Catawiki

Die knakkers van CW helpen hun eigen businessmodel zo snel om zeep

3 likes

Ik heb er nog nooit iets aangeboden, maar zal dat ook niet snel doen als ik dit zo lees. Ik heb overigens wel een paar keer succesvol horloges gekocht. Wel een keer problemen gehad met een sluiting die niet echt bleek te zijn. Moet je zelf bewijzen dat het niet om een origineel exemplaar gaat. De zogenaamde experts die Catwiki in dienst heeft, blijken er toch te weinig verstand van te hebben doorgaans. Het is natuurlijk ook wel lastig beoordelen als je alleen een foto gezien hebt.

1 like

Uiteindelijk worden er toch nog kavels betaald; echter mijn mening is dat je als koper eerst goed moet denken alvorens te bieden. Wanneer je biedt, wint, en vervolgens niet betaalt is dat niet alleen vervelend voor de verkoper maar ook voor de enerlaatste bieder die wellicht het horloge had kunnen winnen.

En als er een koper een ongefundeerde klacht indient dan blokkeren ze alle andere uitbetalingen ook zelfs als je al een goede reputatie hebt.

2 likes

Nou dat mogen ze dus niet. Heb dat eens aangevochten en toen keerde ze alleen bedrag waarover het dispuut ging niet uit. Is natuurlijk ook te schandalig voor woorden, horloge van €75 is een dispuut over en dan houden ze €2000 tegen.

Dat van het incassobureau wist ik niet, 11 onbetaalde items is zwaar kut, cw is op deze manier binnen de kortste keer kaputt en dat is volledig aan hen zelf te wijten.

1 like

Ik ben in staat om verkopen eens te proberen…
Hier geen reacties op een Samurai voor 275 euro… Op catawiki gisteren een voor 360 & een voor 390… Exact hetzelfde horloge😆

1 like

Als probeersel heb ik mijn King Seiko 4502-7010 online gegooid. Het laatste bod bedroeg minder dan de helft dan wat ik er een jaartje geleden voor heb betaald. Dat was een bedrag dat ik toen al vrij schappelijk vond…

Hoe is het verkopen via Catawiki de afgelopen tijd? Is het het nog waard om het via Catawiki te proberen?

Hoopje miserie, hun schattingen zijn nu een stuk verlaagd en “experts” zijn nog steeds niet waard… :frowning:

1 like

Dat maakt allemaal niet zo veel uit als ik wat wil verkopen. Zijn de opbrengsten op catawiki nog vergelijkbaar en is het verkopen nog betrouwbaar, daar gaat het mij om.

verkopen is nog steeds betrouwbaar, persoonlijk heb ik wel de indruk de opbrengsten iets lager liggen nu

Ja hoor, ze hebben nu een geweldig nieuw business idee: de zoekresultaten op Marktplaats vervuilen.
Het geeft niet wat je zoekt, er staat altijd wel één of ander item van Catawiki tussen.
En nee, je kunt er niet op bieden, je moet naar hun site en daar bieden.
Want op Marktplaats zouden ze natuurlijk hun 9% van de koper mislopen.

En als je ze nu tenminste op “ignore” zou kunnen zetten, maar dat gaat niet.

7 likes

Hoi Maurits,

Met dank aan @Kiek… Lees even onderstaande bericht, het scheelt je een hoop ergernis…

2 likes

Oh wauw, dacht dat ik de enige was die zich daar vreselijk aan stoort. Er staat een prijs in de advertentie op MP waarbij ik denk van oooh interessant. Nadat ik op de advertentie klik zie ik Catawiki staan… trap er elke keer weer in. :rofl:

3 likes

Dank voor de tip. Heb meteen zo een addon voor Firefox geïnstalleerd.
Nu maar hopen, dat er niet teveel gefilterd wordt…

Top man…

Dit is zo typisch
https://veiling.catawiki.nl/kavels/29243135-canon-ef-s-zoom-2-5-28-135-mm-drinking-cup en dat staat dan onder digitale camera

Ik zie ook geregeld horloges langskomen die bij aliexpress gekocht worden voor ± 50 / 90 euro. En deze gaan geregeld voor ± 200 euro weg…

Nogal, ja. Het is bij mij ook een gigantische ergernis. Walgelijke praktijken en -1 voor Marktplaats dat ze hieraan meewerken. En mijn Adblocker pakt het niet op.

2 likes
2 likes