Catawiki

Ik zag vandaag een Tissot Visodate Heritage staan op catawiki. Zoeen die je nog steeds nieuw kan kopen. Zit natuurlijk vol met krassen, bandje is bijna helemaal vergaan, heeft geen doos of papieren en de “expert” taxeert hem doodleuk op €400-€450. Daarvoor kan je hem nieuw kopen! Je weet wel, met garantie en shit.

https://www.catawiki.nl/l/47217025-tissot-visodate-heritage-t019-430-16-051-01-heren-2011-heden

3 likes

Even op catawiki gekeken. Had ik niet moeten doen. Alle fake pogues die ik zag maar even gerapporteert. Dit is dus wat allemaal momenteel geveild wordt. Best schokkend. Zal wel niks mee gedaan worden maar goed

3 likes

Hahaha. Verschrikkelijk hè. Je zal daar maar “curator” zijn. Dan neemt niemand je ooit meer serieus.

2 likes

Dat kan niet… de experts checken de horloges…

Sarcasme he, Cata is een waardeloze site.

1 like

Kwam dit topic tegen via de zoekfunctie.
Ik ben benieuwd òf en wie er al eens daadwerkelijk een holy grail of gewoon toevallig gevonden, horloge heeft gekocht op Catawiki?

Ik kijk o.a. af en toe op MP naar een Breitling B1, Aerospace of Galactic 41 en vaak komt Catawiki dan naar voren met ‘lage’ prijzen en altijd met nog enkele dagen looptijd voor einde veiling. En ook altijd wel bieders.

Is dat allemaal echt, of bieden ze zelf mee ter s(t)imulatie tot actie en om niet onder kostprijs te hoeven verkopen?
En wie zijn dan de winnaars? Forumleden? Of de bekende handelaren?

Ben er wel benieuwd naar hoe echt het allemaal is en of er werkelijk een mooie klok is te scoren tegen lage prijs en het dus een keer de moeite waard is er voor wakker te blijven en/of als een bezetene mee te klikken tijdens de final countdown

Is een loterij en vaak te duur en niet wat je ervan mag verwachten :thinking: ook “certificaat” van horloge meesters wat geen enkele waarde heeft en/of toevoegd 🫣

2 likes

Afgelopen week heb ik voor de lol Catawiki eens in de gaten gehouden.
Vanavond liep een veiling af, dus ik had wat favorieten een hartje gegeven en eens te kijken wat er gebeurt.
Eentje sprong eruit en dacht, probeer het gewoon eens. Eerst even gerekend: waar kom ik uiteindelijk op uit met veilingkosten, transport en BTW ( invoer is altijd een gokje). Dus had een max bedrag gesteld. Dat is volgens mij ook de beste tactiek. En niet gek laten maken.
Dit klokje heb ik uiteindelijk gemist… :disappointed_relieved:

3 likes

Klopt, dit certificaat zegt weinig…
Toch heb ik juist van deze verkoper twee fucking nice crispy mint Grand Seiko’s gekocht voor hele mooie prijzen. Er zijn ook echt gewoon mensen die een horloge durven te kopen zonder box & papers, met dus alleen een ‘waardeloos’ certificaatje… Deze verkoper kan ik iedereen van harte aanraden…

On topic: veel rommel en troep op Catawiki met catawiki-experts die een bril nodig hebben. Als je daar een beetje doorheen kunt kijken, kun je ook echt wel prima horloges vinden. Just my two cents.

8 likes

De commissie voor verkoop is 12,5% excl. BTW (die wordt alleen berekend over de commissie). Dus ongeveer 15% totaal van de prijs ben je kwijt.

Overigens verkoop ik zelf ook weleens via Catawiki (als ik snel wil verkopen) en heb behalve de hoge commissie ook geen klachten. Inderdaad zijn ook al mijn verkochte horloge’s naar Duitsland en Frankrijk gegaan.

2 likes

Ik heb ook 2 Grand Seiko’s van horlogemeesters gekocht. Prima prijs betaald en keurige horloge’s,

2 likes

De laatste posts in deze draad brengen, als ik het goed zie, een nuancering aan over “de algemene mening over Catawiki hier op HF.” Als je dus de juiste verkoper weet te vinden en te vertrouwen, als je echt inzicht hebt op het lot en de maximale waarde weet in te schatten, dan …
Leuk koerswijziging.
Op de golfbeweging van de tijd deint zelfs de meest uitgesproken mening op en neer.

3 likes

Als er één ding is wat ik hier op HF veel en vaak zie, dan is het wel elkaar napraten. Zo ook de meningen over Catawiki. Als je zelf gewoon blijft nadenken, dan kun je inderdaad tussen alle zooi op cata (en dat kan soms echt wel bakken troep zij hoor) echt wel goede verkopers en horloges vinden. Misschien heb ik ook wel het geluk dat ik af en toe een gokje durf te wagen…

4 likes

Cata is een slecht platform voor horlogeverkoop.
Ondeskundig, veel rotzooi en best vaak overpriced.
“Experts” die niet op de hoogte zijn.

Maar soms gewoon ook correcte, goede, verkopers.

4 likes

Hier moet ik je gelijk in geven, en het is zelfs een understatement. Deze experts houden er vreemde schattingen op na en kunnen het verschil tussen een Rolex en een Bolus niet zien. Zeker niet op hen vertrouwen, maar op je eigen inschattingen…

5 likes

Als je goed op de hoogte bent van wat je zoekt en ook de prijzen buiten Cata kent, dan kan je soms inderdaad goede deals doen. Maar inderdaad op jezelf vertrouwen qua beoordeling en niet afgaan op wat de so called experts zeggen. Ik heb best wel vaak aangekocht via Cata en een aantal leuke horloges gescoord, maar ook een paar keer kat in de zak gekocht omdat de verkoper niet betrouwbaar was en het horloge niet functioneerde zoals omschreven. Dan is het toch wel lastig om mee om te gaan wanneer de verkoper niet meewerkt en ook nog in een ander land zit. Verder heb ik met Horlogemeesters overwegend goede ervaringen.
Soms is het dus heisa om zaken op Catawiki te doen en soms is het gewoon erg leuk.:slightly_smiling_face:

7 likes

Agree! Zelf al enkele keren van Horlogemeesters gekocht. Prima zaken doen met deze jongens. En ja, uiteraard liefst een full set maar zal voor mij geen dealbreker zijn als er geen box en papieren bij zitten. Alsof ik die de hele dag bekijk… Horloge om de pols en daar gaat het mij om.

4 likes

Catawiki is voor kopers misschien een “slecht” platform als je geen verstand van zaken hebt en koopt van een particuliere verkoper. Als je van een handelaar koopt kan je het horloge altijd terugsturen als het niet aan de beschrijving voldoet.

Voor een verkoper is het juist een goed platform als je een horloge wil verkopen en niet het onderste uit de kan verlangt. Het is snel verkocht, betaling is gegarandeerd, je hoeft niet eerst 100 vragen te beantwoorden (zoals op bv. marktplaats) die tot niets leiden, geen vage figuren aan de deur enz.

Inderdaad zijn de experts niet op de hoogte, of in ieder geval niet objectief omdat zij betaald worden door het veilingshuis. Maar uiteindelijk bepaal je zelf wat een product jou waard is, ongeacht wat een expert jou wil doen geloven.

4 likes

Het is heel simpel, je moet overal uitkijken dat je geen kat in de zak koopt, ook hier op het forum. Daar zijn leden hier die wat gekocht hebben op het forum, en daar niks van daar over durven schrijven, dat ze troep gekocht hebben.

1 like

Namen, rugnummers!

1 like

Het is natuurlijk niet verstandig om zelf mee te gaan bieden met een ander account, om de prijs omhoog te drukken. Want als je zelf de hoogste bieder blijft, kan je als koper en als verkoper commissie betalen, dat lijkt mij niet zo slim

1 like