Certina DS action 38mm

Hallo,

Vorige week mijn eerste automaat gekocht.
Certina DS action 38mm blue/gold.
Ben er heel tevreden mee ik lees ook alleen maar
Positieve reacties op deze horloge.
Het is nog even wennen vind hem aardig klein lijken om eerlijk te zijn maar ik ben ook 42/44 mm gewend. Graag ook jullie mening hierover. Moet zeggen op de foto’s valt het mij mee hoe het lijkt in het echt lijkt het kleiner.
En uiteraard een paar foto’s erbij.
Mijn pols is 18cm.

33 likes

Past prima op je pols als je het mij vraagt, zeker niet te klein.

Groetjes van z’n groen/zwarte zusje! :green_heart:

7 likes

Is that you @johnnygoud

Ik vind het wel een beetje klein op zo’n stoere arm.
Sorry.

1 like

Wat is de omtrek van jou pols als ik vragen mag?

1 like

Is niet te klein. Wen je snel aan. Wees blij dat je nog open-minded bent over de diameters.

2 likes

Aan het draagcomfort ben ik inderdaad al gewend dat is super! Hoe bedoel je open minded?

2 likes

Zeker niet te klein! Draag zelf de groen gouden heerlijk horloge.

2 likes

Niet zo groot, centimeter of 17

Draag hem een paar dagen elke dag. En kijk dan wat je ervan vindt. Ervaring van te groot/te klein is zoiets persoonlijks. En wat je de ene dag te groot vindt, kan de andere dag weer prima zijn

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze gedegen aanwinst!!
Ik wens je er een mooie tijd mee.:+1:

2 likes

Open minded = niet zo panisch op de diameter gaan zitten vitten. Zie dat er veel mensen een bepaalde diameter als max hebben, bijvoorbeeld max 39mm.

Ik merk dat lug-to-lug veel belangrijker is. Heb horloges van 45mm doorsnede die kleiner op de pols dragen dan 38mm.

5 likes

Heb gekeken hoeveel de totale hoogte (lugtolug) is van deze Certina: 45mm.

Valt perfect op jouw pols van 18cm.

1 like

Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst! Ik kan me voorstellen dat wanneer je normaal gesproken grotere horloges draagt dit even wennen zal zijn maar hij staat je goed :smiley:

Bedankt voor de leuke reacties!
Ik draag hem met mijn werk niet maar ervoor en erna zoveel mogelijk. Ook om er zo snel mogelijk aan gewend te raken.
Hij draagt sowieso een stuk comfortabeler dan de andere 43/44 mm horloges die ik heb.

1 like

Staat prima. Past goed. Geniet ervan.

Gefeliciteerd :partying_face:
Heerlijk horloge. A lot of bang for your buck!

Naar mijn mening helemaal niet te klein en staat je goed!
Zelf draag ik ook 36 mm met mijn 17,5 pols, maar ben dan ook wat meer van de “kleinere” horloges :grin: :+1:

1 like

Vreselijk tof horloge en die maat went vanzelf, zoals @Zuid al terecht aangeeft is de lug to lug belangrijker dan de diameter, het gaat er tenslotte om of hij prettig draagt (en oogt, maar dat zit wel goed :+1:)
Draag ‘m met veel plezier!

2 likes

Heb dit ook gekocht omdat dit uit reviews een hele goede horloge is en omdat ik helemaal fan ben van de Rolex submariner. Deze maten komen dicht in de buurt.