Ceccacci watch

Hallo allemaal!
In het kort, wat vinden jullie van het merk Ceccacci (Italië)? Ik vind er weinig over terug, zeker dit afgebeeld model. Ik zal het wel horen :yum:

1 like

Nog niet eerder van gehoord.

Aparte slogan voor een bedrijf dat nieuwe horloges verkoopt BTW…
Zou Jasper @AmsterdamVintageWatches ze ook kennen?

2 likes

Deze slogan wel, het horloge wil hij niet kennen vrees ik😋

2 likes

Toch vind ik hem mooi en loopt op 0 sec.

1 like

Cognitieve dissonantie :wink:

je kent het dus, vertel er eens wat meer over…ben benieuwd

Het merk bestaat van 1897, opgericht door Geovanni Ceccucci. Een Italiaanse zakenman uit die periode toen men nog een sigaret opstak bij het vullen van kerosine aan een F1 wagen, dat kon toen nog. Ik denk zelfs dat dit stamt uit de tijd daarvoor! Hij begon met zakhorloges, later klokjes en nog later horloges. Zijn ontwerpen ontwikkelde hij uit Italië maar de werken kochten ze aan in Zwitserland. Nu nog steeds, daarom dat ik hem kocht. Een Italiaan met een Zwitser onder de motorkap. (Valjoux 7750). Het jammere is dat ik nergens een referentie nummer of serienummer of modelnummer kan terug vinden, ik weet enkel van de zaakvoerder dat er van deze slechts 27 gemaakt zijn. Ik kocht deze voor zijn uitstraling, schroefkroon en knoppen en loopt haar juist. Momenteel bestaat dit merk nog steeds en concentreren ze zich vooral op polshorloges. In heel wat modellen zie je andere topmerken terug komen zoals IWC, Tudor, Rolex… anderzijds geen peperdure horloges. Deze kost 1950€ maar je krijgt wel een mooie korting zoals heel wat merken doen… Kortom, ik ben er blij mee. :yum:

3 likes

Thx, jouw toelichting plaatst eea in een mooi tijdsbeeld, ik had meteen na jouw post hun site bekeken maar na jou input kijk ik er toch met andere ogen naar, dank voor het inzicht…eens kijken of ik ergens eentje met korting tegen kom

Klinkt bijna als een plakmerk met een verzonnen verhaal, maar ik zit er naast denk ik.

En daar gaat het om!

4 likes

Op hun website staat ook wat geschiedenis. Ze verkopen eigentijdse modellen met allemaal ETA of Valjoux werken en dan zit je altijd goed. Uiteraard om zulk horloge verder te verkopen zal je ver mogen zoeken eer je iemand hebt gevonden die vertrouwd is met dit merk.

1 like

Hmmm, ik dacht eerst, vast een horlogemerk zonder noemenswaardige geschiedenis, maar het tegendeel blijkt waar. Best wel een interessant verhaal gevonden, Giovanni, de oprichter van Ceccacci is nog horlogemaker-hersteller-hofleverancier geweest voor de keizer van Ethiopie, hij maakte ook een horloge ring voor de keizerin, hij was nauw betrokken bij de bouw van de klokkentoren in Addis Ababa (staat er nog steeds), verder was hij een gepassionneerd wielrenner en werd er een wielerkoers naar hem genoemd. Hij maakte zakhorloges, zijn horlogewinkel werd vernield tijdens WOII. Zijn 3 zonen hielpen de zaak opnieuw opbouwen, ze begonnen met polshorloges, ze maakten kerkklokken (zijn er ook nog steeds), in de jaren 80 zette kleinzoon Aurelio de zaak verder, en inmiddels is het de 4de generatie, sinds 2015 is Massimiliano Ceccacci de zaakvoerder, met horloges en een juwelierszaak/antiekwinkel.

FR_196571_05_foto

Ceccacci historia

6 likes

Ik verwacht dat u altijd wel korting krijgt

Dit is al een betere toelichting dan die van mij. Ik denk grote lijnen, u gaat meer in detail

1 like

dit zou de klokkentoren in Addis Ababa wel eens kunnen zijn

1 like

Gewoon fans van knippen en plakken. Rolex sub met chrono, zie wat GS, zie er OPs in.

4 likes

Het zou zomaar kunnen dat dit inderdaad een “plakmerk” is met een gekochte historie. Zo zie je veel ouder Swiss Made namen die recent zijn opgekocht, vaak door Chinese conglomeraten. Die worden nu als Swiss Made met historie opnieuw in de markt gezet. Denk aan merken als Doxa, Fromanteel en zelfs merken als Eterna, Corum en Dreyfuss & Co hebben een Chinese eigenaar.

Ze hebben de naam geherintroduceerd op de Expo 2015 in Milaan na jaren van afwezigheid op de markt. Dit gebeurde door Massimilliano Ceccacci. Ze zijn vroeger (begin 1900) groot geworden met kerkklokken, nu nog steeds zichtbaar en hoorbaar in diverse Italiaanse steden.

Op dit moment gebruiken ze Selitta, Ronda quartz en Seiko uurwerken. Geen Chinese uurwerken en fabricage vindt wel grotendeels plaats in Italie. Veel modellen zijn gebaseerd op bestaande iconische modellen zoals de Rolex Daytona Paul Newman. Ik geloof niet dat ze een eche designafdeling hebben. Gezien de prijsklasse waarin ze opereren worden er vaak concessies gedaan door bijvoorbeeld te kiezen voor mineraalglas ipv saffierglas.

Uiteindelijk gaat het erom wat jij als koper en drager mooi vindt, of dat nou echt historisch is of een microbrand is niet eens van belang. Horloges dragen we voor onszelf :wink:

1 like

Ik dacht ook Frederique Constant die een Chinese eigenaar had? Ja, ook mijn horloge is een mix van Rolex en Tudor. Maar ik vind het een mooi geslaagd design. Deze heeft nog een Valjoux 7750. Tegenwoordig is het moeilijk om aan ETA werken te komen waardoor meer en meer merken gebruik maken van Sellita. Niks mis mee, zijn net zo goed. Kijk, het moet niet altijd Omega, Zenith, Longines of Breitling zijn. Voor deze betaalde ik ook die prijs niet. Omega en Zenith kennen zelfs geen kortingen…:yum:

Zijn van Citizen

1 like

Inderdaad, van Citizen zoals Ruud al opmerkte.

En Omega kent zeker kortingen, hoor. Zenith weet ik niet maar Omega wel.

Ok dan zat ik niet ver uit de buurt!