Dat kan je niet doen, dat levert een blokkade op. Ze maken gebruikt van een AI die verdachte biedingen detecteert en accounts blokkeren.
Nou, als je zes keer niet betaald krijgt voor een horloge dat zijn minimumprijs haalt, dan weet je dat deze opmerking niet klopt
Ik heb meerdere horloge’s en ook munten, schilderijen en antiek verkocht en heb dit nog nooit meegemaakt. En zelfs als het ooit eens zou gebeuren dan heb je nog steeds het horloge want dat verstuur je pas nadat de betaling is afgerond, dus het heeft in ieder geval geen verlies opgeleverd.
Behalve tijd, moeite, frustratie en wachten tot de kavel weer wordt vrijgegeven voor de volgende veiling. Catawiki kan niets tegen bieders die uiteindelijk niet betalen, dat is het jammere.
Catawiki beheert het systeem maar matig, bedoel je?
Catawiki stuurde vroeger een deurwaarderskantoor op je af als je niet betaalde, maar daar zijn ze vanwege de kosten vanaf gestapt. Sindsdien heb je regelmatig dat er niet betaald wordt. Ik heb momenteel ook twee horloges die binnenkort weer opnieuw worden aangeboden. Nadeel daarvan is dat iets in de tweede run toch vaak voor minder wordt verkocht.
Dat doe ik niet, dan haal ik ze er af, en bied ze wat maanden opnieuw aan, je horloge is verbrand. En het is juist wat je schrijft de tweede run brengt minder op
Interessant om te horen. Een niet-ingewijde zou puur op basis van het feit dat het horloge opnieuw wordt aangeboden het idee kunnen hebben dat er iemand mee heeft zitten bieden om de prijs op te drijven. Ik kan me voorstellen dat dan inderdaad
en mensen die in eerste instantie hebben meegeboden gedesillusioneerd raken wanneer ze het horloge snel opnieuw op het platform zien.
Wanneer mensen vrijblijvend kunnen bieden dan weet je nooit of mensen die meebieden ook daadwerkelijk willen kopen, of dat ze gewoon voor de gein meedoen of zelfs de commissie voor Catawiki of de omzet van de verkoper willen verhogen. Dat straalt slecht af op het platform én op de verkopers. Slechte zaak.
En dit is dus het failliet van Catawiki…
Immoreel…
immoreel bijv.naamw.
Uitspraak: [ɪmoˈrel]
Afbreekpatroon: im·mo·reel
Als iets niet fatsoenlijk is volgens de algemene norm.
Voorbeeld: immoreel hoge topsalarissen die ten koste gaan van het bedrijf
Synoniemen: onzedelijk, verdorven
Ik zou me doodschamen als ik met dit soort gedrag de prijs op zou moeten drijven.
Dit is een serienummer wat ik op Catawiki op een horloge zag staan.
Jullie gedachtes? Zelf dacht ik dat het lijkt alsof de laatste nummers er later op zijn gezet. Of lijkt dat zo en ben ik kippig?
Cry me a river.
Verkoop = geld voor verkoper en Catawiki.
Tsja, ik ben geen laaielichter.
Zou ik principieel een probleem mee hebben.
Standaard Omega serial format bij sommige modellen volgens mij.
Maar mijne is ook 3 jaar ouder. Wellicht dat het daarin zit.
Voor mij is het oplichting, maar toch bedankt .
Dankzij jullie zal ik nooit meer naar catawiki kijken.
Eigenlijk zou Catawiki het reserve bedrag gewoon moeten vermelden, zodat de mensen weten wat de verkoper er minimaal voor wilt hebben, dat lijkt mij veel beter.
Stuur even je catawiki naam door aan me: dan weet ik in ieder geval bij wie ik beter kan wegblijven. Bvd.