Catawiki

Eerst in een rubbertje verpakken begrijp ik?

Jij hebt vast wel wat ervaring hiermee?

De Meisterstück serie is weliswaar niet goedkoop maar ook niet echt duur. Je hebt relatief veel budget Montblanc’s gehad zoals de 3XX’serie, Monte Rosa, Carrera, en de onder licentie geproduceerde pennen van Fend, in het midden segment vind je de 2XX en 1XX/Meisterstück serie.

Daarna moet je een onderscheid maken tussen vintage en moderne pennen, bij de vintage pennen praat je in het premium segment over volgouden exemplaren. In moderne pennen praat je eerder over series.
-Great Characters (o.a. JFK), Muses (o.a. Grace Kelly), Donation (o.a. Unicef), Writers edition (o.a. Agatha Christie, Jules Verne etc.) 500+
-Patron of Arts 2000+
-Skeleton’s 10.000+
-Custom (Hypotheek)

1 like

Mont Blanc liefhebber ? :relaxed: :grinning: :+1:

Zeker, het leuke is dat Montblanc over hun hele geschiedenis zo’n gigantische hoeveelheid verschillende pennen heeft gemaakt. Daar blijf je over leren en daar hou ik van.

1 like

Zeker, dat geldt ook voor de meeste andere grote merken zoals b.v. Parker en Pelikan, zoals je ongetwijfeld weet, maar ik ben het gedeeltelijk met je eens hoor, dus geen ‘debat’ wat mij betreft. Het is maar net waar je passie ligt :relaxed:

Heb zelf meer problemen met kopers uit België dan uit Italië, maar goed, je zou eigenlijk van elk te verzenden horloge een filmpje moeten maken van het lopende uurwerk. Heb dit zelf nog nooit gedaan en overigens ook nog geen discussie over gehad.

1 like

Dank je!

Heb hem nu op de timegrapher, filmpje van de functies en inpakken. Dat zal wel goed komen denk ik.

Voor mij is Catawiki niks, helemaal niks. Dat zit zo. Het is, toegegeven, een hele oude koe die ik uit de sloot haal. In januari 2016 ben ik, als zeer, zeer aanvankelijk horloge-adept, van zins een automatisch horloge te kopen. Ik zie een Pomar op Catawiki. Zie: https://veiling.catawiki.nl/kavels/3810733-pomar-17-jewels-heren-polshorloge
Het staat er heus: automatic. Ik ben de bieder van EUR 27,00 en ik krijg na enige tijd het horloge geleverd.

Na een dag of wat merk ik, dat het horloge helemaal niet automatisch opwindt. Ik teken onmiddellijk bezwaar aan: niet automatisch, zeg ik. Wel automatisch, zegt Catawiki op basis van wat de verkoper Pawn de Luxe doorgeeft. We hebben zelf het horloge voorafgaande aan de tekoopstelling gecontroleerd en vastgesteld dat het een automaat is.
Ik ga ermee naar de plaatselijke juwelier (een held in mijn ogen , want ooit zette hij zelf de achtervolging in toen zijn zaak was overvallen. Die achtervolging leverde een spoedige arrestatie op van vier Medelanders.). Die schudt er eens aan, hoort wat en zegt: “ Automatisch!”
Daar eindigt op dat moment mijn verhaal wat betreft mijn verweer.
Vijftien maanden verder. Ik heb her en der wat gereedschapjes gekocht, heb een eerste bandenwissel uit gevoerd en open mijn Pomar. Zie de foto.

Geen automaat. Duidelijk te zien. Ik zit nog wat te kijken naar de Pomar, wind hem nog eens op en merk dan dat het uurwerkje in de kast een beetje los zit. Kennelijk genoeg reden voor Pawn de Luxe en voor de juwelier te concluderen, dat het een automaatje is. Schuddeskundigheid, niet meer en niet minder. Rammelende deskundigheid.
En dan nu Catawiki; ik heb daar geld aan betaald voor de veiling. Catawiki betekent voor mij, sufferdje pur sang, niets, helemaal niets. Is alleen maar doorgeefluik. Doorgeefluik van horloges en berichten. Papegaaien van Pawn de Luxe.
Voor mij is Catawiki niks, helemaal niks.

4 likes

Nou ja voor 27 euro…

1 like

Ik ben weer blij met CW. Wederom een in NL schijnbaar onverkoopbaar horloge (Blancpain) via CW voor een tevredenstellende prijs verkocht aan een Fransoos. 5e verkoop voor mij alweer.

2 likes

Een horloge wat ik op marktplaats voor iets onder de 200 euro niet kwijt raakte, heb ik verkocht op Catawiki voor 347 euro. Topsite

3 likes

@JTrapman Ik tag je maar even, want jij staat als veilingmeester genoemd bij de advertentie, dit is wel een hele lelijke (en slechte) redail volgens mij. Staat niet in de advertentie genoemd.

1 like

Lees de feedback van deze Oostblokker maar eens. Avondje vermaak gegarandeerd.

1 like

Ik heb daar ook een slechte ervaring mee, met Pawn deluxe. Had geboden op een Seiko horloge. Was erg blij toen ik de veiling had gewonnen voor ongeveer €20. Kreeg ik een aantal dagen later een berichtje dat het horloge niet opgestuurd kon worden omdat het horloge zoek was geraakt… :thinking:

Rode Lume

Of is het nagellak?

Zonde :neutral_face:

Catawiki is op sterven na dood heb ik het idee. Voorheen verkocht ik daar behoorlijk wat, met hele goede opbrengsten. Tegenwoordig haalt niets meer de onderkant van de schatting, wordt er niet betaald, duurt goedkeuren lang. Jammer, het lijkt ten onder te gaan aan haar eigen succes.

3 likes

Och wat jammer!

3 likes

:joy: Sprak hij met enig cynisme

1 like

Ik heb vandaag met iemand van Catawiki gesproken, er zijn wat koerswijzigingen op komst. Zo willen ze het aantal goedkope horloges drastisch omlaag brengen om de kwaliteit te verhogen (lees, minder kavels), er wordt dus kritisch gekeken naar de 75 euro norm die eventueel ook nog wordt aangepast voor sommige categorieën. De focus gaat naar bijzondere en unieke items. Verkopers uit sommige landen zullen worden geweerd zoals uit China en Pakistan omdat er teveel issues zijn geweest. De marketing van Catawiki gaat ook op de schop met een focus die vooral gericht zal zijn op Europa en minder daarbuiten.