Catawiki

En daar heb je anderhalve meier voor betaald?

Beste vriend ik heb nog een Univesal Geneve Polerouter met microrotor te koop.

Speciale prijs alleen voor jou :slight_smile:

6 likes

Als money geen issue is dan koop je geen ‘tourbillon’ van 150 euro denk ik.

Als je inderdaad geen vooronderzoek doet en niet de nieuwprijs weet van een horloge waar je op bied, dan is het wel vrij letterlijk de prijs die een fool er voor betaald.

Ik bedoel het niet lullig verder, maar ik vind het een vreemde manier om de aankoop van een tweedehands? horloge voor 150 euro, met een nieuwprijs van 28 dollar voor jezelf goed te praten.

2 likes
  1. Ik had hem nog niet gekocht, ik moest hem nog gaan halen.
  2. Het is geen 2dehands. Het is een nieuwe. Dat zie ook aan de foto’s.

Ik wil hier geen stenen smijten, maar het moet een verschil zijn tussen Vlaanderen en Nederland (mentaliteit bedoel ik). Levensgenieten versus nuchterheid. Zoiets …

En geloof me: al lijkt het dat ik niet weet wat ik doe (althans daar probeert men zichzelf van te overtuigen), ik doe nooit iets zonder voorafgaand onderzoek en afweging van kosten en baten.

Maar het hart doet de ratio verbleken. En zet de portefeuille wijd open.

Het kernwoord is onmiddellijke bevrediging.

1 like

Mij overtuig je er in ieder geval niet van dat je weet wat je aan het doen bent als je dit soort aankopen doet voor dit soort bedragen, welke argumenten je verder ook aandraagt.

1 like

Ik kan ook een hoop dingen doen om van te genieten van de 120 euro die ik over zou houden :smile_cat:

1 like

150 euro betalen voor een ‘tourbillon’ die je met een simpele Google search kan vinden voor 28 euro… Dat slaat echt nergens op; hoe mooi en leuk je hem ook vindt. Maar hé, het zijn jouw euro’s :thumbsup:

Please, sleur dat er nu niet bij, het is al moeilijk genoeg de reputatie van België te verdedigen op dit forum. Zo noemt ons land vooralsnog nog steeds trouwens, niet Vlaanderen.

4 likes

En nu terug naar Catawiki :slight_smile:

Daar kan ik hem misschien nog kwijt voor 200 euro :wink:

2 likes

Hmm, ik wil eigenlijk best wel vervelend doen.
Want deze thread gaat over Catawiki, en niet over overbetaalde rommel.
Dus weer on topic graag

1 like

Volgens mij gaat dit al lang niet meer over Catatwiki…iemand koopt een horloge en is daar oprecht blij mee. Wat is het probleem dan? Te veel betalen kan iedereen een keer overkomen maar om daar nou zo’n punt van te maken is voor mij verspilde energie.:confused:

1 like

Hoe lang moet je eigenlijk wachten op het fiat van de veilingmeester? En ik lees dat sommige horloges geweigerd worden voor verkoop omdat de lengte van de bandjes niet vermeld wordt? Moet je dit dan ergens opgeven?

Absoluut niet om hem belachelijk te maken! Misschien dat deze beste man er een wat minder duidelijke kijk op heeft; zie deze reacties als een hele goede tip voor in de toekomst. Kan je weer euro’s mee besparen en weer in een nieuwe klok stoppen.

Om het nu heel praktisch te maken: ik heb dus een test gedaan van Catawiki, en geprobeerd een kavel aan te bieden.

Ik kreeg bericht van de veilingmeester dat mijn horloge al online te koop stond en dat dit verboden was, ik moest na correctie de status wijzigen en de kavel opnieuw aanbieden (er gebeurt dus wel degelijk een onderzoek).

Daarna echter doodse stilte. Geen schatting van de veilingmeester en geen berichten meer.

De app van Catawiki geeft ook volgende melding, die als je het volledig invult eindeloos terugkeert, zodat je geen stap verder geraakt.

Dit is duidelijk niet bedoeld voor mobiel gebruik (en ik gebruik alleen mobieltjes)…

Wijze woorden!:+1:
Was dit niet de lijfspreuk van Herman Brood?

Ja, dit is verplicht en kun je gewoon opnemen in de beschrijving van het horloge.

4 likes

Die beschrijving van die Accutron getuigt van een diepgaande horlogekennnis…

(…) omdat dit het eerste horloge was met een elektronisch opwindsysteem. De bijzondere wijzerplaat heeft een doorschijnend raampje waarachter het uurwerk zichtbaar is (…)

Niet doorschijnende raampjes waren echter de norm, destijds?

Bij mijn weten (maar hier ben ik niet zeker van) zijn de wijzers van het getoonde horloge niet correct en horen deze wit te zijn (wat het ook allemaal een stuk leesbaarder maakt).

Het 1e horloge in het artikel, te koop op Catawiki, is kwalijker: een re-dial waarbij om de marktwaarde te verhogen ‘Jaeger LeCoultre’ is geprint in plaats van ‘LeCoultre’ (wat nog wel in het achterdeksel staat).

Nieuwe veilingmeesters?

1 like

Wat achtergrond over Amerikaanse Zwitserse horloges:

(bron)

JLC and VC sent movements / dials / hands to the Longines plant in NY to be installed into US made cases by Ross, K&E, Star, L&K, Wadsworth, etc. to create LeCoultre. The brand was run out of the Longines offices, but they had a separate sales staff, marketing, and accounting because they were considered a separate company. The US had very high tariffs on importing precious metals and jewels. You’ll often see the import codes on movements inside 14K cases that signify it was cased in America. Some calibers even had less jewels (El Primero - 17 jewels for the US Movado versions versus 31 jewels elsewhere) to lower these taxes. There were many movements even marked “UNADJUSTED” because there was a tax on that too.

Weet je het zeker? Je komt ze tegen met leCoultre EN Jaeger-leCoultre. Heeft het met de uitvoering te maken? Moet ie zijn zoals foto 2?