. Als alles in de beschrijving staat, fotoās goed zijn, en de titel en subtitel conform onze voorwaarden gaat hij gewoon door, klopt alles behalve de titel en subtitel moet je net de makkelijkere veilingmeester voor je hebben.
Geen reden om te zuchten, gewoon de regels volgen
Ik zag het . En net op tijd gelukkig.
Natuurlijk niet. Ze voldoen niet aan het formaat dat Seiko gebruikt. En er staat ook niets op de wijzerplaatā¦
Welke veiling? Sommige veilingtypes stellen specifiekere eisen aan de fotoās.
Goed bezig, dat mag ook eens gezegd worden.
Afgelopen zomer, daarna was ik er meteen klaar mee. Zal ik je de mailtjes sturen?
Gewoon de standaard horlogeveiling.
Doe maar! Heb je de fotoās ook nog? Ben wel benieuwd. Mag via werk, of via pb.
Ik hou me alleen bezig met oudere horloges maar wat inderdaad raar is, is dat je aan het eind van een aangeboden advertentie moet verklaren ( dmv een aan te vinken hokje ) dat het om een gebruikt horloge gaat. ( dit geldt voor alle horlogeveilingen)
Er zijn zeer veel splinternieuwe horloges op de veiling met 24 maanden garantie ( vooral de Calvaneoās en Earnshaw horloges )?!
Er mag als particuliere verkoper niet met nieuw worden geadverteerd. Bedrijfsmatige verkopers mogen dit inmiddels wel.
Heeft iets te maken met problemen met de btw-regels of iets in die trant, weet er weinig van af.
Particuliere verkopers mogen wel ongedragen producten aanbieden, of producten in nieuwstaat. Deze zijn dus eigenlijk nieuw (alhoewel, aangeschaft door een ander, dus eigenlijk tweedehands) maar zo mag het dan niet heten.
Ok duidelijk, ik begrijp ook dat je ( wanneer een koper bij een professionele verkoper koopt ) ten alle tijde binnen bepaalde tijd een artikel ( lees:horloge) mag retourneren, mocht je niet tevreden zijn met het gekochte.
Nu is de vraag: hoe kun je als bieder/koper zien of iemand die aanbiedt professioneel is of verzamelaar?
Die regel over tweedehands artikelen heeft te maken met de marge regeling. Als je iets nieuwe verkoopt dat moet je BTW afdragen over het gehele verkoopbedrag, bij tweedehands artikelen kun je volstaan met de BTW over het verschil tussen aankoop en verkoop. Uiteraard een veel lager bedrag. Daarom verklaar jij dat het een tweedehands artikel is.
Beetje late reactie sorry, ik weet dat je als verkoper 15 procent commissie betaalt van het aankoopbedrag aan Catwiki, en de koper 9 of 10 procent van het aankoopbedrag. Onbegrijpelijke bedragen worden er betaalt.
Gr Bram
12.5% exlusief BTW
In ieder geval teveel!
Dat is dan ook de primaire reden dat er veel mensen op Catawiki willen verkopen, de opbrengsten zijn gewoon heel goed. Al is het door de grote hoeveelheid veilingen wel wat teruggelopen de laatste tijd.
Catawiki zorgt er wel voor dat er duizenden mensen jouw advertentie zien. Plus wordt Catawiki zo langzamerhand, internationaal gezien, een prominente veiling. Je kunt ook voor 3,25 euro je horloge op MP plaatsen, maar heb je gezien wat daar nog van over is?!
Misschien moet je toch nog eens goed naar deze verkoper kijken, want volgens mij zijn in ieder geval 5 van de 7 horloges die hij nu aanbiedt nep.