Nee, deze koper heet Chocolat690000, misschien dezelfde persoon onder een andere naam
Volgens mij heeft forumlid @chronospace ook zoiets meegemaakt.
Diverse kopers zij erop uit om je op te lichten, pas op.
Na een aantal zeer positieve ervaringen ( topprijzen en correct betaald ) was het vorige week prijs ! Na 3 dagen geen betaling dus gelijk een mailtje van catawiki om te melden dat er nog niet was betaald en dat er een reminder werd gestuurd naar de koper. Bij niet betaling zou hij worden opgebeld en ik moest nog niets ondernemen. proactief dusā¦2 dagen later bericht dat de koper had betaald en ik mocht opsturen⦠Netjes geregeld dusā¦
Ik vind Catawiki wel makkelijk voor het dumpen van overtollige horloges. Ik heb tot op heden altijd goede prijzen gekregen bij het verkopen. Al lijkt het laatste tijd wel iets terug te lopen. Het duurde eerste ook best lang voordat een kavel goedgekeurd was, maar nu gaat dat vrij vlot.
Mag je bij catawiki er vanuit gaan dat als de omschrijving suggereert dat het om een origineel artikel gaat, dat het dan ook origineel is?
Ik heb namelijk wat gekocht bij catawiki waarvan ik twijfel of het origineel is.
Officieel mogen ze geen namaal artikelen verkopen. Ik ga ervan uit dat de veilingmeesters kundig genoeg zijn om dit altijd goed te controleren, maar helaas glipt er af en toe een franken- of een namaakhorloge ertussendoor. Zou zeggen plaats je foto hier op het forum, wellicht kan iemand je twijfels wegnemen.
Had een horloge gekocht met in de beschrijving origineel bandje. Dat was in ieder geval geen origineel bandje. Geen na-maak maar het hoorde bij een ander model.
Ik beb vandaag een mail gestuurd naar de verkoper om alles terug te sturen. Ben benieuwd.
Kwam met een zoektocht op Catawiki terecht. Horloges koop ik hier eigenlijk nooit. Maar toch kijk je wel eens wat aangeboden wordt.
Verder zoek ik nog een bijzondere/speciale pen. Aangezien ik voor het werk best veel schrijf wil ik wat anders dan een bic-pen. Dus dan zoek je op de standaardmerken als Parker en Waterman. Heb geen verstand van pennen, dus als iemand nog tips heeft qua merkenā¦
Op een gegeven moment kom ik dit tegen:
Ik vind persoonlijk de schatting aan de hoge kantā¦
Ik heb toen ik op Visserijschool Begon een parker vulpen gekregen voor mijn verjaardag die koste 50 euro heb er later een patroon bij gekocht dat je zelf kan vullen en een pot appel groen zeeblauw inkt en daar schreef ik mee. nooit geen problemen mee gehad.
Een BIC is ook best bijzonder hoor:
Maarre, om on-topic te blijven, kijk eens op Ebay. Heb je voor een kleine $1000 iets bijzonders:
Bedankt voor de link. Interessant om de feitjes te lezen. Maar ik ga geen 1k aan een pen uitgeven. Voor veel minder heb ik een kwaliteitspen, en houd ik budget over voor een tof horloge (of andere zaken).
Ik had al een PB gestuurdā¦
Eigenlijk is het met pennen heel erg als horloges, natuurlijk kun je met een BIC ook schrijven, maar wie wordt daar nou blij van?
Onderstaande formule is op heel veel luxe producten van toepassing.
(Materiaal+afwerking)*emotie=prijs (het maximale bedrag wat mensen nog net acceptabel vinden)
En net als bij horloges heb je merken die iedereen kent, en merken die nog veel duurder en exclusiever zijn. De Omega/Rolex onder de pennen is Montblanc (het heeft de naam, en is ook gewoon een goed product) maar S.T. Dupont, Montegrappa maken misschien nog wel veel mooiere Patek waardige pennen. En dan heb je nog de bijzondere maar obscure merken zoals Yard-O-Led, een groepje oude mannetjes in een schuur die prachtige handgemaakte zilveren pennen maakt.
Maar net als met horloges zijn er eigenlijk geen slechte pennen, want die breng je terug naar de winkel. Maar als je dan toch een pen koopt, zoek er dan eentje van mooi materiaal en met een gouden punt. Een leuke Pelikan, Waterman of Parker hoeft de wereld niet te kosten. Schrijven met een vulpen is hoe dan ook gewoon een feestje.
Vind ik niet. Ik ben namelijk links en als ik met een vulpen schrijf, krijg ik vlekken doordat ik er daarna met mn hand of mouw over heen ga.
Doe mij maar een BIC pen
Same here. Jeugdtrauma van vulpennen.
En wat dacht je dan van een mooie gouden Cross Townsend ballpoint of klassieke Parker Cumulus of Stratus ballpoint. Ik heb de vulpennen ook, maar als ze bij jou vlekken pak je toch een ballpoint? Dan schrijf je in ieder geval nog met een klasse pen. BIC= SHITTER!
Ik ga er geen plaatjes van bekijken op Google. De horloge hobby is al duur genoeg en daar wil ik het graag bij laten
Ik schreef op de lagere school nog met kroontjes pennen en was blij toen we eindelijk met vulpennen mochten schrijven Geen jeugdtrauma voor mij dus, maar een luxe ervaring
Ik vind het nog steeds heerlijk om met een goede vulpen te schrijven, maar heb er ook de ballpoint en vulpotlood naast