Cazal 17 rubis incablok 14 karaat gouden horloge

Nee hoor. :arrow_up: Dit is een absolute prul. Ik zou hem zeker eerst laten testen op goudgehalte, want zo’n opzichtige stempel voorspelt meestal weinig goeds.

1 like

Het horloge is getoetst op echtheid met toetswater . 14 karaat goud zowel de kast als de band .

Nou, dan heb je de waarde!

gewicht aan sloopgoud (nog wel uurwerkje en glas eruit halen).

OK; uurwerkje er uit, glas er uit, wegen, overgebleven gewicht is 14K goudwaarde. Klaar.

1 like

Episch, we hebben gewoon inhoudelijk exact dezelfde reactie :rofl:

1 like

Great minds think alike - maar dit hier is redelijk standaardprocedure voor een weldenkend horloge-minnend mens…

1 like

nog even een foto van het uurwerk , er staat ook een eekhoorntje in maar dat is alleen te zien onder een microscoop

Leuk, maar letterlijk waardeloos. Bij goud-opkopers worden dit soort uurwerkjes in enorme emmers gedumpt, soms in glazen vazen; en dan pontificaal uitgestald in de ontvangstruimte.

Je hebt in 3 jaar tijd alleen maar vragen gesteld over de waarde van horloges; geen van allen meer waard dan een aantal tientjes. Verder dan TL-1 kom je niet gauw op deze manier. :man_shrugging:

2 likes

https://www.watchuseek.com/threads/help-needed-please-cazal-watches-1022-movement.873154/#post-6417861 meningen zijn erg verdeeld …. deze meneer heeft precies hetzelfde horloge zie link

Geloof Ranfft nou maar.
Doodsimpele Felsa dus.
Geen flikker waard. Als je 2 identieke hebt kun je er een leuke set manchetknopen van laten maken.

En hou in godsnaam op over Cartier. Het enige dat ik erover kan zeggen is, dat na omsmelten ze een echte Cartier hiermee kunnen maken.

1 like

Laat je niet gek maken hoor !! Ding is veel geld waard (:grin:)

2 likes

Het is wat een gek ervoor geeft hehe :wink:

1 like

En als je de maker van de kast wil weten. Handige site met een overzicht van de zwitserse maker codes: poincon de maitre.

https://www.vintagewatchstraps.com/swisspdm.php

Edit: vergeten…en dat eekhoortje is zwitsers keurmerk voor 14k goud. Testen was niet nodig geweest :wink:

2 likes

Bedankt Jenneke :slightly_smiling_face:

ik heb ook een Cazal en die is voor geen goud te koop

1 like

Prachtig :slightly_smiling_face:

Ik wil iedereen graag even bedanken voor hun reacties :slightly_smiling_face: ik zit zelf in de sieraden ,en heel soms koop ik ook een horloge in ,ik ga eerst zelf op onderzoek uit , maar als ik heel weinig informatie kan vinden over een horloge dan plaats ik die hier, en hoop ik dat er mensen zijn wie er wel informatie over kunnen geven .
Vriendelijke groet Tayina Zwaan

1 like

Ik stuur je graag een doos vol horlogekasten met keurmerken die allemaal vals zijn. Dan mag jij me echt geld daarvoor sturen :wink:

En hoe hij aan een keurmerk van cartier komt weet ik niet.

Het getal 129 in de hamer wijst op de kastenfabriek JSG SA uit la Chaux de Fonds
(als de keurmerken echt zijn tenminste)

1 like

Cazal zijn toch brillen?