Dan hoop ik dat die snel komen, mij zijn ze al kwijt.
Ik haal nog prima opbrengsten, maar ik zet nergens een reserve op, dat scheelt nogal…
Heeft niet zo zeer te maken met de prijs als wel met de kwaliteit imo. Ik heb wel een paar keer een Seikotje aangeboden, niet per se een heel duur en bijzonder model maar wel gewoon een goed en correct klokje. Grootste probleem vind ik de niet altijd goedkope “troep”, redials, verkeerde wijzers, aftermarket onderdelen etc.
Die zogenaamde experten van ze moeten eindelijk eens hun werk gaan doen.
Als ik bijvoorbeeld dit horloge zie: https://veiling.catawiki.nl/kavels/16106643-omega-omega-speedmaster-moonwatch-st-145-012-unisex-1970-1979 samengesteld uit van alles en nog wat en dan dit in de beschrijving zetten "Original Omega case back and bracelets - substituted with more recent models " waarvan niemand weet wat het betekent, maar wat waarschijnlijk bedoeld is om geen gedonder te hebben als iemand reclameert.
Verchroomde kasten, die als staal aangeprezen worden.
“Mariages” om niet te zeggen Frankens bij de vleet.
Geen reactie als je iets vraagt, of op zijn vroegst als de veiling afgelopen is.
Het merendeel van de kavels zonder foto van het uurwerk, maar twintig van de buitenkant met een verschil in opnamehoek van 1°.
Verkopers met 88.9% feedback (als ik zoek vind ik waarschijnlijk nog ergere), die er niet al lang uitgeflikkerd zijn.
En noem maar op.
Kortom, dat moeten zeer uitgebreide koerswijzigingen zijn, willen ze (weer???) bruikbaar worden.
En ik weet het wel, caveat emptor en zo, eigen schuld, dikke bult, etc. etc.
Maar als ze al experts hebben en van de koper ook nog eens 9% vragen, vraag ik me af waar die 9% voor zijn.
Oh en ze zouden eindelijk eens iets moeten doen aan die schandalige portokosten, die vele kopers verlangen. 30€ om een horloge van België naar Nederland te sturen! Het slaat helemaal nergens op.
Is dat zo gek voor verzekerde verzending? Dat ligt aan de verkoper dan, niet catawiki.
Het is een leuke manier om de prijs nog wat te verbeteren.
Als ik op Ebay iets koop en dan een aangetekend pakje uit België krijg, kost dat hooguit een tientje.
Er zijn vaak genoeg mensen, die erover klagen, maar Catawiki doet er niets aan.
Nou ik zie op eBay net zo goed verkopers die de prijs pompen met absurde verzendkosten. Catawiki heeft een simpele regel, je mag 1,50 meer vragen dan de daadwerkelijke verzendkosten. Als je aantoonbaar kunt maken dat je teveel betaalt dan kun je daar gewoon een claim van maken.
Precies, voor mij zeker een reden om negatieve feedback achter te laten.
Als ik op Ebay iets zie met een - in mijn ogen - te hoge prijs voor de verzending neem ik kontakt op en vraag of het wat minder kan.
Zegt ie ja bied ik, zegt ie nee of niks, laat ik het gaan.
Op Catawiki kun je geen kontakt opnemen.
Let wel: ik zeg niet, dat alle verkopers op Ebay of Marktplaats of waar dan ook beter zijn dan die op Catawiki. Ik zeg ook niet dat Ebay cs beter zijn. Ik zeg dat Catawiki veel moet veranderen. Zoals bijv. communicatiemogelijkheden tussen verkoper en kijker. Controle van de beschrijving, portokosten en noem maar op.
Zo das een een aardig aantal. Mag ik vragen of je zakelijk verkoopt daar?
285 euro ex veilingkosten voor dit lelijk verchroomd duikertje? HAHAHAH
Volledig met je eens maar…’‘Oh en ze zouden eindelijk eens iets moeten doen aan die schandalige portokosten, die vele kopers verlangen. 30€ om een horloge van België naar Nederland te sturen! Het slaat helemaal nergens op.’’ Voor horloges uit hogere prijsklasse is 30 euro aan portokosten vrij normaal.
Hhahaha. Het bedrag waarvoor het wegging is al een veelvoud van de waarde…
Van die veilingmeester/expert verwacht ik ook niets anders…
Lachwekkend die schatting maar ook de huidige prijs. Verchroomde kast ook nog.
Wijzerplaat is op het uurwerk gespijkerd?
Verschrikkelijk kansloos dat een ‘expert’ van Catawiki dit niet opmerkt…
Scherp…Hahaha die zag ik in alle haast van naar het werk gaan niet :D:D.
Ongelooflijk…
Zonde door te klikken dacht ik “Erwin Dekker”. En ja hoor
Erwin Dekker, over wie dit geschreven wordt: "Erwin Dekker vindt het heerlijk dat hij bij Catawiki zijn expertise kan inzetten. Door de horloges op waarde te schatten, maar ook door te adviseren over de presentatie. Hij weet dat slechte foto’s het verschil kunnen betekenen tussen een gegarandeerde verkoop of een domper. " https://www.catawiki.nl/experten/379-Erwin-Dekker
Hoe heeft hij bij deze Oris geadviseerd over de presentatie?
Er staan 8 (ACHT) foto’s van de voorkant, waarvan imho 7 achterwege hadden kunnen blijven.
4 (VIER) van de achterkant. Daar hadden er drie weg kunnen blijven.
Overigens, de kroon zit er vreemd op lijkt me, voorzover dat op de matige foto’s te beoordelen valt.
Je bent vergeten ZEVEN achter 7 te zetten.
Kroon, verchroomd, plaat vastgeschroefd, etc etc.
Al zou alles kloppen nog steeds niet meer dan 200 euro waard mijn inziens.
En dan ook nog eens die schatting en reserveprijs van de verkoper.
Heb medelijden met de toekomstige koper…
LACHWEKKEND…