Cerakote

Iemand enige idee waar in Nederland dit mogelijk is voor een horloge?
Kwam zelf alleen op Verdoes Techniek in Amsterdam, heb deze even gemaild betreffende de mogelijkheid en prijs.
Mochten jullie tips, adressen en ervaring hebben hoor ik dat graag.

Wat is het?

1 like

//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net://eu1.dh-cdn.net///eu1.dh-cdn.net///eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.netV//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net

1 like

Het is een keramische coating, in Amerika uitgevonden als coating voor vuurwapens

1 like

Wil je een aantal voorbeelden posten?
Ben wel benieuwd.

1 like

Vind deze skx namelijk wel heel erg gaaf…

Quote vanuit de website.

Gaan je vingers niet stinken van dat spul?

1 like

1 like

Stoer spul

1 like

Had @H47 niet zo’n schitterende Ecozilla laten coaten :thinking:

3 likes

Je zou kunnen overwegen om bij deze boys eentje aan te schaffen, de prijzen zijn volgens mij redelijk ok, en je hebt nog keuze in kleur ook.
http://diverswatchusa.com/

1 like

Nadeel van iets uit de VS laten versturen zijn de belachelijke import en douane kosten. Vandaar dat ik het liefst iets dicht bij huis zoek.

1 like

Volgens mij was monsterwatches hier ook mee bezig, je zou eens bij Rob kunnen informeren

1 like

Oh, net te laat zie ik. Inderdaad bij Monsterwatches vragen. Zie advertentie hieronder.
Seiko Prospex Monster met witte Cerakote coating
Bieden

1 like

//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netf//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net!//eu1.dh-cdn.net

Heb Rob zojuist een appje gestuurd :slight_smile:

Het kleurenstaaltje met de AR’s, dat is toch blaartrekkend? Welke kleur zou die knakker in Vegas hebben gebruikt om z’n 421 man neer te schieten, vraag ik mij dan altijd af.

Brrrr. Sorry, maar dit is heel erg niet mijn ding, en ik zou het een SKX ook nooit aandoen. Waar heeft de SKX dat toch aan verdiend, al die rare mods?

Maar inderdaad, dat schijnt de club te zijn.

Als je je net wat wijder gooit en gaat zoeken naar ceramische coatings, kom je veelal bij de auto- en motor-modders uit. Zie hier iets wat zircotec heet:

http://www.classiccarpartshelden.nl/wordpress/zircotec-keramische-coating/

Nu moeten ze het metaal verhitten om het te coaten, en dat betekent dat ze het hele horloge moeten strippen. Ik weet niet of dat iets is wat je een non-horlogeboer wil laten doen. Datzelfde geldt voor de mensen van de wapens.

Ik zou gewoon een horloge-coater opzoeken, desnoods ook gewoon in het buitenland, en het daar laten doen.

2 likes

Twee stuks :slight_smile: ba9d9a420d21f4697f3b5357cc82e0d11a9fbc06_1_375x500_zpsctoqtlum

fc27870d00bf22a6bacd06952311478d25333811_1_375x500_zpsfp8yld0a

5 likes
2 likes