Het gouden horloge van opa II

Na eerst hier mijn erfstuk van opa getoond te hebben: [het gouden horloge van opa][1] [1]: Het gouden horloge van opa , bood @Inca aan om de Cazal een service beurt te geven. Daar ik bij enkele andere horloges ook wat kleine dingetjes had (en ik de duim aan beide handen aan de rechterkant heb zitten), heb ik doorgesproken met Inca wat er zoal gedaan moest worden en dat alles zou geen probleem.
Vandaag alles weer keurig terug ontvangen en ik moet vertellen dat het allemaal weer perfect is.

Wat het Cazal uurwerk betreft, het uurwerk zelf is een Peseux320

Hieronder volgt het verslagje in de vorm van wat plaatjes.

En nu ben ik nog op zoek naar twee holle push pins van 17 mm (zie laatste foto) Ik ben al bij verschillende juweliers langs geweest maar tot op heden nog niet gevonden. Misschien dat een van de lezers hier me verder kan helpen? Het zou toch zonde zijn, zo’n prachtig klokje daardoor kwijt te raken.

Met als eindresultaat:


Tot slot: Inca heeft prachtig werk geleverd. En ik vertrouw ook mijn toekomstige klokjes aan hem toe.
(dank je voor het lezen)

28 likes

KIjk: zulke dingen zijn nou zo leuk aan dit forum.
Top!

1 like

Goed om een erfstuk de verdiende aandacht te geven. :+1:

1 like

Het stalen broertje is nu een beetje jaloers omdat ‘‘goldie’’ er nu veel beter uitziet… :smile:
Mooi werk weer van Inca…

2 likes

ge wel dig!!

1 like

Bedankt het posten! Mooi verhaal en eindresultaat!

2 likes

17 mm female sprinbars bij Cousins uitverkocht.

Ofrei heeft ze nog en esslinger ook.

Female Type Spring Bar Fits 17.0 mm

1 like

Bij Bijou Moderne hebben ze push pins universeel negatief bestel Nr voor 17mm 08731217. Volgens is dat de female versie…???

1 like

Inmiddels de negative push pins binnen. Aangeschaft bij http://www.watch-band-center.com/

Nu zou ik er nog een nieuw zwart passend bandje bij willen met een vlinder sluiting (alleen goudkleurig)
Suggesties zijn welkom. Moet wel rustig zijn.

Fantastiscj, ziet er weer goed uit en nu genieten van t horloge.

1 like