Er staat LeCoultre in de kast (van die op Catawiki) dus ja, ik weet het zeker.
Er bestaan gewoon Jaeger LeCoultre varianten van het horloge, maar niet in een USA kast. JLC brengt meer op en daarom wil men de LeCoultre daarop laten lijken.
Er staat LeCoultre in de kast (van die op Catawiki) dus ja, ik weet het zeker.
Er bestaan gewoon Jaeger LeCoultre varianten van het horloge, maar niet in een USA kast. JLC brengt meer op en daarom wil men de LeCoultre daarop laten lijken.
Haha, lijkt eerder op een spreekbeurt van een kind uit groep 8.
Wat Jeroen zegt😉
En nog steeds worden LeCoultre horloges verkocht als Jaeger LeCoultre, er is wel degelijk een verschil en ook in de waarde.
Ik heb er helemaal geen verstand van, maar mijn reactie was ingegeven door de verschillende uitvoeringen en het feit dat er wel Jaeger-leCoultre op het uurwerk staat van het catawiki klokje.
Klopt. De uurwerken kwamen uit Zwitserland. Kasten en assemblage in de VS
Oke, bedankt voor de les. Dat is het mooie van het forum, zoveel kennis. Ik vind die horloges geweldig mooi om te zien. Ik zou er dus met 2 benen intrappen. Al moet ik zeggen dat ik heel wat voorzichtiger ben mbt de aanschaf van horloges, sinds ik hier een beetje rondhang. Dat heeft me al behoed voor een aantal frankenwatches.
Nog een staaltje van “expertise” bij Catawiki
Een verkeerd kaliber aangeven en een schatprijs, die een veelvoud is van de werkelijke waarde van het horloge.
Ja hoor ik heb ook wel eens een horloge van chronospace via catawiki gekocht en bevalt mij prima.thanks chrospace.
Ps een gewone Calvaneo die nieuw op de site van calvaneo staat voor 135 zie ik regelmatig voor meer dan 300 weggaan.
Echt een koopje zul je niet vaak treffen.
Hoewel ik een keer een Seiko van chronospace kocht en er een gratis gele oris bij kreeg was wel tof.
Groet Willem uit Groningen
Teminste ik dacht dat jij het was Chronospace
Tot nu toe geen klagen…al wat ik heb verkocht is betaald en heb er 2 maal meer voor gekregen dan dat ik hier zou krijgen…
Alleen het aanbieden van kavels is tegenwoordig een beetje een loterij geworden. Wat de ene veilingmeester goedkeurt wordt door een andere veilingmeester net zo gemakkelijk afgekeurd. Stel je daar vervolgens een vraag over dan komt er geen reactie.
Advertentie is verwijderd van Catawiki met een vriendelijk mailtje van @JTrapman op de koop toe. Klasse, Jeroen!
Ik moet zeggen dat er altijd wel gereageerd wordt op een mailtje mbt een kavel met onjuiste info of foto’s. Laatst werd er één afgehaald een half uur voor het verstrijken van de tijd. Het voelt dan toch als een goede daad. Er is dan toch weer een onnozele koper voor een misstap behoed.
Afgelopen maand mijn eerste item via catawiki verkocht en gelijk problemen. Het horloge liep goed toen ik hem verzond maar de koper (uit Frankrijk) beweert nu dat hij het niet doet. Heeft iemand tips over hoe ik hier het beste mee om kan gaan?
Ik zat zelf te denken aan het vragen van bewijs in de vorm van een verklaring van een horlogemaker of een video.
Terug laten opsturen en de kosten simpelweg overmaken.
De koper moet volgens mij aantonen dat er iets mis mee is? heb je toevallig van te voren wel foto’s en een filmpje gemaakt dat alles goed werkte?.
Misschien wat overdreven maar ik had zelfs het inpakproces op beeld zeker met zendingen naar Frankrijk en Italie.
Bij mij kwam een Franse koper met de klacht dat het horloge niet was zoals beschreven in de advertentie.
Na veel mails en telefoontjes met Catawiki gingen ze bekijken of de klacht gegrond was, maar die Franse meneer heeft nooit meer iets laten horen.
Ondertussen wel een flink aantal weken alle lopende uitbetalingen on hold terwijl ik genoeg postieve feedback heb, sindsdien nooit meer gebruik gemaakt van hun diensten.
Ik heb foto’s van het inpakproces. En op de foto’s van de advertentie is te zien dat de secondewijzer telkens op een andere plek staat. Dit geeft denk ik wel aan dat het horloge loopt. Een video heb ik helaas niet maar ga ik de volgende keer zeker wel maken.
Vraag de koper of hij foto’s of een video naar je toe wil mailen.
Heb ik nu inderdaad gedaan, hij zegt dat hij het verzonden heeft maar heb nog niets binnen. Ook veranderd hij zijn verhaal telkens en geeft hij geen antwoord op vragen als “heb je het horloge opgewonden” en “heeft het horloge wel gelopen”.
Heet hij Eraclos?