Cauny only -show them to HF

Beste allemaal,

Uit een lotje heb ik eeb leuke Cauny Prima opgeduikeld en laten opknappen. Wellicht het geheel niet waard, maar wil deze verborgen parel uit de horlogezee niet verborgen houden!

En ik ben vast niet de enige die dit van oorsprong Portugese merk dagelijks draagt. Cauny Prima met cal. Unitas 176

6 likes

Wat een gaaf horloge, Serge. Mooie klassieker, zo zie ik ze graag. Leuk dat je het verband legt met mijn Marvin, die technisch vrijwel identiek is. Beiden uitgerust met het mooie Unitas 176 ‘Wehrmachtwerk’ caliber.
Jouw Cauny vind ik qua design nog wat mooier dan de Marvin. De Cauny heeft fraaie markers en cijfers en ik vind de doorlopende lijnen op de wijzerplaat van 8 naar 2 en van 4 naar 10 heel apart. Veel plezier er van!

image
Hier beide horloges even naast elkaar.

Waar blijkt dat uit? In de gegevens van Mikrolisk zie ik dat niet terug.
De site Cauny.com verwijst naar Lissabon, Portugal.
Dat matcht dan weer wel met een van de zeven vermelingen over Cauny in Mikrolisk.

De contemporaire horloges die Cauny nu laat zien zijn voor die prijsklasse ook best aardig, maar aan de details te zien toch wel van Chinees fabrikaat.
Wel met een Miyota uurwerk, zo te zien.

image image

1 like

Dank je voor de correctie: Spaans is uiteraard Portugees… allebei lekker zonnig…

Deze daarentegen wel een mooi caliber (alleen niet terug te vinden op de site) Ziet eruit als een ETA caliber. Dat zien anderen wellicht meteen welk caliber…

Dat is inderdaad een heel fraai horloge. Modern en toch klassiek. Caliber likt inderdaad wel ETA. Mooi met die fijnverstelling op de balans.
Aan het ontwerp, de afwerking en het uurwerk t.o.v. de prijs te zien is dit wel ‘Value for money’.

image

Leuk ook dat de modelnaam ‘Prima’ nog steeds gehandhaafd is.

1 like

Ben bang dat dit een eenzaam topic wordt.

Die nieuwe is wel leuk.

Deze heeft ook een fraaie wijzerplaat:

2 likes

Ik ben er ook bang voor, maar toch een poging waard. Ik heb op chrono al heel wat mooie chonografen voorbij zien komen…

Die is zeker mooi. En nog heel betaalbaar ook. Eigenlijk onwaarschijnlijk goedkoop voor zo’n mooi afgewerkt horloge.

1 like

Ha @Serge2

Hier ook een Cauny Prima in de verzameling hoor. Zal het topic weer even wat leven inblazen :sunglasses:.

4 likes

Dat.is een hele mooie…

1 like

Bedankt. Heb hem vorig jaar gekocht. Zat een cheap ass bandje op die niet matchte. Dus bij Cauny een nieuwe met rosé-kleurige sluiting besteld (kostte maar paar tientjes). En vervolgens een beurtje laten geven, de chrono-wijzer stond namelijk iets uit het lood.
En nu sonds een paar weken weer in mijn bezit.

Echt happy mee.

1 like